Gå til innhold

...skrelle potetene på forhånd?


Thomasine

Anbefalte innlegg

Dagen i morgen er full av fotballkamper - og for å gjøre dagen mindre stressende...;) klarte jeg å invitere en familie til middag senere på dagen... :klaske:

Ja, ja, det går, men tenkte at det ville lette arbeidsmengden i morgen om jeg kunne skrelle potetene i dag og legge dem i vann til i morgen? Skulle vel gå greit det, eller? Skrelte poteter i seg selv mister jo mye av det som ligger i skallet, så det behøver jeg i allefall ikke tenke på...;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter
Dagen i morgen er full av fotballkamper - og for å gjøre dagen mindre stressende...;) klarte jeg å invitere en familie til middag senere på dagen... :klaske:

Ja, ja, det går, men tenkte at det ville lette arbeidsmengden i morgen om jeg kunne skrelle potetene i dag og legge dem i vann til i morgen? Skulle vel gå greit det, eller? Skrelte poteter i seg selv mister jo mye av det som ligger i skallet, så det behøver jeg i allefall ikke tenke på...;

Går fint det, bare pass på at potetene er dekket av vann så de ikke blir svarte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør kjelen stå i kjøleskap eller like gjerne på komfyren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter
Bør kjelen stå i kjøleskap eller like gjerne på komfyren?

Tror begge deler går helt fint, men sånn av bakterielle hensyn (selv om det skal kokes ganske grundig i morgen) ville jeg ha satt det i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...