AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:03 #1 Del Skrevet søndag kl 15:03 I går fikk jeg støt av et elektrisk gjerde, kom borte i hånda. Ganske ekkelt nesten som om noen slår deg i hånda, men heldigvis ufarlig. Det jeg lurer på er hvorfor det bare gjør vondt i hånda og ikke i føttene? Strømmen går jo gjennom kroppen og inn/ut gjennom føttene. For et par år siden kom jeg også borte i det med rumpa, det var det akkurat på samme måte, det gjorde ikke så vondt, men det føltes som om noen slo deg i rumpa med en kvist. Kjente heller ikke noe i føttene etter det jeg kan huske. Anonymkode: 71252...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet mandag kl 11:13 #2 Del Skrevet mandag kl 11:13 Det har jeg ikke tenkt på. Skal ta det opp med en eletriker jeg kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:20 #3 Del Skrevet mandag kl 11:20 Du får prøve en gang når du står der barfot, da vil du kjenne det litt bedre. Uten jording får du ikke strøm gjennom hele kroppen. Anonymkode: ec685...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soft mann Skrevet mandag kl 11:20 #4 Del Skrevet mandag kl 11:20 Det er for lite strøm i et sånt Gjærde til at det klare å lage stømmgjennomgang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:22 #5 Del Skrevet mandag kl 11:22 Et kortvarig strømstøt via fingeren gir kroppen en statisk lading. Som så lades sakte ut til jord siden sko har en isolerende såle med høy motstand som begrenser strømmen. Anonymkode: 5de12...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet mandag kl 11:27 #6 Del Skrevet mandag kl 11:27 uten å være ekspert på elektriske gjerder vil jeg tro det har noe med strømintensiteten å gjøre. føttene din har noen kvadrat-dm mot bakken, men der du berørte gjerdet var det under 1 kvadrat-cm, det kan også være slik at nervene i føttene din trigget på dette men at stimulansen fra berørings-stedet stimulerte så mye mer at det "overkjørte" det svakere signalet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:06 #7 Del Skrevet mandag kl 16:06 Soft mann skrev (4 timer siden): Det er for lite strøm i et sånt Gjærde til at det klare å lage stømmgjennomgang Er ikke helt sikker på hvor riktig dette er, ei venninne som bor rett ved bondegården sier hun ikke får støt nå hun har høye gummistøvler, men med sandaler stående i gresset, får hun en saftig smekk. Anonymkode: 71252...4e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:25 #8 Del Skrevet mandag kl 23:25 Soft mann skrev (12 timer siden): Det er for lite strøm i et sånt Gjærde til at det klare å lage stømmgjennomgang Et strømgjerdet kan fint lage strømgjennomgang. Setter du den ene hånda mot bakken og tar i gjerdet med den andre så vil strømmen gå gjennom armene og ned i jorda. Uten jording får du ikke strømgjennomgang, men bare et stikk/smell der strømgjerdet treffer kroppen. Anonymkode: ec685...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:51 #9 Del Skrevet mandag kl 23:51 Hvorfor får man så kraftig hodepine etterpå? Anonymkode: cb263...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå