AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Del Skrevet 19. mars Hei Jeg håper noen her kan hjelpe meg litt. Jeg har vært sykemeldt i 12 måneder og AAP i 11 måneder og fått innvilget AAP ut Mars 2026. Nav-veileder har sendt forespørsel til legen min om status, arbeidskapasitet, behandlinger osv. Megen mener jeg er avklart og mener 100% ufør. Jeg har møte med NAV veileder ila kort tid. I møte med NAV så vil nok veileder anbefale å søke 100% ufør umiddelbart vil jeg tro. Men jeg vil gjerne være på AAP lengst mulig før jeg søker uføre. Lege mener all behandling er utprøvd, det er det ikke. Jeg venter på avklaring vedr rehabiliteringsopphold og vil i tillegg prøve Sativex eller andre Cannabis-stoffer…. Jeg vil gjerne at disse tingene skal være avklart før jeg søker uføre. Pga redsel for avslag samt åpne punkter i behandling vil være til disfavør i søknad, samt at jeg tror det blir meget vanskelig å få til behandling «etter saken er lukket og uføre innvilget» Hva tror dere? Hvordan få utsatt uføre-søknaden for å få behandlingen ferdig? Jeg tipper 12-18 måneder til…. Tips…..? smertelibdring for nervesmerter? andre opphold å søke på? Meditasjon? Anonymkode: cb8c3...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars Hvilken diagnose har du da? Anonymkode: 3a5df...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars Hvis nav mener du er ferdig utprøvd, og du nekter å søke ufør kan og aap bli stoppet. Og er lang behandlingstid tid på ufør. Kan fort gå over 6 mnd, så kan være greit hvis aap din går ut i mars neste år å begynne ballen, så du plutselig ikke står uten penger Naboen her ville prøve videre fikk da skrift at aap ble stoppet, hadde heler da ikke rett på sykpenger. De skrev at de så det som ferdig behandlet og siden personen ikke ønsket å sende inn på ufør så hadde en og brukt opp rettigheten. Så han måtte da jobbe 1 år, for å få rettighetene sine igjen. Og sa da ja til at der ble sent inn. Han tapte penger fordi de tok da med det året han hadde jobbet med lav lønn og lav stilling som utregning på uføretrygd Anonymkode: 52517...079 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardenus Skrevet 19. mars #4 Del Skrevet 19. mars Du kan fortsatt bli utreda ang din helse etter ufør, det er ikke sikkert at du får søke om ufør selv om legen sier at du burde være 100% ufør. Har du vært på arbeids utredning? For å sjekke rest arbeidsevne. (via nav, ikke legen) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disni Skrevet 19. mars #5 Del Skrevet 19. mars (endret) Gå Endret 19. mars av Disni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis nav mener du er ferdig utprøvd, og du nekter å søke ufør kan og aap bli stoppet. Og er lang behandlingstid tid på ufør. Kan fort gå over 6 mnd, så kan være greit hvis aap din går ut i mars neste år å begynne ballen, så du plutselig ikke står uten penger Naboen her ville prøve videre fikk da skrift at aap ble stoppet, hadde heler da ikke rett på sykpenger. De skrev at de så det som ferdig behandlet og siden personen ikke ønsket å sende inn på ufør så hadde en og brukt opp rettigheten. Så han måtte da jobbe 1 år, for å få rettighetene sine igjen. Og sa da ja til at der ble sent inn. Han tapte penger fordi de tok da med det året han hadde jobbet med lav lønn og lav stilling som utregning på uføretrygd Anonymkode: 52517...079 Jeg skal ikke nekte, jeg vil argumentere for….. Anonymkode: cb8c3...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvilken diagnose har du da? Anonymkode: 3a5df...795 Knusningsskade i ansiktet med avkuttet nerver. Nervus trigeminus V2 Anonymkode: cb8c3...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #8 Del Skrevet 19. mars Ardenus skrev (7 minutter siden): Du kan fortsatt bli utreda ang din helse etter ufør, det er ikke sikkert at du får søke om ufør selv om legen sier at du burde være 100% ufør. Har du vært på arbeids utredning? For å sjekke rest arbeidsevne. (via nav, ikke legen) Ja, men har nå vært i behandlingsløp i 8 år, jeg vil bruke momentet fra siste spesialister å utføre det de anbefaler, men fastlegen setter strek fordi han ikke har kjennskap og vet hvor han skal henvende seg vedr Cannabis f.eks. jeg har vært på det som kalles avklaring uten arbeid. Kun dialog med arbeidsutprøvingssenter i 8 uker nå nylig. Ikke jobbet, kun dialog. Anonymkode: cb8c3...