Gå til innhold

Pizzadeig uten heving?


Hu i Svingen

Anbefalte innlegg

Kan jeg bake pizza uten å heve deigen? :klø: Har lyst på pizza, men orker ikke hvis jeg må vente i halvannen time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg lar aldri min heve. Tar 4 dl mel, blander det med en halv pose tørrgjær, to spiseskjeer olivenolje og lunka vann etter behov.

Kjevler den ut og strør på toppings og hiver den i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Høres ut som min oppskrift, bortsett fra at jeg tar den helt på slump. Ksanskje prøve da? Veeeldig lyst på pizza...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tror det skal gå helt greit. :) Min blir alltid god ihvertfall.

Glemte å legge til at jeg tar litt salt i og men det har jo ikke noe med hevinga å gjøre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Disse rett-i-bollen-med-litt-vann-og-vips-du-har-pizza-deig-posene fra Toro trenger ikke hevetid. Så vet du det til neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Har en greie mot sånn ferdigting, men det går jo an å prøve. Tester selv før jeg anser det som nødvendig. :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan også prøve denne oppskriften.

Pizzabunn uten heving

300 g hvetemel

1 ts bakepulver

50 g margarin

¼ ts salt

2 ½ dl melk

Bland det tørre, smuldre inn smør. Bland sammen med melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI - ingen gjær! Må nesten prøves. (Nei, jeg hadde ikke begynt enda.) Eh - kan jeg bruke olje i stedet for margarin? (tooomt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hever heller aldri pizzadeigen, men så liker jeg pizza med supertynn italiensk bunn. (og mozzarella, spekeskinke, ruccula og cherrytomater.. Dæven, ble sulten gitt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Du behøver jo ikke Toro, pizzadeigen trenger ikke heving sånn strengt tatt. Den blir luftigere hvis den får heve seg litt, men det er ikke nødvendig.

Den hever seg uansett i ovnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bunnen måå være italiensk og veldig tynn, jeg pleier å kjevle som om jeg så mannen med ljåen. ;)

Men av diverse årsaker så utsetter jeg deigprosjektet mitt til i morgen. DA blir det hjemmelaget pizza (og DA er jeg alene hjemme tihi ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...