Gå til innhold

Coop extra har blitt dyrere enn meny og mega

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har pleid å handle på Coop extra. Tidligere har jeg syntes de har vært omtrent lik pris som Rema 1000 og Kiwi. Har reagert på at Coop extra er dyre nå i det siste, det har skjedd i løpet av februar. Trodde prisene hadde økt jevnt blant alle «lavpriskjeder». Men ser fra oversikten på tv2 at de er dyrere jevnt over, de kan ikke bare skylde på tilbud hos mega for de er dyrere på alt av meieriprodukter mot meny også!? Det var verre enn jeg trodde.

Meieriprodukter
Meieriprodukter   Extra
Mega Extra
Mega Extra Billigere
Biola bringebær 1500 gram 30 50,7 20,7
Go`morgen jordbær 10 11,9 1,9
Go`morgen skogsbær 10 13,1 3,1
Go`morgen melon og pasjon 10 13,9 3,9
Go`morgen gresk m/bringebær 10 18,9 8,9
Go`morgen gresk type 10 17,6 7,6
Go`morgen vanilje 10 16,6 6,6
Go`morgen vanilje lett 10 13,4 3,4
Tine revet ost 300 gram 40 47,9 7,9
Synnøve gulost 1 kg 100 132 32
Tine Rislunsj 10 12,5 2,5
Babybel ost 6-pakk 40 48,9 8,9
Danonino yoghurt * 7,5 8,9 1,4
Totalsum 297,5 406,3 108,8
* 2 for 15 kroner    

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/dumper-pris-pa-godteri-trist/17550363/

Anonymkode: 04bc3...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg la merke til at de hadde samme pris på noen grønnsaker som på Coop Obs. Obs har pleid å være hakket dyrere, men nå ser det mer likt ut... Jeg går helst på Kiwi, de har best rabatt på frukt og grønt med Trumf også.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for tips, velger en annen butikk mandag

Anonymkode: eca08...bdd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så at yoghurten min hadde gått opp en del hos Extra når jeg var der før idag, men de hadde gode priser på blant annet squash og appelsiner for å ta noe. Gulrøtter på «tilbud» på Extra kostet det samme som vanlig pris på Meny, og bittelitt billgere på Kiwi. 
Her har jeg så mange ulike butikker nært hvor jeg er at det er lett å handle litt her og litt der, og vi spiser både etter sesong og tilbud (og kuponger). Samme hvor en handler så lønner det seg å kunne prisene, også må en heller vurdere om noen kroner spart her og der veier mer enn å dra rundt på flere butikker, særlig om en kjører rundt, men også tidsbruk. Ting vi bruker mye, som for eksempel frosne skogsbær sparer vi 7kr på å handle på Kiwi kontra Rema, og da velger vi Kiwi når flere Kiwibutikker ligger nesten vegg i vegg, eller i hvert fall nært Rema. Extra har jeg følt har vært dyrere på mye i mange år, utenom tilbud. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Extra har da alltid vært en dyr butikk? Husker en gang jeg var innom, og de hadde Heinz ketchup på tilbud til en pris som var høyere enn vanlig fullpris på Joker.

Anonymkode: 45f61...c50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips, velger en annen butikk mandag

Anonymkode: eca08...bdd

Ja vi må bruker forbrukermakten. Coop extra reklameres som Coop sin lavpris (og settes likt som Kiwi og Rema 1000), når de nå priser seg opp til Meny og Mega nivå så bommer de på målgruppen som vil ha billig hverdagsmat. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Extra har da alltid vært en dyr butikk? Husker en gang jeg var innom, og de hadde Heinz ketchup på tilbud til en pris som var høyere enn vanlig fullpris på Joker.

Anonymkode: 45f61...c50

Nei feil. Sjekk vgs matbørs fra tidligere år så har de vært billige, som Kiwi og Rema. Ikke som meny/Mega som nå. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har pleid å handle på Coop extra. Tidligere har jeg syntes de har vært omtrent lik pris som Rema 1000 og Kiwi. Har reagert på at Coop extra er dyre nå i det siste, det har skjedd i løpet av februar. Trodde prisene hadde økt jevnt blant alle «lavpriskjeder». Men ser fra oversikten på tv2 at de er dyrere jevnt over, de kan ikke bare skylde på tilbud hos mega for de er dyrere på alt av meieriprodukter mot meny også!? Det var verre enn jeg trodde.

Meieriprodukter
Meieriprodukter   Extra
Mega Extra
Mega Extra Billigere
* 2 for 15 kroner    

Enkelte produkter vi må ha ukentlig er billigere på extra. Så liker jeg medlemskuppene der. 

Her er alle butikker på rekke og rad så jeg deler opp hva jeg handler hvor for å spare penger. 

Anonymkode: 1c9ef...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har satt opp prisene, men det har da Rema og Kiwi gjort også?

Jeg kjøper bl.a. melk og brus på Coop Extra, fordi de er billigere når man kjøper 2, men de har økt der også.

Anonymkode: 86bdc...4de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er billigere på Mega nå fordi de har kronetilbud på en mengde varer. Det er disse tilbudene TV2 har sett på og sammenlignet med fullpris på Extra, og da kommer selvfølgelig Extra dårlig ut av pristesten..

Når kronetilbudet er over, så vil garantert Mega ha høyere priser enn Extra.

Anonymkode: 0bacd...5d0

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Meieriprodukter
Meieriprodukter   Extra
Mega Extra
Mega Extra Billigere
* 2 for 15 kroner    

Her sammenlignes Extra med Mega sitt kronemarked/tilbud som kun er denne uken, ikke mellom de tre Kiwi, Rema og Extra som fremdeles har samme pris på 99% av varene sine. Greit å komme med litt bakgrunnsinfo før du kommer med slike innlegg!

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er dyrere enn Mega og Meny skjerp deg, se på lista de har 10 kroners marked for 1 uke derfor er de billigere.

Endret av NakenPanda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hensatt skrev (1 time siden):

Her sammenlignes Extra med Mega sitt kronemarked/tilbud som kun er denne uken, ikke mellom de tre Kiwi, Rema og Extra som fremdeles har samme pris på 99% av varene sine. Greit å komme med litt bakgrunnsinfo før du kommer med slike innlegg!

Som du ser av innlegget og artikkelen så sammenlignes det også mot Meny og meieriprodukter. Extra er dyrere på det også. Så greit å lese hele innlegget og hele artikkelen før du kommenterer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er billigere på Mega nå fordi de har kronetilbud på en mengde varer. Det er disse tilbudene TV2 har sett på og sammenlignet med fullpris på Extra, og da kommer selvfølgelig Extra dårlig ut av pristesten..

Når kronetilbudet er over, så vil garantert Mega ha høyere priser enn Extra.

Anonymkode: 0bacd...5d0

Les slutten av artikkelen. Det sammenlignes videre, mot meieriproduktet på meny. De har ikke krone marked og extra er dyrere på det også. Det er den infoen med priser som er klippet inn i hovedinnlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Som du ser av innlegget og artikkelen så sammenlignes det også mot Meny og meieriprodukter. Extra er dyrere på det også. Så greit å lese hele innlegget og hele artikkelen før du kommenterer. 

Meny er ikke en del av artikkelen. Det er tydeligvis en skrivefeil i akkurat den listen, da du ser at det er ramset opp Mega sitt kronetilbud. Meny er ikke nevnt med et eneste ord noe sted.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hensatt skrev (27 minutter siden):

Meny er ikke en del av artikkelen. Det er tydeligvis en skrivefeil i akkurat den listen, da du ser at det er ramset opp Mega sitt kronetilbud. Meny er ikke nevnt med et eneste ord noe sted.

Ja ser de har rettet opp Meny til Mega i nederste tabellen og teksten i nedre del nå. Det stod Meny tidligere. 
Men alt er ikke kronetilbud:

Danonino yoghurt: 7,50kr på Mega, 8,90kr på extra

Synnøve gulost: 100kr på Mega, 132kr på extra

Biola: 30kr på Mega, 50,7kr på extra, 34kr på Oda

Uansett hvordan man vrir og vender på det så har Extra blitt dyrere enn de man kunne sammenligne med før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja ser de har rettet opp Meny til Mega i nederste tabellen og teksten i nedre del nå. Det stod Meny tidligere. 
Men alt er ikke kronetilbud:

Danonino yoghurt: 7,50kr på Mega, 8,90kr på extra

Synnøve gulost: 100kr på Mega, 132kr på extra

Biola: 30kr på Mega, 50,7kr på extra, 34kr på Oda

Uansett hvordan man vrir og vender på det så har Extra blitt dyrere enn de man kunne sammenligne med før. 

Her har du feil sammenligningsgrunnlag. Biolaen du nevner er 1500g på Coop, altså større pakning.

Synnøve gulost og Biolaen er kronemarkedspris på Mega. 

Om du skal sammenligne priser, må du undersøke hva ting faktisk koster på Kiwi og Rema, som er de som konkurrerer med Extra på pris. Jeg handler oftes på Extra, men er også innom Kiwi og min erfaring er at det i det store og hele er like priser.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Meieriprodukter
Meieriprodukter   Extra
Mega Extra
Mega Extra Billigere
* 2 for 15 kroner    

Eksemplene du viser til er jo pga Mega og Menys 10-kroners marked. Prisene de har satt ned på markedet er høyere enn Extra ellers i året…Mega og Meny er jevnt over dyrere enn Extra. Så om man bare kunne velge en av disse butikkene å handle i hele året, ville det nok lønnet seg å velge Extra som konkurrerer med Rema pg Kiwi, fremfor å velge Mega eller Meny.

Anonymkode: 82542...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her jeg bor er Extra nærbutikken. Ny og fin, flotte ansatte. Så det teller også. Dessuten så er kjøpeutbytte øket til 3% i mitt område, så det må tas med i regnestykket.

Anonymkode: 3e0bd...2a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her jeg bor er Extra nærbutikken. Ny og fin, flotte ansatte. Så det teller også. Dessuten så er kjøpeutbytte øket til 3% i mitt område, så det må tas med i regnestykket.

Anonymkode: 3e0bd...2a9

Hos oss er kjøpeutbytte 4%☺️ 5% med Coop Mastercard. Klart det teller.

Anonymkode: 82542...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...