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #9 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei Jeg håper noen her kan hjelpe meg litt. Jeg har vært sykemeldt i 12 måneder og AAP i 11 måneder og fått innvilget AAP ut Mars 2026. Nav-veileder har sendt forespørsel til legen min om status, arbeidskapasitet, behandlinger osv. Megen mener jeg er avklart og mener 100% ufør. Jeg har møte med NAV veileder ila kort tid. I møte med NAV så vil nok veileder anbefale å søke 100% ufør umiddelbart vil jeg tro. Men jeg vil gjerne være på AAP lengst mulig før jeg søker uføre. Lege mener all behandling er utprøvd, det er det ikke. Jeg venter på avklaring vedr rehabiliteringsopphold og vil i tillegg prøve Sativex eller andre Cannabis-stoffer…. Jeg vil gjerne at disse tingene skal være avklart før jeg søker uføre. Pga redsel for avslag samt åpne punkter i behandling vil være til disfavør i søknad, samt at jeg tror det blir meget vanskelig å få til behandling «etter saken er lukket og uføre innvilget» Hva tror dere? Hvordan få utsatt uføre-søknaden for å få behandlingen ferdig? Jeg tipper 12-18 måneder til…. Tips…..? smertelibdring for nervesmerter? andre opphold å søke på? Meditasjon? Anonymkode: cb8c3...9db Jeg har ikke opplevd at det å bli ufør står i veien for å få behandling. Utover det så har du jo noen gode argumenter for hvorfor du ønsker stå på aap litt til, så hadde vært rart om du ikke kunne søke forlengelse av aap. Anonymkode: fc6e7...de1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #10 Del Skrevet 19. mars Jeg tror heller ikke at uføretrygd kommer til å være noen brems på behandling. Jeg fikk prøve ny (og veldig dyr) medisin via søknad fra spesialist etter å ha vært ufør i 6 år. Håper du får det du ønsker, uansett. At fastlegen avviser med at han ikke vet hvordan han søker er bare for slapt, men du har sikkert en spesialist (nevrolog?) som kan søke for deg. Anonymkode: 0ec81...ebd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #11 Del Skrevet 19. mars Det er vanligere å få avslag på første søknad, enn det er å få innvilget. Dessuten er det lang behandlingstid på søknaden. Jeg ville søkt. Anonymkode: 70b63...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #12 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg tror heller ikke at uføretrygd kommer til å være noen brems på behandling. Jeg fikk prøve ny (og veldig dyr) medisin via søknad fra spesialist etter å ha vært ufør i 6 år. Håper du får det du ønsker, uansett. At fastlegen avviser med at han ikke vet hvordan han søker er bare for slapt, men du har sikkert en spesialist (nevrolog?) som kan søke for deg. Anonymkode: 0ec81...ebd Ok. Takk for svar. Jeg må visst nok henvises til sykehus da det kun er de som kan gi det medikamentet og H-redept…. takk for svar og erfaringer Anonymkode: cb8c3...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #13 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er vanligere å få avslag på første søknad, enn det er å få innvilget. Dessuten er det lang behandlingstid på søknaden. Jeg ville søkt. Anonymkode: 70b63...a81 Ja, nettopp. Av den enkle årsak vil det jo da være bedre å fullføre behandlingsløpet…. Takk for innspill Anonymkode: cb8c3...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #14 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke opplevd at det å bli ufør står i veien for å få behandling. Utover det så har du jo noen gode argumenter for hvorfor du ønsker stå på aap litt til, så hadde vært rart om du ikke kunne søke forlengelse av aap. Anonymkode: fc6e7...de1 Takk for svar, ja, jeg får fronte dette i møtet og se hva vi blir enige om. Jeg er fornøyd med veileder, så ordner seg nok. Behandling ut denne AAP perioden, deretter søke uføre i ny AAP periode. Anonymkode: cb8c3...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #15 Del Skrevet 19. mars Det heter ufør. Anonymkode: 10044...15c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå