Gå til innhold

Oppdatert medisinliste med til optiker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har time hos optiker snart, og det er en stund siden sist. Jeg har tidligere blitt bedt om å gi oversikt over hvilke medisiner jeg bruker, men jeg har egentlig ikke lyst til å dele det med en optiker. Har vært hos øyelege som har fått oversikten, men det føler jeg blir litt annerledes. Mange av medisinene mine kan ha bivirkninger, som kan påvirke synet, men det vet jeg og tar det med helsepersonell som faktisk styrer medisinene. 
Er det strengt nødvendig, eller kan jeg bare si jeg ikke ønsker og får tett oppfølging av andre, som også følger opp potensielle bivirkninger? 

Takk for hjelpen!

Anonymkode: 023ed...03e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fått medisinspørsmål hos optiker. Du har ingen plikt til å dele om du ikke vil, og antagelig også liten nytte av det.

Anonymkode: e050d...d83

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri fått medisinspørsmål hos optiker. Du har ingen plikt til å dele om du ikke vil, og antagelig også liten nytte av det.

Anonymkode: e050d...d83

Tusen takk. Jeg har fått spørsmål en del ganger, og føler meg vanskelig om jeg ikke deler, men da skal jeg prøve å si nei. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har time hos optiker snart, og det er en stund siden sist. Jeg har tidligere blitt bedt om å gi oversikt over hvilke medisiner jeg bruker, men jeg har egentlig ikke lyst til å dele det med en optiker. Har vært hos øyelege som har fått oversikten, men det føler jeg blir litt annerledes. Mange av medisinene mine kan ha bivirkninger, som kan påvirke synet, men det vet jeg og tar det med helsepersonell som faktisk styrer medisinene. 
Er det strengt nødvendig, eller kan jeg bare si jeg ikke ønsker og får tett oppfølging av andre, som også følger opp potensielle bivirkninger? 

Takk for hjelpen!

Har du medisiner som er kjent å kunne gi skader i øynene, så er det viktig at optiker vet om disse medisinene og hva optikeren skal være særs oppmerksom på når hen undersøker øynene dine. 
Synes du skal ta temaet opp med fastlegen og få råd derfra. 

Anonymkode: c5290...e57

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du medisiner som er kjent å kunne gi skader i øynene, så er det viktig at optiker vet om disse medisinene og hva optikeren skal være særs oppmerksom på når hen undersøker øynene dine. 
Synes du skal ta temaet opp med fastlegen og få råd derfra. 

Anonymkode: c5290...e57

Det er ikke så lenge siden jeg var hos øyelege som tok en vurdering da, og jeg får ikke tid til å ta det mer opp med fastlegen før timen hos optiker. 

Medisinene mine er godt vurdert, både isolert sett og hvordan de virker sammen, og jeg er ikke så veldig motivert til å snakke i dybden om det med enda en.. Har vært igjennom litt uheldige episoder, så derfor jeg prøver å sette litt mer grenser. 

Innspillet var viktig og godt da, så takk for omtanken og at du tok deg tid til å svare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...