AnonymBruker Skrevet 16. mars #1 Del Skrevet 16. mars Skriver fullmakt for min forelder. Personen er enslig og har ikke tenkt å ha noe forhold. Vi er to barn, i fullmakten så står det et punkt ang skiftet/uskiftet bo. Min forelder har ingen gjeld overhodet. Boligen skal selges med en gang og verdien fordeles mellom oss to barna når det blir aktuelt. Da er det vel best å overta «skiftet bolig» ? Anonymkode: e57c3...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #2 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 9.09): Skriver fullmakt for min forelder. Personen er enslig og har ikke tenkt å ha noe forhold. Vi er to barn, i fullmakten så står det et punkt ang skiftet/uskiftet bo. Min forelder har ingen gjeld overhodet. Boligen skal selges med en gang og verdien fordeles mellom oss to barna når det blir aktuelt. Da er det vel best å overta «skiftet bolig» ? Anonymkode: e57c3...1d8 Ekspander Her trenger du advokathjelp. Ingen hensikt i å skrive en fullmakt når du ikke forstår jussen i dette. Da er fullmakten en mulighet. (tips, uskifte er når en ektefelle er død, og gjenlevende ikke gjør opp arven etter avdøde med avdødes arvinger). Anonymkode: 58252...f74 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #3 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 11.22): Her trenger du advokathjelp. Ingen hensikt i å skrive en fullmakt når du ikke forstår jussen i dette. Da er fullmakten en mulighet. (tips, uskifte er når en ektefelle er død, og gjenlevende ikke gjør opp arven etter avdøde med avdødes arvinger). Anonymkode: 58252...f74 Ekspander Trenger ikke en advokat for det, du kunne bare skrevet ja siden det kun var det jeg lurte på, alt annet er fylt ut.😒 Anonymkode: e57c3...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 12.01): Trenger ikke en advokat for det, du kunne bare skrevet ja siden det kun var det jeg lurte på, alt annet er fylt ut.😒 Anonymkode: e57c3...1d8 Ekspander Men det virker ikke so du har forstått det helt. Hvis du legger ut fullmaktsspørsmålet her er det lettere å hjelpe deg. Anonymkode: 1c96b...b89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars Framtidsfullmakten opphører ved død. Da er det arveloven som gjelder. Er din forelder enke(mann), så sitter vedkommende i et uskiftet bo hvis dere søsken ikke har arvet den først avdøde. Anonymkode: 49ff9...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #6 Del Skrevet 16. mars Hva skal dere med fullmakt om personen ikke er gift eller har samboer? Anonymkode: 92147...f1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #7 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 13.50): Hva skal dere med fullmakt om personen ikke er gift eller har samboer? Anonymkode: 92147...f1f Ekspander Demens Anonymkode: e57c3...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #8 Del Skrevet 16. mars Jeg jobber med arv og skifte og skjønner ikke spørsmålet ditt. Sitter foreldren i uskifte etter den andre foreldren? Hva er det nøyaktig punktet om skiftet/uskiftet bolig går ut på? Anonymkode: 3e3c4...07b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå