Gå til innhold

Menneskemat godbiter til hund

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Her gikk alt ned i gapet. Men har brukt tørrfisk til hund av alle ting. Delte de i to. Var sånne små tynne. Aner ikke hva de heter, men de selges ikke enkeltvis. Har brukt gulost, ostepop (glemte godbiter på stevne 😅), kokt og stekt  lever, kokt og stekt kylling hjerte. Dette er veldig billig i frysedisken i Sverige. Alt av pølser, skinke, leverpostei, fiskekaker, og ting på tube. Ost på tube, makrell på tube. Og ja det er veldig greit å kunne vaske henda etterpå 😅

Anonymkode: 92114...28b

Også oatepop på stevne 😂 jaja greit du hadde noe ihvertfall!

Ja godbiter på tube er veeldig greit til tider. På vinterstid er det ikke så farlig for meg for jeg går alltid med hansker fra høst til vår da jeg fryser så fort på hendene. Da slipper jeg all siklingen på hendene også😂

Anonymkode: b8f29...722

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt mye falukorv, kalkunkorv og vaffel (som er delt i passelige biter). Nå belønner jeg så og si kun med tennisball. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt kylling i passende biter, pølse (jeg bruker mager da vekten må passes på), fiskekaker, fiskepudding, ost, skinkebiter. 

Kan bruke rester av kjøtt og fisk vi har til middag. Feks kjøttboller, karbonader, fiskeboller. Skyller av evt saus pga gris.

Anonymkode: b1a78...05c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stekt kylling i passende biter, pølse (jeg bruker mager da vekten må passes på), fiskekaker, fiskepudding, ost, skinkebiter. 

Kan bruke rester av kjøtt og fisk vi har til middag. Feks kjøttboller, karbonader, fiskeboller. Skyller av evt saus pga gris.

Anonymkode: b1a78...05c

Tusen takk for tips ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pia mater skrev (5 minutter siden):

Har brukt mye falukorv, kalkunkorv og vaffel (som er delt i passelige biter). Nå belønner jeg så og si kun med tennisball. 

Falu/kalkunkorv har jeg ikke tenkt på. Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da må jeg prøve å lage levergodbiter en gang🤩 blir de sånn harde/knasende eller myke?

De blir ganske myke, men ikke spesielt klissete. I dag brukte jeg det som var av lever i billigdisken, som var 400 gram kyllinglever og 300 gram okselever. Hadde det i blenderen med 250g havregryn og to egg og spredde alt ut på et stekebrett og stekte i ca. halvtime på 180 grader. Så skjærer man dem opp i biter og fordeler i poser. Funker flott. Hunden elsker det.

Anonymkode: 9bfbd...e52

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Baconost/skinkeost

- Ost

- Stekt/kokt kylling

- Agurk

Anonymkode: b829a...b53

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er lett å bruke leverpostei og skinkeost (på tube) når jeg ikke trener hjemme. Lurt å ta på tannkrem tubekork på skinkeosten hvis man bruker det. Tuppen på de kan være skarpe.

Anonymkode: e6cf9...690

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte:

- Pølse
- Kalkunkorv
- Servelat (First Price Servelat er veldig billig og er en ganske stor mengde)
- Karbonader
- Fiskekaker/pudding

Ellers har vi en slaktebutikk her hvor vi kan kjøpe det som kalles "blodpølse" (som vi på folkemunne kalte "hundepølse"). Det er en stor 2 kg pølse som er satt sammen av diverse slakterester. 

Kuttet opp en slik og frøs i zip-poser. Veldig mye sunne godbiter for billig penge.

Om vinteren var baconost/skinkeost en slager, det kunne jeg gi med votter på.

Endret av Tabris
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forer rått, men til trening kyllingpølser, fiskeboller eller tørrfor. 

Anonymkode: fb1d4...252

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker alt av naturell kjøtt jeg finner på tilbud/ datodisken, gir ca 1/3 av dagsrasjonen som godbiter. Skal jeg gi feks kyllinglår som mat skjærer jeg av endel kjøtt- som da går i mikroen så jeg slipper klasse med rått kjøtt. Resten gis rått til måltid. Styrer unna ting med mye salt, som grillpølser o.l. (En fiskebolle i ny og ne går greit). En slager er div kjøttdeig, raskt å smøre utover en tallerken og steke i mikroen. Noen ganger har jeg kokt egg, sardiner eller et kotelettbein (bein må være rått) som surprise-godbit (til innkalling). Jada, jeg går rundt som en ferskvaredisk og bikkjene elsker det 😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latmannstips kommer her: på butikken, ta en tom plastpose fra grønnsaksavd og putt i ferdig kuttede ost og skinkebiter fra salatdisken. Garantert suksess, helt enkelt! Ganske billig og, sammenlignet med mye annet. 

Anonymkode: d94e8...d66

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Latmannstips kommer her: på butikken, ta en tom plastpose fra grønnsaksavd og putt i ferdig kuttede ost og skinkebiter fra salatdisken. Garantert suksess, helt enkelt! Ganske billig og, sammenlignet med mye annet. 

Anonymkode: d94e8...d66

Genialt! Men blir ikke det litt dyrere å ta fra salatdisk, istedenfor å kjøpe en skinkepakke og ost? Eller lønner det seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper en stor pakke med billige wienerpølser. Deler i småbiter og tørker i ovnen. Holder i flere uker.

Anonymkode: f1008...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...