Gå til innhold

Stå eller sitte under vielsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere? Jeg synes det er finere å stå. Både fordi da ser man brudeparet/ kjole under hele vielsen, plus at jeg synes det virker litt slapt å sitte. dessuten lurer jeg på om det er noe man kun gjør i norge, for jeg er vant til å se brudeparet stå.

Men jeg er redd man kan bli veldig sliten....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal sitte! Jeg hadde ikke orket å stå under hele vielsen, den tar jo litt tid.. Jeg har verken sett eller hørt om noen som står under vielsen her i Norge. Alltid sett at brudeparet sitter på flotte stoler ved alteret (men jeg har sett at det varierer med hvordan brudeparet sitter, om de har ryggen til gjestene eller om de sitter "sidelengs").

Gjest Gjest_SnartFru_*
Skrevet

Sitte.Sidelengs.

Skrevet

Brudeparet sitter, unntatt under den delen der selve ekteskapsinngåelsen skjer. Da står man foran alteret, etterfulgt av at man kneler for velsignelse. Så setter man seg igjen.

Med unntak av de delene der alle skal reise seg da.

Gjest Gjest
Skrevet

Aldri vært i bryllup der folk står.

Skrevet

Hvorfor i allverden vil du stå en time i kirken??

Tror nokk gjestene dine får se deg nokk igjennom hele dagen.. :hoho:

Skrevet
Hvorfor i allverden vil du stå en time i kirken??

Tror nokk gjestene dine får se deg nokk igjennom hele dagen.. :hoho:

hehe, rett og slett fordi jeg før nå ikke visste at man skulle sitte under bryllupet. Min svenske venninne stod i sitt, og det er det jeg alltid har sett på film. Derfor ;) Men det kan hende vi sitter, ja, hvis dette er det vanlig. Virket bare rart på meg.

Skrevet

For det første..det er få vielser som varer i en time!

Vi satt til og begynne med, men fra vi ble viet og utover stod vi. Altså mens sangerinnen vi hadde leid inn sang to sanger og presten ba for oss. Fikk gode tilbakemeldinger på det også. Gjestene våre syns det var hyggelig å kunne se oss der oppe ved alteret.

:hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...