Gå til innhold

Fraværsgrensen og almennlegene

Olaug Olsen

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke dette med fraværsgrensen. Jeg har en videregående skoleelev hjemme, som er borte fra skolen ca 3 ganger i året. Da blir det vanskelig, og h*n må til legen for å dukumentere fraværet. Det er rigide regler. Hvorfor vil man at friske elever skal renne ned dørstokkene til fastlegene på grunn av byråkratiske påfunn? Det oppleves meningsløst, og vi kjenner på systemforakt.

I arbeidslivet har vi enkel egenmelding. Hvorfor skal ikke dagens tenåringer også få oppleve at folk tror på dem, når de en sjelden gang må holde seg borte fra skolen av helt hverdagslige, helsemessige årsaker?

Endret av Olaug Olsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Olaug Olsen skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner ikke dette med fraværsgrensen. Jeg har en videregående skoleelev hjemme, som er borte fra skolen ca 3 ganger i året. Da blir det vanskelig, og h*n må til legen for å dukumentere fraværet. Det er rigide regler. Hvorfor vil man at friske elever skal renne ned dørstokkene til fastlegene på grunn av byråkratiske påfunn? Det oppleves meningsløst, og vi kjenner på systemforakt.

I arbeidslivet har vi enkel egenmelding. Hvorfor skal ikke dagens tenåringer også få oppleve at folk tror på dem, når de en sjelden gang må holde seg borte fra skolen av helt hverdagslige, helsemessige årsaker?

De må jo ikke det hvis de ikke er i nærheten av grensa. De har jo i praksis egenmeldingsdager de også. Utfordringa er vel i små fag med dobbelttimer der man veldig fort kommer opp mot grensa. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...