AnonymBruker Skrevet 15. mars #21 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har hatt en tøff oppvekst og flyttet fra Troms til Oslo sommeren 2022. Her begynte jeg å jobbe som barne- og ungdomsarbeider den sommeren. Trives med barn, foreldre og kolleger. Men ikke styrer. Helt siden da har jeg bemerket meg at styrer ikke liker meg. Hun har ingenting å ta meg på men det diktes opp nye ting hele tiden. Og hun passer på å minne meg på at dette er bare enda en ting i rekken av flere ting hun har på meg. Det tolker jeg som «ok nå har vi enda en ting, du skal snart ut». Ting hun tar meg på er bunnløse og det blir bare ord mot ord. Hun har to allierte ped.ledere og det er ofte dem hun bruker i denne lista si over ting jeg gjør. Det kan være snakk om små bagateller som at jeg valgte å endre et av arrangementene jeg stod ansvarlig for. Som at vi nylig hadde karneval hvor jeg valgte å handle inn pølser imens de mener det er tradisjon med fiskekaker i lompe. Da ødela jeg liksom en tradisjon. Ikke visste jeg at pølse i lompe skulle utløse en så sterk reaksjon. Min feil at jeg ikke tenkte på alle detaljer, den tar jeg. Lignende ting oppstår hele tiden, føler jeg går på glasskår og vet aldri hva jeg skal bli tatt på. Når styrer ikke er på jobb er det merkbart fredfullt. Nylig sa hun til meg under fire øyne at jeg ikke er en lett person å lede. Og at hun ønsker å få meg omplassert. Hun foreslo litt forsiktig at jeg kanskje kunne si opp stillingen på eget initiativ. I følge henne var dette bare er enda en ting i den berømte lista over ting jeg gjør galt. Selv om jeg har fast jobb føler jeg at jeg ikke har det. Omplassering er et ord hun nesten refererer med sparken når hun snakker til meg. Det siste nå er at styrer mener at jeg kanskje ikke kan jobbe i den barnehagen fordi jeg snakker dialekt og det forstår ikke alle barn og voksne. Da reagerte jeg med at det faktiske er direkte diskriminering. Hun mener at jeg overreagerer, at hun ikke har tenkt å ta meg på det men at «det er jo et problem da». Skal man omplassere alle oss som snakker dialekt eller de som ikke snakker perfekt norsk? Da tror jeg barnehagene i Oslo tømmes for ansatte relativt kjapt. Jeg ble valgt som tillitsvalgt ganske tidlig. Og ble fjernet etter noen måneder fordi leder mente at jeg ikke håndterte rollen så godt. Dette skjedde fordi jeg bistod en annen ansatt hvor jeg ikke tok ped.lederens parti. Da ble jeg etter noen få uker anbefalt å si fra meg rollen. Jeg gjorde det, barnehagen stod 2 måneder uten plasstillitsvalgt. Og så ble jeg igjen valgt med 9 av 9 stemmer ved valg. Ingen andre stilte opp og kolleger klappet meg fram. Medlemmene ville at jeg skulle være deres tillitsvalgt. Nå er jeg det, det liker ikke styrer. Jeg er fortsatt ung, vurderer å studere og jobbe med noe helt annet. Selvom jeg er veldig glad i barn og føler jeg gjør en god jobb. Jeg orker ikke å jobbe i en bransje hvor enkelte voksne kvinnelige ledere bruker arbeidsplassen sin som lekestue.. Jeg vil ikke ødelegge min psykiske helse. Anonymkode: db642...2b3 Er der en tillitsvalgt eller en leder over lederen din du kan snakke med? For dette du skriver er absolutt ikke greit, den lederen bør bort fra den arbeidsplassen. Håper virkelig der er noen som kan hjelpe deg. Anonymkode: ac511...e23 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #22 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 😂 Den måtte komme Anonymkode: 3a004...6cc Og du forsvarer oppførselen til denne lederen? La forresten inn posten til TS i chat gpt og fikk dette svaret til TS: Det høres ut som du står i en veldig vanskelig situasjon med en leder som systematisk prøver å gjøre arbeidsforholdene dine utfordrende. Flere