AnonymBruker Skrevet 15. mars #1 Del Skrevet 15. mars Hei, jeg vil veldig gjerne bli barnebok illustratør. Jeg har så mange ideer jeg vil dele med et forlag, men har ingen erfaring. Noen som vet om man kan illustrer ideene sine for bøker med vanlige tegninger eller må det være digitalt i disse dager? eventuelt hvilke teknikk foretrekkes? Vanlig farger, tusj, maling? Anonymkode: 4cf98...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars Jeg lot mitt barn illustrere min bok. Publiserte selv (boldbooks) men det var null problem å bruke egne tegninger. Gikk ned på et kopi senter og fikk dem scanner inn på en fil. kostet et par hundrelapper og ble veldig fint 😃 Anonymkode: 85e0c...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 21.27): Hei, jeg vil veldig gjerne bli barnebok illustratør. Jeg har så mange ideer jeg vil dele med et forlag, men har ingen erfaring. Noen som vet om man kan illustrer ideene sine for bøker med vanlige tegninger eller må det være digitalt i disse dager? eventuelt hvilke teknikk foretrekkes? Vanlig farger, tusj, maling? Anonymkode: 4cf98...ff8 Jeg ville vurdert å sende ulike tegninger til enten et forlag eller en (kanskje helst ikke altfor kjent) barnebokforfatter, og høre om mulighetene. Men jeg har ikke testet det selv Jeg ser for meg at maling (akvarell eller akryl feks) er det som lettest ser proft nok ut for en bok, med mindre man er veldig dyktig med tusj (men det ender fort opp med å se ut som fargeleggingsbok for voksne likevel) Anonymkode: cb2ca...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #4 Del Skrevet 24. mars Jeg kjenner en barnebokillustratør, kan høre med ham om hvordan det gikk til at han begynte å illustrere barnebøker Han tok ulike oppdrag i mange år før han plutselig begynte med bøker. Anonymkode: 37214...489 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Del Skrevet 24. mars Hva mener du med vanlige farger egentlig? Jeg mener selv at akvarell er det som blir finest for barnebøker, eller guache. Det lønner seg å jobbe på større format enn du ønsker boken skal være. Jeg jobber på A3-akvarellark når jeg lager illustrasjoner til A4-format, for eksempel. Anonymkode: 7d28f...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå