tøysekopp Skrevet 20. mars 2025 #22 Skrevet 20. mars 2025 Så lenge barnet er trygg på far, så er det bare å kjøre på tenker jeg 😊 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2025 #23 Skrevet 20. mars 2025 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Skjønner ikke at dere orker trene så små babyer å sove i egen seng 🫣 Hadde jeg aldri orket. Vi har 3 dobbelt senger på rekke og er 5 personer oppi der 0-55 år. Kun eldste har egen seng 7 år 😂 Anonymkode: 2bc04...c1c Mange barn er trygge helt fra starten, og da trenger man ikke «trene» de på å sove i sin egen seng. Alle våre har gjort det omtrent fra start, uten at det er noe vi har trent på. Anonymkode: dfe46...7f6 3
tøysekopp Skrevet 20. mars 2025 #24 Skrevet 20. mars 2025 Hjelpenfrøken skrev (1 time siden): Når kan pappa prøve seg? Og hva gjør alle dere som ammer om natten med baby på eget rom? Babycall og gå inn for å amme og tilbake i egen seng? Jeg hadde stol på soverommet til eldste og gikk inn ved oppvåkninger for amming og la henne tilbake i sengen etterpå. 1
Hjelpenfrøken Skrevet 20. mars 2025 Forfatter #25 Skrevet 20. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Asså… starten= den dagen dere kom hjem fra sykehuset. Sånn seriøst, hvorfor ikke la far få slippe til? dette er en typisk tråd hvor man enkelt forstår hvorfor noen mødre klager på at fedre ikke gjør noen ting og hvorfor mødre alltid er utslitt. Du må for guds skyld la mannen være like mye foreldet som deg, du ødelegger for mannen din også! skjerp deg! Sånn helt seriøst! Dette er idiotisk og noe av det dummeste jeg har lest på lange tider! Anonymkode: 4d4f7...2cd Oh lord 😂 Noen som har en grinete unge og trenger en å la det gå utover.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2025 #26 Skrevet 20. mars 2025 For meg har far aldri klart å legge. Har ammet i søvn til 2-års alder. Når pappa må ha leggingen så bysser han i vogn. Bedrer seg rundt 3-4 år. Jeg skjønner ikke hvordan fedre kan ta babyer på natt. De har jo ikke pupper og mor blir vekt uansett. Eget rom er ikke anbefalt før et års alder selv om noen legger barn på eget rom tidlig. Skikkelig trist å behandle eget barn så dårlig. Anonymkode: d8b55...0b4 2 1
Millinea Skrevet 20. mars 2025 #27 Skrevet 20. mars 2025 Her begynte far å legge rundt 9mnder, når ho spiste en ok porsjon grøt til kvelds. Begyte da som forberedeles til mine kveldsvakter. Før det hadde han aldri lagt ho da jeg alltid ammet i søvn. Sluttet å amme i søvn en mnd så ho skulle bli vandt til han, og det gikk kjempebra. Så jeg ammer i søvn når jeg er hjemme nå, og han legger ho helt fint når jeg er på jobb. Siden du er førstegangsmor så er mitt tips å drite i hva andre mener og gjør. Gjør det som dere vil. 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2025 #28 Skrevet 20. mars 2025 Far kan legge barnet fra det sekund han blir far… Så om du spør om far kan legge barnet ditt som er blitt flere måneder gammelt, ja, ja far kan legge barnet. Anonymkode: 93795...c22 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2025 #29 Skrevet 20. mars 2025 Herregud, kvinner er virkelig kvinner verst! Så mange nedlatende kommentarer fra folk som hevder å vite best, skjerp dere damer! Alle familier har sin måte å gjøre ting på, og det som passer for deg, passer ikke nødvendigvis for andre. Kommentarer som «herregud, skjønner ikke at dere (sett inn påstand)», «du er bare sjalu😘», «Skikkelig trist å behandle eget barn så dårlig!» Altså, spar meg!! Forbaska mammapoliti, for ja - her var det søren meg mye mammapoliti! Anonymkode: a31a1...95a 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2025 #30 Skrevet 20. mars 2025 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Herregud, kvinner er virkelig kvinner verst! Så mange nedlatende kommentarer fra folk som hevder å vite best, skjerp dere damer! Alle familier har sin måte å gjøre ting på, og det som passer for deg, passer ikke nødvendigvis for andre. Kommentarer som «herregud, skjønner ikke at dere (sett inn påstand)», «du er bare sjalu😘», «Skikkelig trist å behandle eget barn så dårlig!» Altså, spar meg!! Forbaska mammapoliti, for ja - her var det søren meg mye mammapoliti! Anonymkode: a31a1...95a Hva sier anti-mammapolitiet da? Når kan pappaer begynne å legge barnet sitt? Anonymkode: 1f319...