Gå til innhold

Mannens største fiende

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En god mann er subjektivt. Er ikke sikkert han ser det selv.

Psykopater har jeg enda tilgode å møte. De går ikke så stille i dørene som de tror..

Anonymkode: fe5c5...1b5

Jeg har vært sammen med en. Det er ikke verre enn at man kaster dem ut når de viser sitt sanne jeg.

Anonymkode: 3f232...ba2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva tenker du er en god målestokk?

Jeg er ikke religiøs eller troende, men jeg mener vi levde godt under kristendommen i flere hundre år før industrialismen og feminismen og alt som fulgte ødela alt.

Anonymkode: d274b...41e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har vært sammen med en [psykopat]

Du sa tidligere "nå må man faktisk være et godt menneske for å bli valgt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke religiøs eller troende, men jeg mener vi levde godt under kristendommen i flere hundre år før industrialismen og feminismen og alt som fulgte ødela alt.

Et praktisk partnerskap uten kjærlighetsfølelser altså. Mulig du må finne deg en annen mann hvis det er et sånt forhold du ønsker deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har vært sammen med en. Det er ikke verre enn at man kaster dem ut når de viser sitt sanne jeg.

Hvordan gjorde de det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et praktisk partnerskap uten kjærlighetsfølelser altså. Mulig du må finne deg en annen mann hvis det er et sånt forhold du ønsker deg.

Nå svartmaler du. Kjærlighet ble ikke oppdaget på 1960-tallet. Dine besteforeldre og oldeforeldre elsket hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du sa tidligere "nå må man faktisk være et godt menneske for å bli valgt"

Ja psykopaten ble jo kjapt valgt bort igjen. Det finnes sikkert mange som kan innlede et forhold, men å bli valgt som varig partner skal litt til. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå svartmaler du. Kjærlighet ble ikke oppdaget på 1960-tallet. Dine besteforeldre og oldeforeldre elsket hverandre.

Det gjorde de aldeles ikke. Min bestemor ble giftet bort som 14-åring, og min bestefar prøvde å drepe henne flere ganger.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja psykopaten ble jo kjapt valgt bort igjen. Det finnes sikkert mange som kan innlede et forhold, men å bli valgt som varig partner skal litt til. 

Men du valgte psykopaten, så man trenger ikke være et godt menneske for å bli valgt som du sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men du valgte psykopaten, så man trenger ikke være et godt menneske for å bli valgt som du sa.

Med "valgt" mener jeg som partner over lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjorde de aldeles ikke. Min bestemor ble giftet bort som 14-åring, og min bestefar prøvde å drepe henne flere ganger.

14-åringer blir fortsatt misbrukt og folk prøver fortsatt å drepe hverandre den dag i dag, uten kristendom og gode tradisjoner. Dette kan du ikke klandre kristendommen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

14-åringer blir fortsatt misbrukt og folk prøver fortsatt å drepe hverandre den dag i dag, uten kristendom og gode tradisjoner. Dette kan du ikke klandre kristendommen for.

Jeg har da ikke nevnt kristendommen med et ord...? De var nok ikke spesielt kristne uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med "valgt" mener jeg som partner over lang tid.

Moving the goalposts altså, klassisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er skeptisk til mennesker som kaller andre for psykopater. Da begynner jeg å lure på hva slags grunnlag det kan hevdes...

Det er ganske mange utfordringer et menneske kan slite med. Mye av det kan sikkert minne om psykopatiske trekk og adferd. Det kan handle om utfordrende livssituasjoner o.l.

En vaskeekte psykopat tror jeg er meget sjeldent. Det skal holde hardt før jeg kan tro på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har da ikke nevnt kristendommen med et ord...? De var nok ikke spesielt kristne uansett.

Det var kristendom vi diskuterte. Du kalte det et praktisk partnerskap uten kjærlighetsfølelser, jeg sa du svartmalte, så fortalte du om bestemoren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Moving the goalposts altså, klassisk.

Du må nesten definere hva det er vi diskutere da. En serie med kortvarige forhold der man  konsekvent blir dumpet etter tre måneder er ikke noe mål for meg, men hvis det er det du vil ha så kan du sikkert bli "valgt" selv om du er psykopat. Men det er altså ikke det noen av mine kommentarer i denne tråden handler om.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det var kristendom vi diskuterte. Du kalte det et praktisk partnerskap uten kjærlighetsfølelser, jeg sa du svartmalte, så fortalte du om bestemoren din.

Jeg har ikke diskutert kristendom i det hele tatt. Du sa at mine besteforeldre elsket hverandre, jeg sa at det gjorde de ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I gamle dager tror jeg det handlet mye om overlevelse. Det var skam å skille seg. Det må man ikke glemme. Sex før ekteskapet var synd. De faktorene kan ikke utelukkes. Det må man ha i bakhodet.

I dagens samfunn står vi friere enn noensinne til å velge oss en partner utifra kjærlighet.

Likevel så er det mange som fortsatt bærer på skam. Det synes jeg er fryktelig synd. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I gamle dager tror jeg det handlet mye om overlevelse. Det var skam å skille seg. Det må man ikke glemme. Sex før ekteskapet var synd. De faktorene kan ikke utelukkes. Det må man ha i bakhodet.

I dagens samfunn står vi friere enn noensinne til å velge oss en partner utifra kjærlighet.

Likevel så er det mange som fortsatt bærer på skam. Det synes jeg er fryktelig synd. 

Skam er det som får/fikk menn til å ikke late som de ville gifte seg og få familie bare for å komme i buksa på en kvinne og dra dagen etterpå. Skam er bra. Skam holder folk på plass. Vi trenger mer skam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dårlige menn er menns verste fiende. Heng med i tiden. Kvinner trenger ikke å ta til takk lenger (eller bli tvunget) 

Dere må ta deres del av husarbeidet. Kvinner jobber og tjener penger selv nå. 

Anonymkode: ab980...b0d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...