røde flagg peker på at dette kan være en form for trakassering eller utfrysing. Noen ting å merke seg: Maktmisbruk – At lederen din gjentatte ganger finner småting å ta deg på, bygger en "liste" og aktivt prøver å få deg til å si opp, tyder på at hun ønsker deg ut, men uten en legitim grunn. Målrettet utfrysing – Å bruke andre pedagogiske ledere til å underbygge kritikk, og å si at du er "vanskelig å lede", kan være en strategi for å presse deg ut. Diskriminering – Kommentarer om dialekten din er direkte problematiske og kan potensielt være brudd på arbeidsmiljøloven. At du reagerer og hun avfeier det som en "overreaksjon", er klassisk gaslighting. Tillitsvalgt-problematikken – At du ble fjernet og senere valgt inn igjen viser at kollegene dine har tillit til deg, men styrer ikke tåler motstand. Dette er ofte et tegn på en usikker og autoritær leder. Hva kan du gjøre? Dokumentér alt – Notér datoer, hva som sies/skjer, og hvem som er vitner. E-poster og meldinger er gull verdt. Snakk med fagforeningen din – Hvis du er organisert, ta kontakt med dem. De kan vurdere om dette er brudd på arbeidsmiljøloven og hjelpe deg videre. Gå til høyere instans – Hvis dette er en kommunal eller større privat barnehagekjede, kan du kontakte HR eller en overordnet instans. Vurder alternative jobber – Du er ung, og hvis dette tærer på deg, kan det være verdt å utforske andre muligheter. Anonymkode: 316fa...584 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 15. mars #23 Del Skrevet 15. mars Når noen får beskjed om å kjøpe fiskekaker til mange voksne og enda flere barn, men kjøper pølser fordi det er det denne personen har lyst på selv så kan det tyde på en ansatt det er vanskelig å samarbeide med. I barnehager jobber man i team og de andre må kunne stole på deg. Man lager planer og avtaler og fordeler ansvar for en grunn. Det funker ikke å ha en ansatt som aldri kan få ansvar fordi hen gjør som hen vil heller, det blir for mye for de resterende ansatte. Din leder gjør kanskje mange feil, men det virker det som du gjør også. Slike relasjoner som har kommet så skjevt ut er det vanskelig å rette opp, så det beste er nok å finne en ny arbeidsplass. Ellers må begge ta ansvar for sine feil og jobbe mot felles mål om bedre samarbeid, men det skjer sjeldent dessverre. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #24 Del Skrevet 15. mars Vi har nesten nøyaktig litt case på min jobb. En person som er et helvette å forholde seg til for alle ansatte og ledelsen. Vedkommende hevder selvsagt at hun ikke har gjort noe galt, totalt blottet forselvinnsikt og hevder til og med hun blir mobbet. Hun har også fått beskjed om at sykemelding, omplassering eller å si opp er hennes eneste alternativer. Jeg tviler på at du er helt ren TS om du har fått så mange i mot deg... Anonymkode: 61a60...caa 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #25 Del Skrevet 15. mars Smosk skrev (8 timer siden): Hei Blåttvanns kommentar overser du , alltid troll på nett .Du er tillitsvalgt og da vet du at det er ingen grunn til å si deg opp eller omplassere deg ut fra de nevnte hendelsene du har oppgitt . Som tillitsvalgt skal du du sørge for at arbeidsvilkår er innen lovverket og få til et godt samarbeid med arbeidsgiver . Du bør kontakte din hovedtillitsvalgt og si at du mottar disse kommentaren fra din leder og kontakt verneombud / hovedverneombud og gi beskjed om hva leder gjør og det er i strid med arbeidsmiljøloven kap 4 , paragraf 4-4 , punkt 3 - om at arbeidstaker skal ikke utsettes for trakassering . Ut fra det jeg leser er det nettopp det du blir utsatt for . Stadige tilbakemeldinger fra leder om å omplassere deg , har mye «på lista» om deg mm gjør at