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2025 #31 Skrevet 20. mars 2025 Hjelpenfrøken skrev (2 timer siden): Oh lord 😂 Noen som har en grinete unge og trenger en å la det gå utover. Nei, her har vi delt på legging fra første dag. Jeg ammet først på stua, så tok far stell og legging. Har aldri vært noe problem. det var utrolig godt for meg som mor å også kunne få litt kvelder «fri», ta oppvask eller gjøre annet. Legging tar jo gjerne sin tid, så hvorfor ikke dele på den oppgaven? Er jo ikke mange dagene siden det var en tråd hvor en far skrev at han også ville ta del i denne prosessen, men ikke fikk lov av mor. det er faktisk helt sinnsykt! Begge foreldre er like gode til å kunne legge- som alt annet! Skjønner ikke hvorfor dette skal være så hellig fra mor sin side?? Anonymkode: 4d4f7...2cd 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2025 #32 Skrevet 20. mars 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva sier anti-mammapolitiet da? Når kan pappaer begynne å legge barnet sitt? Anonymkode: 1f319...b9e Haha, dette «anti-mammapolitiet» sier noe så vilt som at far kan begynne å legge når det passer for mor, far og baby😎 Jeg mener virkelig at det ikke finnes noe riktig svar her, men skjønner godt at man særlig som førstegangsforeldre kan lure på sånne ting! Babyen er bare 8 måneder, mye skjer på kort tid i den alderen! Hvis mor trenger at far prøver seg på legging, så go for it! Hvis baby bare gråter, prøv igjen neste dag - eller neste uke for den saks skyld☺️ Anonymkode: a31a1...95a 1 1
veronica<3 Skrevet 20. mars 2025 #33 Skrevet 20. mars 2025 Tråden er ryddet for brukerangrep. veronica<3, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2025 #34 Skrevet 20. mars 2025 Her var det bare skriking om far prøvde om jeg var hjemme. Gikk bra når jeg begynte å ta kveldsvakter på jobb, da fant de seg en egen greie.:) Lot aldri barnet skrike på rommet med far om jeg var hjemme.. har automatisk gått seg til. Tok det i barnets takt Anonymkode: 1414d...fe4 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2025 #35 Skrevet 20. mars 2025 Hjelpenfrøken skrev (8 timer siden): Det har gått én uke. Dette er starten, og han har jobbet kveld. Det har gått 8 måneder...på tide å la far slippe til. Noe han burde gjort helt fra starten av. Anonymkode: 47f26...601 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2025 #36 Skrevet 21. mars 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Herregud, kvinner er virkelig kvinner verst! Så mange nedlatende kommentarer fra folk som hevder å vite best, skjerp dere damer! Alle familier har sin måte å gjøre ting på, og det som passer for deg, passer ikke nødvendigvis for andre. Kommentarer som «herregud, skjønner ikke at dere (sett inn påstand)», «du er bare sjalu😘», «Skikkelig trist å behandle eget barn så dårlig!» Altså, spar meg!! Forbaska mammapoliti, for ja - her var det søren meg mye mammapoliti! Anonymkode: a31a1...95a Du vet selvsagt best 💯 Alle har rett til egne synspunkter. Du kan spare på !!!!! Du føler deg bare treffet og det er godt for deg. Hvilken mor kan sove med en nyfødt er på eget rom? Skal man stå opp hver time og sjekke pust mate annenhver time osv. Anonymkode: 2bc04...c1c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2025 #37 Skrevet 21. mars 2025 Det der er så forskjellig. Men vi prøvde å skape en rutine for å ha "faste måltider" i den grad det går an med babyer. Prøve å få ungen til å sove om natten og ikke små-amme hele døgnet rundt. Fungerte godt på den ene og delvis med den andre. De sov på eget rom fra ganske tidlig. Delte på legging fra starten av, men hvis ungen måtte ammes, så måtte mor selvfølgelig trå til. Dette løste seg etter at de begynte med flaske. Anonymkode: d3a5a...2b1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå