Gå til innhold

Kaller du deg feminist?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Trolltunge skrev (1 time siden):

Kvinner går til legen, eller til psykolog, menn gjør det ikke. DET er problemet her. Det MÅ menn ta ansvar for!

Absolutt, menn burde være flinkere til å oppsøke hjelp. Men det er ingen tvil om at det brukes mer penger på kvinnehelse enn mannehelse i Norge. Det er trist at oppfatningen om at det er motsatte har fått feste seg.

Anonymkode: a6a9f...6dd

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner går til legen, eller til psykolog, menn gjør det ikke. DET er problemet her. Det MÅ menn ta ansvar for!

Den klassiske ; Når det er menn sitt problem så må "MENN" ta ansvar for det. Når det er et kvinneproblem så er det systemisk. 
Dette er oppskriften for å drive kjønn fra hverandre. OSS MOT DEM... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (4 minutter siden):

Den klassiske ; Når det er menn sitt problem så må "MENN" ta ansvar for det. Når det er et kvinneproblem så er det systemisk. 

Enig med deg her.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (14 minutter siden):

Vi kvinner må også møte opp. Ok, ca hvert 5 år eller noe slikt får vi melding om å ta mammografi (over en viss alder) og legen spør innimellom hvor lenge siden man har tatt celleprøve av livmor, men ingenting skjer så om man ikke tar tak i det. Innkalling til celleprøve får man ikke. Ikke hos min lege iallefall. Man må selv være det bevisst og følge det opp. 

Må gjerne sendes en melding til menn også angående prostata eller annet, men vil det bli fulgt opp? 

Svangerskap følges opp, men det er da til fordel også for guttebarn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Absolutt, menn burde være flinkere til å oppsøke hjelp. Men det er ingen tvil om at det brukes mer penger på kvinnehelse enn mannehelse i Norge. Det er trist at oppfatningen om at det er motsatte har fått feste seg.

Anonymkode: a6a9f...6dd

Ja, fordi vi går mer til lege/psykolog, hvilket menn også har mulighet til. Dessuten føder kvinner barn. 

Det brukes mer på forskning angående mannshelse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (33 minutter siden):

Vi kvinner må også møte opp. Ok, ca hvert 5 år eller noe slikt får vi melding om å ta mammografi (over en viss alder) og legen spør innimellom hvor lenge siden man har tatt celleprøve av livmor, men ingenting skjer så om man ikke tar tak i det. Innkalling til celleprøve får man ikke. Ikke hos min lege iallefall. Man må selv være det bevisst og følge det opp. 

Må gjerne sendes en melding til menn også angående prostata eller annet, men vil det bli fulgt opp? 

Svangerskap følges opp, men det er da til fordel også for guttebarn. 

Menn er generelt dårligere til å håndtere helseproblemer enn kvinner, både på grunn av sosiale og fysiologiske faktorer. Å hevde at dette utelukkende er menns ansvar å løse, er en foreldet holdning som burde ha forsvunnet for flere tiår siden.

På samme måte, mener du at alle kun bør få den lønnen de selv klarer å forhandle seg frem til? Siden menn i snitt er bedre til lønnsforhandlinger, betyr det da at eventuelt forskjeller i lønn ville vert et kvinneproblem? 
Dette kan vi overføre til nesten alle gruppeinndelinger, gi hver enkelt gruppe ansvaret for sitt eget problem. 
Er det virkelig et slikt samfunn du ønsker?

Heldigvis finnes det mennesker som ikke ser kjønn i alt, men forstår at vi er på samme lag. Verden har nok av reelle utfordringer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trolltunge skrev (2 timer siden):

Det er forsket på årsaker til dette, og studiene viser at det henger mye igjen med oppvekst/barndom. 

Der jenter får omsorg når de gråter, får gutter fortsatt beskjed om å ta seg sammen. Det gjelder fra foreldre, skole, fritidsaktiviteter m.m.. 

Innlegget ditt viser tydelig manglende kunnskap om feltet 

Anonymkode: 6e834...f0f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (7 timer siden):

De må gå til lege/psykolog når de sliter. Det er nøyaktig like tilgjengelig for dem som for kvinner.

hahahahahahahahahahahaha du er så søt. Hvis dere vil få ned selvmordsraten, så må kvinner slutte å kjempe mot kjønnspoeng for menn. Når det kommer til menns problemer så tror jeg opprinnelig at en hore ville hjulpet mer enn en kvinnelig psykolog. Olga på 63 forstår ikke hvordan det er å være en ung mann.

Anonymkode: 78067...e12

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

hahahahahahahahahahahaha du er så søt. Hvis dere vil få ned selvmordsraten, så må kvinner slutte å kjempe mot kjønnspoeng for menn. Når det kommer til menns problemer så tror jeg opprinnelig at en hore ville hjulpet mer enn en kvinnelig psykolog. Olga på 63 forstår ikke hvordan det er å være en ung mann.

Så fint da, det er tross alt lettere å få tak i en hore enn å få en time på dps. For oss kvinner er sjeldent horer løsningen.

Anonymkode: 35858...3fd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 15.53):

Jeg er absolutt ikke feminist! Jeg kjemper for tradisjonelle kjønnsroller,fordi jeg trives best med de og syns ting er enklere med definerte roller. 

Anonymkode: 882d9...3c1

Hvorfor kjemper du for noe som er enklere for DEG? Feminisme er kollektivt, ikke individuelt. Det handler om frihet til å gjøre det man selv vil, og at det ikke skal være rigide rammer for hvordan man må være. Det inkluderer deg, som ønsker en rigid ramme, fordi det er er det du ønsker. Du trenger ikke kalle deg feminist, men hvis du ikke skjønner det, er du altså inkludert i feminismens frihetsbegrep. Du kan selvfølgelig leve tradisjonelt hvis det er det du ønsker, nettopp fordi feminisme også handler om kvinners rett til å velge.

Anonymkode: cf1f0...d40

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så fint da, det er tross alt lettere å få tak i en hore enn å få en time på dps. For oss kvinner er sjeldent horer løsningen.

Anonymkode: 35858...3fd

Ikke når det er uregulert. En god mann vil ikke risikere å kjøpe fra noen som blir tvunget til å jobbe som hore. Hvis vanlige kvinner kunne gi slipp på sex monopolet sitt så kunne vi regulert bransjen skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Eventuelle manglende kjønnspoeng for menn får ikke menn til å ta livet sitt. Det kan være en urettferdighet som kan kjempes, men selvmord blant menn krever bredere løsninger som det meste. Menn som nekter å oppsøke helsehjelp derimot, er et problem som direkte har med menns psyke å gjøre, som oftest fordi følelser ennå er tabu for menn. Å sitte alene med jævlige følelser og insistere på at alle mennesker som har som profesjonalitet å forstå ikke kan forstå, er dust.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg er ikke feminist. 
Synes til og med ordet er negativt ladet. 

Kvinne 52

Anonymkode: 28acb...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

insistere på at alle mennesker som har som profesjonalitet å forstå ikke kan forstå, er dust.

De fleste kvinnelige psykologer, det er derfor vi trenger flere mannlige psykologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De fleste kvinnelige psykologer, det er derfor vi trenger flere mannlige psykologer.

Hvor mye vet du egentlig om dette? Jeg har hatt både kvinnelige og mannlige psykologer og opplever ingen forskjell. Den eneste forskjellen er at det er flere damer som er psykologer, og dermed er det automatisk flere damer å ikke matche med. Ellers er jeg enig i at vi trenger både flere mannlige psykologer, lærere, barnehagelærere og sykepleiere. Mer menn i yrkene som jobber med mennesker. Men menn synes ikke det er status å jobbe med mennesker. En del menn snakker dette ned relativt til å jobbe med "ting" ganske ofte. Kjønnspoeng kan kanskje hjelpe noe, men så lenge dette blir ansett som lavere status for menn, så utgjør det kanskje ikke en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 minutt siden):

Menn er generelt dårligere til å håndtere helseproblemer enn kvinner, både på grunn av sosiale og fysiologiske faktorer. Å hevde at dette utelukkende er menns ansvar å løse, er en foreldet holdning som burde ha forsvunnet for flere tiår siden.

På samme måte, mener du at alle kun bør få den lønnen de selv klarer å forhandle seg frem til? Siden menn i snitt er bedre til lønnsforhandlinger, betyr det da at eventuelt forskjeller i lønn ville vert et kvinneproblem? 
Dette kan vi overføre til nesten alle gruppeinndelinger, gi hver enkelt gruppe ansvaret for sitt eget problem. 
Er det virkelig et slikt samfunn du ønsker?

Heldigvis finnes det mennesker som ikke ser kjønn i alt, men forstår at vi er på samme lag. Verden har nok av reelle utfordringer.

Jeg forstår at vi er på samme lag, og synes kjønnskamper er meningsløse. Vi ønsker og trenger hverandre, vi kvinner og menn. Vi kvinner kan likevel ikke pålegges å fikse alle menns problemer. Det virker stadig å forventes/ønskes av en del menn, men slik kan det ikke fungere. Hver av en av oss som er voksne må ta eget ansvar, og kvinner kan verken fikse alt for menn eller bære skylden for alt som ikke er optimalt for menn. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nope, feministene har kun gitt meg flere oppgaver i livet. Hadde gladlig gitt fra meg stemmeretten for andre goder. Den er ubrukelig for meg personlig.

Anonymkode: 8e2db...7a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

selvfølgelig kaller jeg meg feminist. 

Anonymkode: 2e13d...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at vi er på samme lag, og synes kjønnskamper er meningsløse. Vi ønsker og trenger hverandre, vi kvinner og menn. Vi kvinner kan likevel ikke pålegges å fikse alle menns problemer. Det virker stadig å forventes/ønskes av en del menn, men slik kan det ikke fungere. Hver av en av oss som er voksne må ta eget ansvar, og kvinner kan verken fikse alt for menn eller bære skylden for alt som ikke er optimalt for menn. 

Nå var det vel ingen som hevdet at det er kvinners skyld eller at de skal fikse alt for mannen.
Din påstand var at dette må menn fikse selv.

Du må velge mellom at alle samarbeider til gode for alle eller et dystopisk samfunn der alle kjemper kun for seg selv.
Du kan ikke kreve samarbeid for saker som påvirker en selv, mens en samtidig krever at andre løser sine egne. 

- “Hypocrisy is demanding what you refuse to give.”

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (31 minutter siden):

Nå var det vel ingen som hevdet at det er kvinners skyld eller at de skal fikse alt for mannen.
Din påstand var at dette må menn fikse selv.

Du må velge mellom at alle samarbeider til gode for alle eller et dystopisk samfunn der alle kjemper kun for seg selv.
Du kan ikke kreve samarbeid for saker som påvirker en selv, mens en samtidig krever at andre løser sine egne. 

- “Hypocrisy is demanding what you refuse to give.”

Jeg forlanger på ingen måte mindre av meg selv eller kvinner enn jeg forventer av menn. 

Å gå til legen/psykolog må helt faktisk menn fikse selv ved behov. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...