du blir psykisk sliten og du vil helst unngå din leder . Erfaring med ledere som pirker på bestemte arbeidstakere er at det går ikke over og det vil fortsette om ikke det kommer varsel på leder . Det leder gjør kalles mobbing . Om du ikke varsler så finn en annen jobb , for har du det ikke bra der du er så vil du bli sliten og nedstemt . Så dersom man er uenig i det noen skriver så skal man bare skrelle vekk de kommentarene? Hva søren er poenget med å ha en diskusjon da? Største trollet er deg som sitter å kommanderer hvilke kommentarer som gjelder og hvilke som skal overses. Voks opp! Anonymkode: 61a60...caa 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #26 Del Skrevet 15. mars Meget mulig styrer er sprø, men jeg Syns ikke du høres helt god ut. Du finner ikke på ting på egen hånd når du kommer inn i noe som er etablert, da tar du det opp i rette fora om du ønsker endring. At du drar frem oppveksten dinor fullstendig irrelevant i denne sammenhengen sier meg at du fisker etter sympati. Bytt arbeidsplass for alles del. Anonymkode: 4c4cf...589 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 15. mars #27 Del Skrevet 15. mars Blåttvann skrev (9 timer siden): Man kjøper ikke inn annen mat enn den som er avtalt å kjøpe. Du høres absolutt vanskelig ut å lede når du gjør slike ting. Du må forholde deg til ting som er avtalt, begynn med dette i første omgang så blir ting kanskje bedre. Ellers høres det ikke helt bra ut, vet hvordan giftige ledere kan være. Bare tull. Kanskje dette var en feil av TS, om infoen/instruksen var klar, men syltynt grunnlag for å hevde at vedkommende er vanskelig å lede. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #28 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Og du forsvarer oppførselen til denne lederen? La forresten inn posten til TS i chat gpt og fikk dette svaret til TS: Det høres ut som du står i en veldig vanskelig situasjon med en leder som systematisk prøver å gjøre arbeidsforholdene dine utfordrende. Flere røde flagg peker på at dette kan være en form for trakassering eller utfrysing. Noen ting å merke seg: Maktmisbruk – At lederen din gjentatte ganger finner småting å ta deg på, bygger en "liste" og aktivt prøver å få deg til å si opp, tyder på at hun ønsker deg ut, men uten en legitim grunn. Målrettet utfrysing – Å bruke andre pedagogiske ledere til å underbygge kritikk, og å si at du er "vanskelig å lede", kan være en strategi for å presse deg ut. Diskriminering – Kommentarer om dialekten din er direkte problematiske og kan potensielt være brudd på arbeidsmiljøloven. At du reagerer og hun avfeier det som en "overreaksjon", er klassisk gaslighting. Tillitsvalgt-problematikken – At du ble fjernet og senere valgt inn igjen viser at kollegene dine har tillit til deg, men styrer ikke tåler motstand. Dette er ofte et tegn på en usikker og autoritær leder. Hva kan du gjøre? Dokumentér alt – Notér datoer, hva som sies/skjer, og hvem som er vitner. E-poster og meldinger er gull verdt. Snakk med fagforeningen din – Hvis du er organisert, ta kontakt med dem. De kan vurdere om dette er brudd på arbeidsmiljøloven og hjelpe deg videre. Gå til høyere instans – Hvis dette er en kommunal eller større privat barnehagekjede, kan du kontakte HR eller en overordnet instans. Vurder alternative jobber – Du er ung, og hvis dette tærer på deg, kan det være verdt å utforske andre muligheter. Anonymkode: 316fa...584 Hvor står det at jeg forsvarer lederen? Jeg styrer unna å sette diagnoser på personer jeg ikke har truffet og hvor jeg ikke har alle data. Hva tror du jeg ville fått med noen prompt om deg på chatgpt? Prompt ville feks vært, setter diagnoser på andre mennesker uten å ha det hele og fulle bildet Anonymkode: 3a004...6cc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 15. mars #29 Del Skrevet 15. mars norw skrev (41 minutter siden): Bare tull. Kanskje dette var en feil av TS, om infoen/instruksen var klar, men syltynt grunnlag for å hevde at vedkommende er vanskelig å lede. Igjen, en person som får instrukser om å kjøpe fiskekaker men som kjøper pølser istedenfor har det vel ikke som vane å gjøre ting som blir avtalt. Jeg tror det var dråpen som fikk begeret til å renne over. Det er såpass konkret at det er lettere å "ta" TS på dette enn alt det andre hun antakeligvis gjør mot normer og regler. Alle tolker innleggene til TS og det er dette jeg tolker ut ifra det hun selv skriver. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg ser ikke for meg at noen som gjør noe som TS gjorde ikke også gjør andre ting fordi personen mener hen vet best. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 15. mars #30 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når noe ikke fungerer på en arbeidsplass, så er det aldri bare en part som har ansvar og skyld. Her lager du et innlegg der du viser at du mangler fullstendig innsikt i din måte å samhandle med andre. Du har ikke noe ansvar alt skyldes alle andre. Gå i deg selv, søk hjelp hos behandlingsapparatet og se situasjoner i sammenheng. Egentlig burde du vært fulgt med kamera store deler av arbeidsdagen, fordi du da ved å se deg selv i samhandling med andre, kanskje, men bare kanskje, klarer å se din rolle og dine måter å håndtere på som de andre påpeker overfor deg. Anonymkode: 6bff2...a9b Men en leder som vil blande seg i hvem som blir valgt til tillitsvalgt, og som går frem helt feil i forhold til veiledning og ev. varsel om oppsigelse, det er fint? Nei, vet du hva. Jeg har også en jobb som periodevis farer hardt med meg, men når jeg hører om intriger og styr i barnehagene. Da tenker jeg at dette hadde jeg aldri orket. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 15. mars #31 Del Skrevet 15. mars (endret) Dette høres helt banalt ut. Be om en møte med tillitsvalgt i bydel, og forklar situasjonen. Hun får ikke kvittet seg med deg som fast ansatt, det er toppledelse, HR og politisk ledelse som avgjør evt overtallige (og dermed får du ny jobb raskt). Det må være kutt i budsjett som går direkte på antall ansatte i barnehagene - og der kutter de ikke først altså med mindre søkertallene går ned. Orienter om situasjonen, og hvorvidt det er mulig å finne omplassering av deg til annen barnehage med et mer ordinært arbeidsmiljø. Så søker du jobb i mer veldrevne tjenestesteder underveis. Sjekk barnehagene som scorer høyt i foreldreundersøkelsene. Ingen garanti, men en viss pekepinn. Endret 15. mars av AprilLudgate 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #32 Del Skrevet 15. mars Blåttvann skrev (12 minutter siden): Igjen, en person som får instrukser om å kjøpe fiskekaker men som kjøper pølser istedenfor har det vel ikke som vane å gjøre ting som blir avtalt. Jeg tror det var dråpen som fikk begeret til å renne over. Det er såpass konkret at det er lettere å "ta" TS på dette enn alt det andre hun antakeligvis gjør mot normer og regler. Alle tolker innleggene til TS og det er dette jeg tolker ut ifra det hun selv skriver. Jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg ser ikke for meg at noen som gjør noe som TS gjorde ikke også gjør andre ting fordi personen mener hen vet best. Hvor står det at Ts hadde fått instruks om å kjøpe fiskekaker? Dette skriver hun om situasjonen: "Det kan være snakk om små bagateller som at jeg valgte å endre et av arrangementene jeg stod ansvarlig for. Som at vi nylig hadde karneval hvor jeg valgte