Gå til innhold

Folk og parkering altså.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 5.36):

Du er ganske sær når du holder på slik. 

Uavhengig av hvordan andre parkerer, så tar jeg hensyn når jeg plasserer min bil. 

Anonymkode: ebca8...936

Men hvis det ikke er andre parkeringsplasser da? Og hva hvis TS parkerer "skjevt" og får kjeft av andre som skal parkere ved siden av henne på andre siden? Da er gjerne den bilen som stod parkert da hun parkerte borte, og nye folk som kommer til vet ikke at det er derfor hun står skjevt... Noen steder får man også faktisk bot hvis man står utenfor oppmerking! Folk som ikke parkerer skikkelig er sære, ikke de som gjør det riktig! 

Jeg har opplevd et par ganger at jeg har parkert riktig, men det har kommet biler etterpå som har parkers så nært meg at jeg ikke får åpnet døren. Vel, ikke alle klarer å klatre i bilen fra andre siden. 

Anonymkode: b33b0...020

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 7.35):

Det er jo i hvert fall idiotisk. Når da bilene på sidene forsvinner og nye biler kommer og parkerer blir du plutselig den som har parkert feil.

Man skal alltid parkere etter merkingen, så godt det lar seg gjøre.

Og man skal alltid parkere slik at man kan kjøre rett ut av parkeringsplassen, i stedet for å måtte rygge seg ut.

Anonymkode: c7b6b...3a1

Enig! Ser veldig mange som parkerer i hytt og gevær som ikke prøver å parkere riktig engang. Bare durer på og forlater bilen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som parkerer som de vil, er sikkert de samme folkene som bare slenger handlevogner fra seg også, uten tanke på at et vindpust kan få vogna til å seile rett inn i en annens bil og lage skader for flere tusen kroner.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.3.2025 den 2.31):

Eg er nok ein av dei du blir irritert på. Eg prøver så godt det lar seg gjere og la det være nok plass på begge sider. Men folk uten HC-bevis er kroniske på å parkere på hc-plass, gjerne 3 biler på 2 plasser. Og siden desse ikke er ledige og jeg stortsett alltid skal få meg selv ut + krykker / evt rullestol så trenger jeg litt ekstra plass på siden av bilen. Har flere ganger måtte sette meg inn på passasjersiden og vente til vedkommende som da parkerer klin opptil meg kommer ut da jeg ikke klarer og klatre over på feil side, og det er helt greit det. Det er jo en risk jeg tar ved å parkere som jeg gjør. Men kjipt er det. 

Anonymkode: 6c312...643

HC-parkeringene er der for en grunn, nettopp at de som er berettiget til å bruke de skal ha tilgang på de plassene.

Ser jo stadig at folk parkerer der, folk som ser friske å har full bevegelighet, ingen hjelpemidler og ingen HC lapp i ruta. Det er bare så smålig å ta opp de plassene av folk som ikke har rett til å bruke dem. 

Ts

Anonymkode: 410fc...6f0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det der er så jævli irriterende! Jeg fikk nesten ikke inn bilstolen med baby her om dagen, fordi noen hadde parkert altfor tett på… Hva gjør man da liksom? Kan ikke akkurat sette igjen bilstolen med ungen oppi på bakken , midt på parkeringsplassen forså å begynne å flytte bilen… 

Anonymkode: 72c90...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkerer alltid skikkelig og uten ulemper for andre. Det ble enda bedre etter at jeg fikk meg bil med ryggekamera 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok en du irriterer deg over, jeg lover å skjerpe meg!

Anonymkode: 74738...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...