AnonymBruker Skrevet 17. mars #1 Skrevet 17. mars Jeg skal ta ut og sette inn ny spiral i morgen. Skal sette inn noen stikkpiller tre timer før (husker ikke hva de heter) og smertestillende ca. 45 minutter før. Har du gjort dette og hvordan var din opplevelse? Er hormon spiral og har den inne i 5 år. Er 50 år gammel Anonymkode: 185ff...dd0
AnonymBruker Skrevet 17. mars #2 Skrevet 17. mars Veldig individuelt. Venninnen min synes det var var helt greit, jeg synes det var sykt vondt. Anonymkode: e8599...acb
AnonymBruker Skrevet 17. mars #3 Skrevet 17. mars Jeg må skifte om noen år. Hva er disse stikkpillene? Anonymkode: d60b9...de0
Gjest Sjarmør Skrevet 17. mars #4 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg skal ta ut og sette inn ny spiral i morgen. Skal sette inn noen stikkpiller tre timer før (husker ikke hva de heter) og smertestillende ca. 45 minutter før. Har du gjort dette og hvordan var din opplevelse? Er hormon spiral og har den inne i 5 år. Er 50 år gammel Anonymkode: 185ff...dd0 Bare ikke dra til Frostad så er du trygg
Tanuki Skrevet 17. mars #5 Skrevet 17. mars er nok individuelt, tok ut min spiral etter å ha hatt den i over 5 år, kjente ingenting.
AnonymBruker Skrevet 17. mars #6 Skrevet 17. mars Jeg synes dessverre det var veldig vondt å ta ut spiral. Sånn besvimelses-vondt. Hadde ikke tatt noe på forhånd. Å sette inn merket jeg knapt. Jeg er 50 selv og forstår ikke helt at du trenger spiral? Jeg er ikke i overgangsalder selv, men har fått beskjed om at egg ikke modnes lenger, og dermed er sjansen for å bli gravid omtrent null. Sjekk det først? Ville aldri utsatt meg for spiral eller andre prevensjonsmidler et sekund mer enn nødvendig! Anonymkode: c7f40...048
AnonymBruker Skrevet 17. mars #7 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg må skifte om noen år. Hva er disse stikkpillene? Anonymkode: d60b9...de0 Cytotec heter de, skal mykne opp livmoren. Anonymkode: 185ff...dd0
AnonymBruker Skrevet 17. mars #8 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes dessverre det var veldig vondt å ta ut spiral. Sånn besvimelses-vondt. Hadde ikke tatt noe på forhånd. Å sette inn merket jeg knapt. Jeg er 50 selv og forstår ikke helt at du trenger spiral? Jeg er ikke i overgangsalder selv, men har fått beskjed om at egg ikke modnes lenger, og dermed er sjansen for å bli gravid omtrent null. Sjekk det først? Ville aldri utsatt meg for spiral eller andre prevensjonsmidler et sekund mer enn nødvendig! Anonymkode: c7f40...048 Er for å komne greit gjennom overgangsalderen sammen med hormon spray. Anonymkode: 185ff...dd0
AnonymBruker Skrevet 17. mars #9 Skrevet 17. mars Hadde hormonspiral fra jeg var 30 til 50, så byttet mange ganger. Ubehagelig, men smertefullt var det jo ikke. Fikk aldri noen stikkpiller eller behov for smertestillende før legetime. Hendte jeg tok smertestillende rett etterpå, for da var det som å ha litt sterke menssmerter noen timer. Anonymkode: f9c28...144
AnonymBruker Skrevet 17. mars #10 Skrevet 17. mars Har alltid satt inn ny, samtidig som den gamle tas ut. Er på min 5. spiral nå. Aldri tatt noe smertestillende før. Er mest ubehagelig når den nye blir satt inn og "vingene" blir utslått. Anonymkode: ab6bf...0f0
AnonymBruker Skrevet 17. mars #11 Skrevet 17. mars Takk for svar alle sammen. Satser på at det går bra uten for mye smerter 🥹 Anonymkode: 185ff...dd0
AnonymBruker Skrevet 17. mars #12 Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Cytotec heter de, skal mykne opp livmoren. Anonymkode: 185ff...dd0 Mykne opp livmoren?? Er du sprø? Anonymkode: 6c2b2...f83
AnonymBruker Skrevet 17. mars #13 Skrevet 17. mars Du kan få bedøvelsesgel altså, men du må be om det. Anonymkode: 3f30f...87a
AnonymBruker Skrevet 17. mars #14 Skrevet 17. mars Har knapt kjent det, og jeg har bakovervendt livmor som gjør det ekstra vanskelig å sette inn spiral. Ikke noe å grue seg til 🙂 Anonymkode: e3e99...870
AnonymBruker Skrevet 17. mars #15 Skrevet 17. mars Jeg synes ikke det gjør vondt. Litt sånn mensmurring liksom. Vet noen anbefaler å ta en Paracet før timen. Om du går det gyn med ultralyd så ser de hvor den er. Om det er litt vanskelig vil de sette bedøvelse med sprøyte. Ingenting å grue seg for. Jeg har prøvd begge dele. Anonymkode: 9eae4...23c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå