Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kom til å tenkja på det då eg leste tråden om kva startside folk brukar: Kvifor brukar de startside i det heile teke?

Eller alternativt, kvifor ikkje. Så får me begge syn.

Sjølv brukar eg altså ikkje, då eg ikkje ser nokre fordelar med det i det heile. Mulig eg har blitt bortskjemd av Opera og øktene der, men eg brukte det aldri i IE, Netscape aller iBrowse heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Og hva bruker du til første side når exploreren åpnes??

Hvorfor jeg bruker www.startsiden.no er fordi at der er det masse linker til det som opptar meg. Nyheter, aviser, mange søkemotorer til det meste.

Ser ingen grunn til ikke å ha en startside.

Skrevet
Og hva bruker du til første side når exploreren åpnes??

Ikke alle som bruker IE. ;)

Jeg har startsiden.no, fordi jeg ofte bruker søkemotorer, både kvasir og google.

Dessuten er vi to (min samboer og meg) på denne maskina, så da passer det med en "nøytral" startside som begge bruker, og ikke KG f.eks., som bare jeg bruker. :)

Skrevet

Jeg bruker Firefox, og slår så godt som aldri av maskina så alle siden jeg bruker er liksom oppe hele tiden... Hvis jeg slår den av/rebooter starter den opp igjen der jeg var.

Som "startside" har jeg en side der jeg har lagt alle tenkelige og utenkelige linker jeg bruker både privat og i jobb, jeg har ingen bokmerker lagret hverken her hjemme eller på jobb, men legger alle inn i denne html-siden som jeg da altså oppdaterer hvis jeg vil lagre en side...

Gjest Donna
Skrevet

Jeg har Kvinneguiden som startside og det har jeg hatt i mange år.

Kunne selvsagt laget en startside selv - men ser ikke vitsen så lenge det finnes greie startsider.

Etter det siste oppussingen her på Kvinneguiden så er jeg imidlertid ikke helt fornøyd lenger, jeg savner nettbankene, norske og utenlandske aviser ..mm. Kanskje på tide å finne en ny startside.

For meg er en god startside en side med link til norske og utenlandske aviser, nettbanker og søkemotorer - alt annet jeg bruker finnes på mine favoritter.

Skrevet

Jeg bruker ingn startside fordi jeg helt seriøst aldri har fattet poenget med det. Jeg har gjerne en side jeg bruker mye som oppstartside.

Dvs, i det siste har jeg hatt innloggingssiden til et nettspill jeg ikke har spilt på noen måneder.... Den har jeg vel egentlig hatt noen år, uavhengig av om jeg har spilt det eller ei. Bar sånn.... gidder ikke bytte den.

Sånne startsider får jeg fnatt av jeg, det er helt forvirrende, irriterende og rett og slett... jeg holder meg så langt unna som mulig. Når jeg ikke hadde det spille tror jeg at jeg en gang hadde vg, siden det var først avisa jeg leste hver morgen.

Jeg bruker når egj er hjemme ganske aktivt favorittene mine. Når jeg er på jobb bruker jeg historikken i adressefeltet... svært lite på favotittene der. det har litt å gjøre med at det er en jobb-pc, og mest med at jeg ikke gadd å oppdatere dem når IT-avdelinga besluttet å bytte nettleser.... jeg bruker ikke så mange nettsider fra jobb uansett, så det funker greit.

Nei, sånne startsider synes jeg rett og slett ser så.... idiotiske ut at jeg for alt i verden holder meg unna.

vil jeg søke på google tar det meg ikke mange sekunder å skrive www.google.com i adressefeltet (og www.go holder, så kommer resten...) og vil jeg lese vg... ja, så leser jeg vg. Linker meg hit og linker meg dit, nei takke meg til bruk av tastatur. Eller allernådigst favotitter til sider som har lange navn som man aldri helt husker før man ser dem.

Derfor bruker jeg ikke startsider. Ikke ta dette personlig og fornærmende noen... men jeg har bare ikke funent en som ikke ser ut som om den er laga for en idiot som ikke kan tenke selv o g finne frem til de sidene en selv har lyst til å se på den dagen. Mulig jeg er påvirka av hvordan jeg ser mine kolleger på jobb bruke sånne startsider... de går inn på den for å trykke på linken til vg, i stedet for å bare gå rett på vg.... ja, jeg skjønner rett og sett ikke poenget.

Skrevet

Når jeg fyrer i gang firefox er det kun google som hilser meg velkommen. Og det passer bra, siden det er google jeg bruker mest. Andre faste sider har jeg som bokmerker, trenger ingen startside med lenke til de.

Skrevet

Det er mye jeg driver med på nettet, men det jeg gjør mest, er å sjekke svaret på spørsmål jeg går og grubler på. Da er google stedet å oppsøke, og jeg syns det er praktisk at google spretter opp automatisk.

Noen andre typer startsider kunne jeg ikke tenke meg. En samling med lenker som andre har samlet sammen, som jeg kanskje, eller kanskje ikke har bruk får, er ikke noe for meg. Hvis jeg skulle hatt noe slikt, hadde jeg laget den selv, slik som Grooo her gjort. Jeg har en sånn side på jobben. Alle mulige verktøy og databaser med tilhørende passord samlet på et brett. Kjempepraktisk!

Gjest Gjest
Skrevet

havner rett inn på vg når jeg går på nett, jeg starter dagen med å lese vg, dagbladet og den lokale nyhetssiden, er en vane. resten jeg fast besøker har jeg en verktøyslinje med hurtiglinker, og ellers skriver jeg inn link eller søker på google. no problemo.

Gjest -eline-
Skrevet

Har ikke startside. Henger igjen med at jeg irriterte meg grønn over startsider som må lastes før jeg kunne gjøre noe annet i godegamledager! Dessuten så bruker jeg nettet til forskjellige ting og liker å slippe å måtte gå innom noe som helst på forhånd, spesielt dersom jeg skal vise veilederen mine noe på nettet... Har Bookmars-bar som er fyllt med de viktigste sidene (inkl KG), nettaviser skriver jeg bare adressa på for hånd, Google søker jeg stort sett på gjennom søkefeltet i Safari.

Skrevet

Malama: En sjelefrende! Min bruk er veldig lik Malamas.

Jeg har ingen startside. Jeg har satt til å åpne en blank side, det er faktisk en innstilling i både IE og FireFox, og sikkert Opera også.

Hvis jeg måtte hatt noe, så hadde det blitt google.com. Men det er ikke alltid jeg trenger google når jeg åpner nettleseren min, så jeg vil heller ha en blank side som ikke bruker tid på lasting.

Jeg pleier å taste inn de første bokstavene i adresser jeg er i ofte i URL-feltet, og så fylles resten ut automagisk. Jeg bruker bokmerker veldig sjelden, med mindre jeg skal gå tilbake til gode artikler jeg har funnet tidligere.

Jobben min er å jobbe med webløsninger, så hjernen min har et godt utbygd bibliotek over alle obskure kundeløsninger etc. Hadde jeg jobbet mindre med web, så hadde jeg kanskje ikke hatt denne ferdigheten. ;)

Catzy

Gjest gjesta
Skrevet

Ingen startside. Bruker opera og den starter tom.

Gjest Emeldina
Skrevet

Jeg bruker startside av praktiske grunner. Har alltid gjort det! De siste årene - siden jeg er student - har jeg brukt startsiden til skolen. Der kommer jeg meg enkelt og greit videre til e-post, blackboard, studweb og bibliotek. Har også masse favoritter, kategorisert i ulike mapper. Liker å holde orden på ting... :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg visste ikke en gang at man kunne velge å IKKE ha en startside jeg da. :klø: Men da er det altså en blank side som kommer opp da?

DET skjønner jeg i hvertfall ikke poenget med, men jeg ser jo mange her sverger til det.

At det ser idiotisk ut å ha en startside, det skjønner jeg heller ikke, men meg om det...

Jeg har Kg som startside, rett og slett fordi jeg ikke bruker så mye tid på andre nettsteder enn Kg.

Skrevet

Vi har vg som startside. Både jeg og mannen går dit først uansett.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Virker som mange her mener at nettportal = startside.

En nettportal er jo en samleside med diverse linker, men man kan jo ha en hvilken som helst side som default side når man åpner browseren sin.

Personlig har jeg www.google.com/ig som startside, og når man logger inn der med sin google-konto kan man tilpasse siden som man vil, og evt legge inn RSS-feeds. Da slipper jeg å ha en portal med mange intetsigende linker jeg aldri kommer til å benytte uansett, men jeg får samtidig umiddelbar info fra utvalgte medier, i tillegg til at jeg har lagt inn en rekke links som jeg bruker daglig.

Gjest Donna
Skrevet

Jeg synes ikke en startside forsinker oppstarten til internett. Jeg har en superrask internettforbindelse 20/10 mbit/s og forsinkes ikke av startsider - bortsett fra Kvinneguiden som i det siste er blitt utrolig treg. Jeg skifter startside nå - for Kvinneguiden gidder jeg ikke dille med lenger - dessuten har de fjernet norske og utenlandske aviser, link til nettbank (jeg bruker to stykker), mm ...

På jobben har jeg også startside - det er jobbens intranettside som vi jobber utifra hver dag ... Her legges all informasjon så for å følge med så er jeg avhengig av å ha den som startside - dessuten fungerer den som en portal mot alle de andre intranettsidene vi bruker.

Skrevet

Når du åpner en nettleser 30-40 ganger daglig for å teste forskjellige webløsninger, så mister du fort interessen for startsider.

Catzy

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en nyhetsside for bransjen min som "forside". Vet ikke om det er å betrakte som startside? Sider med masse linker videre osv trenger jeg ikke. Det skal nevnes at jeg sjelden sletter logg/historie for nettbruken min.

Synes det i hvert fall er greit å ha den nyhetssiden der - da får jeg fulgt med på noe av det som skjer, og jeg vant til og med en DVD nylig fordi jeg tilfeldigvis åpnet nettleseren rett etter at konkurransen var utlyst:-) Det er også en pen og ryddig side.

Skrevet

Har google søk jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...