å handle inn pølser imens de mener det er tradisjon med fiskekaker i lompe. " Hun var ansvarlig for arrangementet og valgte å kjøpe pølser i stedet for fiskekaker. Noen som tar skade av pølser i lompe i stedet for fiskekaker? Er tradisjoner spikret i stein? I så fall burde styrer fortalt det til Ts: "Her i barnehagen gjør vi alltid ting på samme måte, ingen rom for pølser i lompe i stedet for fiskekaker i lompe. Pølser er omtrent oppsigelsesgrunn, nå er du advart". Anonymkode: e95be...a8b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #33 Del Skrevet 15. mars Blåttvann skrev (1 time siden): Når noen får beskjed om å kjøpe fiskekaker til mange voksne og enda flere barn, men kjøper pølser fordi det er det denne personen har lyst på selv så kan det tyde på en ansatt det er vanskelig å samarbeide med. I barnehager jobber man i team og de andre må kunne stole på deg. Man lager planer og avtaler og fordeler ansvar for en grunn. Det funker ikke å ha en ansatt som aldri kan få ansvar fordi hen gjør som hen vil heller, det blir for mye for de resterende ansatte. Din leder gjør kanskje mange feil, men det virker det som du gjør også. Slike relasjoner som har kommet så skjevt ut er det vanskelig å rette opp, så det beste er nok å finne en ny arbeidsplass. Ellers må begge ta ansvar for sine feil og jobbe mot felles mål om bedre samarbeid, men det skjer sjeldent dessverre. Tviler på noen hadde lyst på fiskekaker. Hun gjorde bare alle en tjeneste. Anonymkode: bb1d8...ca1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #34 Del Skrevet 15. mars Neste gang hun sier noe TS svarer du "Jeg vil gjerne at du skriftlig ber om en omplassering av meg til ledelsen med din begrunnelse slik at vi kan legge denne trusselen din død en gang for alle for det du holder på med nå er i strid med din rolle og arbeidsiljøloven og det tror jeg du vet så jeg ser frem til den søknaden din om å omplassere meg og jeg ønsker det skriftlige velkommen så vi kan gå videre fra disse muntlige utspillene dine." Anonymkode: 7be32...fa2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #35 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det siste nå er at styrer mener at jeg kanskje ikke kan jobbe i den barnehagen fordi jeg snakker dialekt og det forstår ikke alle barn og voksne. Dette var noe av det merkeligste. Da vi bodde i Oslo, var det da veldig mange foreldre i barnehagen som selv hadde en annen dialekt enn Oslo-dialekt. Og ansatte som snakket svorsk og norsk med andre aksenter. Opplevde aldri at noen uttrykte at det var et problem. Barn lærer raskt og pleier å ha få problemer med å venne seg til dialekter eller aksenter. Anonymkode: 64b6c...883 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #36 Del Skrevet 15. mars Blåttvann skrev (1 time siden): Når noen får beskjed om å kjøpe fiskekaker til mange voksne og enda flere barn, men kjøper pølser fordi det er det denne personen har lyst på selv så kan det tyde på en ansatt det er vanskelig å samarbeide med. I barnehager jobber man i team og de andre må kunne stole på deg. Man lager planer og avtaler og fordeler ansvar for en grunn. Det funker ikke å ha en ansatt som aldri kan få ansvar fordi hen gjør som hen vil heller, det blir for mye for de resterende ansatte. Din leder gjør kanskje mange feil, men det virker det som du gjør også. Slike relasjoner som har kommet så skjevt ut er det vanskelig å rette opp, så det beste er nok å finne en ny arbeidsplass. Ellers må begge ta ansvar for sine feil og jobbe mot felles mål om bedre samarbeid, men det skjer sjeldent dessverre. Jeg fikk aldri beskjed om å kjøpe fiskekaker og lomper. Det stod ingen steder og ingen fortalte meg det på forhånd. I fjor