Gjest Gjest_Feminina_* Skrevet 11. mars 2006 #1 Skrevet 11. mars 2006 Så noen nevnte det et sted (husker ikke hvor) og det ser ut som et praktisk prevensjonsmiddel i tilegg til persona og/eller kondomer. (Da enten alene på “grønne” dager, eller på røde, i tillegg til kondom) Noen som har gode linker om sikkerheten, både brukt med og uten spermiedrepende middel? Og hvor lett er det i bruk?
Gekko Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har nylig gått til anskaffelse av en FemCap. Foreløpig er jeg veldig fornøyd. Er i en situasjon der det ikke er noen krise å bli gravid, men planen er å vente litt til. Jeg kjøpte min fra Canada (www.birthcontrol.com). Hele greia, inkludert sæddrepende middel, tollbehandling, moms og frakt kom på under 1000 kroner. Det fulgte med en grundig bruksanvisning og en instruksjonsvideo. Videoen viste strengt tatt litt mer enn jeg hadde behov for å se, men praktisk bruk ble ihvertfall grundig beskrevet. Jeg bruker Divacup under menstruasjon og FemCap'en er jo ganske lik i oppbygning. Teknikken på å få den inn er også ganske lik, så det var ikke noe problem. Slet litt da jeg skulle ha den ut første gang, men da jeg lest bruksanvisningen igjen og fant ut at jeg skulle sitte på huk og ikke på do ble det mye lettere. Mannen kjente den såvidt en gang, men det var ikke plagsomt for ham. Han trodde bare det var vinkelen som gjorde at det føltes anderledes Jeg kjenner den overhodet ikke når den er på plass. Jeg er strålende fornøyd med å ha funnet et mer-enn-engangs prevensjonsmiddel som ikke er hormonellt og som jeg trives med!
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 Det står litt om sikkerheten her: http://www.femcap.com/faq.htm Det finnes et liknenede produkt: http://www.leasshield.com/ Jeg var veldig skeptisk til one-size-fits-all-metoder (selv om Femcap kommer i tre størrelser), så jeg valgte pessar i stedet. Men jeg kjenner til kvinner som både er fornøyde og misfornøyde med Lea's Shield og Femcap.
Gjest TS Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Gekko: var nok deg jeg leste et innlegg av ja Takk for svaret Har funnet en langt rimeligere side her: http://www.fpsales.co.uk/professional/Diap...Caps.asp?Visit= men jeg vet ikke om den er seriøs. Men rundt 200 kr er kanskje en grei risiko og ta? Virker som det er samme produkt, men at det er uten video (og hvor vanskelig kan det være å få det til uten?) og uten sæddrepende middel som jeg uansett har to tuber av liggende. 1000 kr for noe jeg ikke engang kan si meg sikker på blir brukt blir nok litt mer enn jeg kommer til å si meg villig til å betale. Har divacup, og har aldri fått til å bruke den fast (den glir så langt opp at jeg får store problemer med å få den ut, uansett hvor mye jeg presser, vrir og fomler. Skulle vært mulig å festet en snor el i den). Men er femcap mindre? Kunne vært interessant å forsøkt, om ikke annet av nysgjerrighet
Gekko Skrevet 15. mars 2006 #5 Skrevet 15. mars 2006 Jeg prøvde å bestille fra siden du nevner i England, men det viste seg at de bare leverte til helsepersonell i UK, så det ble ikke så aktuelt for min del. Den er mindre enn Divacup'en ja, helt klart! Men hvis du sliter må å få ut Divacup'en så tror jeg ikke jeg vil anbefale FemCap, for den er vanskeligere å få tak i...
Gjest Jalileh Skrevet 15. mars 2006 #6 Skrevet 15. mars 2006 Er dette et slags pessar? Må ikke det måles til og sånt da?
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #7 Skrevet 15. mars 2006 Hvis du åpnet linken hadde du sett at tilpasning ikke er nødvendig. http://www.femcap.com/faq.htm Q): Does the FemCap need measurement and custom fitting? A): No. The fit of the FemCap is determined by the obstetrical history of the woman. Women who have never been pregnant will use the 22mm FemCap; women who miscarried or had caesarian section will take the 26mm; and women who have vaginally delivered a full-term baby will take the 30mm FemCap.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. mars 2006 #8 Skrevet 15. mars 2006 Jeg prøvde å bestille fra siden du nevner i England, men det viste seg at de bare leverte til helsepersonell i UK, så det ble ikke så aktuelt for min del. Den er mindre enn Divacup'en ja, helt klart! Men hvis du sliter må å få ut Divacup'en så tror jeg ikke jeg vil anbefale FemCap, for den er vanskeligere å få tak i... ← Merkelig, registrerte meg nettopp, og fikk ikke noen beskjed om at jeg måtte verken ha et firmanavn, eller ha UK adresse. Dukket problemet først opp når du prøvde å bestille? Vet ikke helt om det er en ulempe at den er mindre. Jeg mener (og beklager at jeg nå informerer for mye), jeg kommer jo “til bunns” i meg selv, problemet med cupen er at den er såpass hard og stor at jeg ikke får klemt den sammen nok til å få den ut. Stresser sikkert og for mye, kan ikke akkurat spørre samboeren (), noe som igjen gjør at det blir vanskeligere. Uansett, jeg (eller samboeren) hadde vel fått ut femcapen, på et eller annet vis. Er ingen form for vakuum eller slikt på femcap som gjør at den suger seg fast? Eller har jeg misforstått her? Blir mye spørsmål her, beklager
Gjest Trådstarter (igjen) Skrevet 15. mars 2006 #9 Skrevet 15. mars 2006 Mulig jeg har gjort noe DUMT her, men jeg har nå forsøkt å bestille på Fpsales jeg (Nysgjerrigheten drepte VISA kortet?) Jaja, jeg verken røyker eller drikker, så litt “tull” som kanskje t.o.m. kan være nyttig kan jeg egentlig forsvare ovenfor meg selv
Gjest Trådstarter (oppdatering) Skrevet 17. mars 2006 #10 Skrevet 17. mars 2006 Fikk mail i dag, og det ser ikke ut som det er noen problemer med å få bestilt som privatperson, MEN, det kan virke som om det koster mer enn det ved første øyekast ser ut som. Mailen jeg fikk var som følger: “Thank you for your order.The postage to Norway is £10.59 XVAT.The £5.00 delivery is for UK delivery.The total price for your order will be £29.77. If you would like me to proceed with your order please e-mail me back” Trekker jeg 10,59 fra totalsummen på 29,77 så blir da prisen for selve Femcapen 19,18, eller ca 220 NOK. Og da kommer moms, tollavgifter osv i tillegg, til sammen blir det da rundt 5-600 kr om jeg ikke husker feil. Stemmer dette? Er det ikke noe med at jeg ikke skal betale den Engelske momsen (som det virker som om de har lagt på), eller tar jeg feil her?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå