Gå til innhold

Tvungen omplassering, ny form for sparken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg valgte ikke bevisst å endre et arrangement, men kjøpte inn pølser og lompe når hun sa at nå går vi for ekstra god mat. Jeg forstod ikke at ekstra god mat var denne tradisjonen om fiskekaker i lompe. Det stod ingen steder, ingen kolleger nevnte det. Heller ikke hun som var med på handleturen. I fjor var det fiskepinner i lompe, året før brødmat. Jeg har ikke vært vitne til denne tradisjonen. Hadde jeg visst hadde kjøpt nettopp lomper og fiskekaker. Derfor tror jeg at hun gjør det for å ha mer å ta meg på.

Anonymkode: db642...2b3

Hurra for deg, sier nå jeg. Du har en skikkelig kjip leder som ikke følger regler engang. Håper du får deg en annen jobb hvor du stortrives! 

Anonymkode: e95be...a8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tviler på noen foreldre ble glade for at ungene fikk junkfood som pølse i stedet for mat som fiskekake

Anonymkode: e4c1f...115

Tviler på at det var så nøye med andelen fisk i de fiskekakene. Billige fiskekaker inneholder gjerne mindre fisk enn pølser inneholder kjøtt, resten er bare fett og fyllstoff i begge.

Anonymkode: 64b6c...883

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har nesten nøyaktig litt case på min jobb. En person som er et helvette å forholde seg til for alle ansatte og ledelsen. Vedkommende hevder selvsagt at hun ikke har gjort noe galt, totalt blottet forselvinnsikt og hevder til og med hun blir mobbet. Hun har også fått beskjed om at sykemelding, omplassering eller å si opp er hennes eneste alternativer.

Jeg tviler på at du er helt ren TS om du har fått så mange i mot deg...

Anonymkode: 61a60...caa

Trist at dere har en vanskelig person å forholde dere til. Men jeg trives heldigvis med alle kolleger bortsett fra styrer og to ped.ledere. Trives med 14 andre bortsett fra de 3 som er nevnt. Og det er ikke bare meg som har problemer med at styrer bedriver med hersketeknikker. Jeg har ikke valgt å skrive om hva andre gjennomgår i dette innlegget. Som tillitsvalgt har jeg bistått dem, og derfor har jeg nå denne sjefen på nakken. Hvor hun graver etter feil på meg og truer med denne lista si. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det jo selvfølgelig være en side som vi ikke får presentert siden det kommer fra TS sitt perspektiv, men jeg velger å stole på TS (vet det finnes mange forferdelige ledere der ute) og svarer utifra det: Dette her TS, er ikke greit! Du blir rett og slett mobba av styrer i barnehagen! Altså argumentere med at du har en annen dialekt? Det er så useriøst at det nesten er komisk! Er du fagorganisert? I så fall, ta kontakt med fagforening. Styrer i barnehagen kan faktisk ikke holde på sånn og du skal ikke ha det sånn! Føler sånn med deg! Det kan ikke være lett!! Sånt som dette kan føre til at man blir syk både psykisk og fysisk, så det er alvorlig. Vet ikke hva det er som gjør at noen oppfører seg sånn mot andre. Noen er nok mobbere som har vært mobbere helt fra barneskolen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 timer siden):

Igjen, en person som får instrukser om å kjøpe fiskekaker men som kjøper pølser istedenfor har det vel ikke som vane å gjøre ting som blir avtalt. Jeg tror det var dråpen som fikk begeret til å renne over. Det er såpass konkret at det er lettere å "ta" TS på dette enn alt det andre hun antakeligvis gjør mot normer og regler.

Alle tolker innleggene til TS og det er dette jeg tolker ut ifra det hun selv skriver. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg ser ikke for meg at noen som gjør noe som TS gjorde ikke også gjør andre ting fordi personen mener hen vet best.

Som sagt syltynt grunnlag 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du, du må ikke være tillitsvalgt når du har en sånn sjef! De liker ikke å bli sagt i mot, så du sliter nå. 

Ikke snakk for høyt, hold deg i bakgrunnen, så glemmer hun det om ett år eller to. 

Anonymkode: 2fe19...5f1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk aldri beskjed om å kjøpe fiskekaker og lomper. Det stod ingen steder og ingen fortalte meg det på forhånd. I fjor hadde vi fiskepinner i lompe og året før var det vanlig brødmat. I år åpnet hun opp for at vi kjører litt ekstra god mat og da kjøpte jeg inn lomper og pølser. Null problem. Alle likte det, kun styrer og den ene ped.lederen som synes det ble feil. Og da fikk jeg leksjon om tradisjoner, jeg hentet «tradisjonspermen» spurte om de kunne vise meg hvor jeg kunne finne info om tradisjon om fiskekaker og lomper. Nei, det er noe alle vet var svaret. Jeg har bare vært med på karneval 2 ganger før og da har vi ikke hatt fiskekaker og lomper. Jeg dro heller ikke alene på kiwi, en som har jobbet der i snart 20 år ble med, nevnte ikke noe om mattradisjonen. Så min feil at jeg ikke trippelsjekker alt. 

Jeg er ikke perfekt, og det har jeg aldri hevdet. Jeg prøver bare å si at jeg har med en sprø leder å gjøre. Dessverre.

Hvis hun skal flytte deg eller si deg opp så må hun ha mye bedre eksempler og konkrete hendelser å vise til. 

Anonymkode: 03bef...c80

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis hun skal flytte deg eller si deg opp så må hun ha mye bedre eksempler og konkrete hendelser å vise til. 

Anonymkode: 03bef...c80

Jeg vet at hun ikke kan omplassere meg på bakgrunn av noe jeg ikke visste var en tradisjon eller pga. at jeg er fra Troms (dialekten). Men det er disse truslene som jeg synes nå begynner å bli ufine og slitsomme. Har bestemt meg, jeg skal ikke bli i den barnehagen bare for å vinne over henne. Det orker jeg ikke, noe sånt fortjener ingen å stå i. Hun liker meg ikke, sånn er det bare. Og ja, som flere sier det koster å være tillitsvalgt og si imot ledere. Da kan livet bli surt. Det er som skjer. Jeg skal søke andre stillinger og så forsvinne i stillhet. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fikk aldri beskjed om å kjøpe fiskekaker og lomper. Det stod ingen steder og ingen fortalte meg det på forhånd. I fjor hadde vi fiskepinner i lompe og året før var det vanlig brødmat. I år åpnet hun opp for at vi kjører litt ekstra god mat og da kjøpte jeg inn lomper og pølser. Null problem. Alle likte det, kun styrer og den ene ped.lederen som synes det ble feil. Og da fikk jeg leksjon om tradisjoner, jeg hentet «tradisjonspermen» spurte om de kunne vise meg hvor jeg kunne finne info om tradisjon om fiskekaker og lomper. Nei, det er noe alle vet var svaret. Jeg har bare vært med på karneval 2 ganger før og da har vi ikke hatt fiskekaker og lomper. Jeg dro heller ikke alene på kiwi, en som har jobbet der i snart 20 år ble med, nevnte ikke noe om mattradisjonen. Så min feil at jeg ikke trippelsjekker alt. 

Jeg er ikke perfekt, og det har jeg aldri hevdet. Jeg prøver bare å si at jeg har med en sprø leder å gjøre. Dessverre.

Da har jeg lest feil, beklager.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange i Oslo og sentrale østlandsområdet, har problemer med å skjønne Nord-Norsk humor og væremåte. Tror det ligger mye der.

Anonymkode: aeafe...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mange i Oslo og sentrale østlandsområdet, har problemer med å skjønne Nord-Norsk humor og væremåte. Tror det ligger mye der.

Jeg bruker ikke mye humor. Og særlig ikke med barn, de forstår ikke alltid humor og ironi. Dialekten min kan jeg ikke noe for. Hva bør vi gjøre med det, holde oss oppe i nord? Og hva mente du med vår væremåte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg tror ikke lenger det handler om problemer, men at nord-norskinger og finnmarkinger rett og slett ikke er i stand til å lese lendet ute i verden. Jeg trodde som deg før.

Anonymkode: 61a60...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Omplassering har alltid vært en måte å bli kvitt ansatte på. 

Når situasjonen er slik som den er, så ville jeg heller byttet jobb. 

Og et tips, å være tillitsvalgt kan gjøre deg til en skyteskive. Ikke ta det som et kompliment at kolleger valgte deg. De var smarte og unngikk det selv. 

Anonymkode: 26a09...da4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...