hadde vi fiskepinner i lompe og året før var det vanlig brødmat. I år åpnet hun opp for at vi kjører litt ekstra god mat og da kjøpte jeg inn lomper og pølser. Null problem. Alle likte det, kun styrer og den ene ped.lederen som synes det ble feil. Og da fikk jeg leksjon om tradisjoner, jeg hentet «tradisjonspermen» spurte om de kunne vise meg hvor jeg kunne finne info om tradisjon om fiskekaker og lomper. Nei, det er noe alle vet var svaret. Jeg har bare vært med på karneval 2 ganger før og da har vi ikke hatt fiskekaker og lomper. Jeg dro heller ikke alene på kiwi, en som har jobbet der i snart 20 år ble med, nevnte ikke noe om mattradisjonen. Så min feil at jeg ikke trippelsjekker alt. Jeg er ikke perfekt, og det har jeg aldri hevdet. Jeg prøver bare å si at jeg har med en sprø leder å gjøre. Dessverre. Anonymkode: db642...2b3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #37 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette var noe av det merkeligste. Da vi bodde i Oslo, var det da veldig mange foreldre i barnehagen som selv hadde en annen dialekt enn Oslo-dialekt. Og ansatte som snakket svorsk og norsk med andre aksenter. Opplevde aldri at noen uttrykte at det var et problem. Barn lærer raskt og pleier å ha få problemer med å venne seg til dialekter eller aksenter. Anonymkode: 64b6c...883 Når en sprø leder bestemmer seg for å ta noen, eller bli kvitt noen så kan alt være et problem. Nå har hun ikke sagt at jeg skal bli omplassert pga. dialekt men hevdet/ hintet om at det er en ting. Anonymkode: db642...2b3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #38 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tviler på noen hadde lyst på fiskekaker. Hun gjorde bare alle en tjeneste. Anonymkode: bb1d8...ca1 Tviler på noen foreldre ble glade for at ungene fikk junkfood som pølse i stedet for mat som fiskekake Anonymkode: e4c1f...115 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #39 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvor står det at Ts hadde fått instruks om å kjøpe fiskekaker? Dette skriver hun om situasjonen: "Det kan være snakk om små bagateller som at jeg valgte å endre et av arrangementene jeg stod ansvarlig for. Som at vi nylig hadde karneval hvor jeg valgte å handle inn pølser imens de mener det er tradisjon med fiskekaker i lompe. " Hun var ansvarlig for arrangementet og valgte å kjøpe pølser i stedet for fiskekaker. Noen som tar skade av pølser i lompe i stedet for fiskekaker? Er tradisjoner spikret i stein? I så fall burde styrer fortalt det til Ts: "Her i barnehagen gjør vi alltid ting på samme måte, ingen rom for pølser i lompe i stedet for fiskekaker i lompe. Pølser er omtrent oppsigelsesgrunn, nå er du advart". Anonymkode: e95be...a8b Jeg valgte ikke bevisst å endre et arrangement, men kjøpte inn pølser og lompe når hun sa at nå går vi for ekstra god mat. Jeg forstod ikke at ekstra god mat var denne tradisjonen om fiskekaker i lompe. Det stod ingen steder, ingen kolleger nevnte det. Heller ikke hun som var med på handleturen. I fjor var det fiskepinner i lompe, året før brødmat. Jeg har ikke vært vitne til denne tradisjonen. Hadde jeg visst hadde kjøpt nettopp lomper og fiskekaker. Derfor tror jeg at hun gjør det for å ha mer å ta meg på. Anonymkode: db642...2b3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #40 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tviler på noen foreldre ble glade for at ungene fikk junkfood som pølse i stedet for mat som fiskekake Anonymkode: e4c1f...115 Barna ble i hvert fall veldig glade, de ansatte også. Ingen foreldre har kommentert noe, ikke enda. Anonymkode: db642...2b3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå