Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst på robotstøvsuger, og har begynt å orientere meg i hvilke modeller som er blitt best i test.

Men: Vi bor i et trehus fra 1840-tallet, der et par av rommene har de originale slipte tregulvene, som er lutet og oljet. og som lett får hakk og sår der de er utsatt for mest slitasje. På kjøkkenet har vi malt tregulv, og i andre rom lakkert furugulv.

Er det noen med tilsvarende gamle tregulv som har erfaring med robotstøvsuger? Jeg er redd for å utsette de gamle gulvene for større påkjenninger enn de tåler. Vanlig støvsuging er ikke noe problem - blir det veldig annerledes med robotstøvsuger? Finnes det evt modeller som er ekstra skånsomme?

Anonymkode: 7edbe...95a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Robotstøvsuger er ikke skånsomt i hvert fall, min gnikker malingen av gulvlistene. Den er sikkert ikke noe snillere mot gulvet...

Anonymkode: 2fa0b...1d2

• Liker 1
Skrevet

Vær obs på at robotatøvsugere ikke "suger" ting opp fra gulvet om det er sprekker slik det ofte er i gamle gulv...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill.

Hvis noen som faktisk bor i et gammelt hus med originale trehus og har egne erfaringer med robotstøvsuger er jeg fremdeles interessert i å høre om det.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke gamle gulv, men hus med høye gamle terskler og robotstøvsugeren kommer ikke over, selv med ekstra lister, så jeg angrer på kjøpet.

Anonymkode: abbf0...fd5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har ikke gamle gulv, men hus med høye gamle terskler og robotstøvsugeren kommer ikke over, selv med ekstra lister, så jeg angrer på kjøpet.

Anonymkode: abbf0...fd5

Høye lister etc er ikke en aktuell problemstillig for meg, det er slitasje på gamle tregulv jeg er interessert i å høre erfaringer med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...