AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #1 Skrevet 14. mars 2025 Hei, for en stund siden var jeg hos legen fordi jeg har følt meg så ekstremt trøtt og slapp. Jeg tenkte det var noe mangler av noe slag og ville gjerne sjekke det opp. Det viste seg at jeg hadde vitamin d mangel og jeg fikk resept på det. Ikke noe større dose enn det man får på apotek. Jeg tok det jeg skulle, men har ikke begynt å føle meg det spor bedre, derimot føler jeg meg verre. Fortsatt stuptrøtt, og har nå enda mer blodtrykksfall (føles det ut som, vet faktisk ikke om det er det, fordi de varer utover en hel dag). Føler konstant at jeg er nummen og "lett" i hodet og kvalm som når man har drukke. Føler at alt blodet har gått ned i kroppen, hjertebank og svimmelhet, svak og får sånne svettetokter, ikke så mye at jeg faktisk blir våt, men blir litt varm liksom. Stod på kjøkkenet og lagde middag idag og etter en halvtime klarte jeg ikke mer. Måtte gå å sette meg og mannen tok over middagen. Satte gjennom, men måtte legge meg ned og nå ligger jeg fortsatt. Jeg har også sovet i ett strekk fra ett til halv seks idag, og i tillegg sov jeg fra 21 i går kveld og helt rundt. Forrige helg lå jeg hele helgen fordi jeg holdt på å svime av flere ganger. Har heldigvis følt meg bra nok til å dra på jobb og har en relativt aktiv jobb, men kjenner at jeg kan bli litt sliten, men heldigvis ikke slik at det påvirket meg. Har måttet ta sittepauser når vi går på senteret fordi jeg blir sliten. Jeg vil egentlig høre om det kan være psykisk og om noen her kjenner seg igjen på noe, vil gjerne vite om noen har erfaringer med hvordan psyken kan spille inn? Jeg går på cipralex 20 mg daglig, men kan ikke huske å ha lest om bivirkningene er slik jeg opplever det. Jeg og mannen flyttet sammen igjen for en mnd siden etter to år fra hverandre, og da ble alt verre, men jeg har hatt disse symptomene med tretthet lenge før det . Skal ringe lege på mandag.. Anonymkode: 82bea...0db
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #4 Skrevet 14. mars 2025 Hvor gammel er du? Hvor lenge har du brukt Cipralex? Anonymkode: db4d7...972
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #5 Skrevet 14. mars 2025 Ta en tur til legen på mandag og få tatt flere blodprøver. Det er også helt sikkert lurt med en sykemelding Det høres nesten kliss likt ut sånn som jeg har det, så denne tråden må jeg følge! Jeg har hatt det sånn en stund. Er 50% sykemeldt og det fungerer på et vis. Har vært til div spesialister også, men ikke funnet noe galt noe sted, så foreløpig er det utbrenthet som er diagnosen. (Lav på jern, men det er det eneste) Jeg går også på 20mg Cipramil, men det har ikke vært snakk om at det er årsaken. Blir spennende å høre hva din lege mener om det. Eller om du får noen andre svar. Det er grusomt å gå å ha det sånn, så håper du får noe hjelp 😐 Anonymkode: cd39d...50b
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #6 Skrevet 14. mars 2025 AlternativX skrev (1 time siden): Utbrent? Hvordan føles livet sånn ellers? Aner ikke, føles helt greit. Hektisk og lite tid، masse å gjøre, men trives godt med det. Jobb, studie, barn.. AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hvor gammel er du? Hvor lenge har du brukt Cipralex? Anonymkode: db4d7...972 Jeg blir 35 om et par mnd. Har brukt det litt over et år nå. Anonymkode: 82bea...0db
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #7 Skrevet 14. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta en tur til legen på mandag og få tatt flere blodprøver. Det er også helt sikkert lurt med en sykemelding Det høres nesten kliss likt ut sånn som jeg har det, så denne tråden må jeg følge! Jeg har hatt det sånn en stund. Er 50% sykemeldt og det fungerer på et vis. Har vært til div spesialister også, men ikke funnet noe galt noe sted, så foreløpig er det utbrenthet som er diagnosen. (Lav på jern, men det er det eneste) Jeg går også på 20mg Cipramil, men det har ikke vært snakk om at det er årsaken. Blir spennende å høre hva din lege mener om det. Eller om du får noen andre svar. Det er grusomt å gå å ha det sånn, så håper du får noe hjelp 😐 Anonymkode: cd39d...50b Jeg har egentlig ikke mulighet til å bli sykemeldt nå. Studiet har obligatorisk oppmøte og jeg jobber kun som vikar. Skal ut i praksis neste uke også, og vi kan ikke ha fravær i det hele tatt for det må tas igjen og det kan jeg ikke .. må få gjort utdannelsen ferdig før jeg kan slappe litt mer av. Vi er heldigvis blitt to voksne nå så jeg kan faktisk sove litt mer. Kan jo eventuelt prøve å få til en sykemelding for jeg har sikkert rett på sykepenger litt .. Anonymkode: 82bea...0db
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #8 Skrevet 14. mars 2025 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg blir 35 om et par mnd. Har brukt det litt over et år nå. Anonymkode: 82bea...0db For tidlig for overgangsalder og ikke oppstartsbivirkninger av Cipralexen. Bra du ringer legen på mandag! Anonymkode: db4d7...972
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2025 #9 Skrevet 15. mars 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei, for en stund siden var jeg hos legen fordi jeg har følt meg så ekstremt trøtt og slapp. Jeg tenkte det var noe mangler av noe slag og ville gjerne sjekke det opp. Det viste seg at jeg hadde vitamin d mangel og jeg fikk resept på det. Ikke noe større dose enn det man får på apotek. Jeg tok det jeg skulle, men har ikke begynt å føle meg det spor bedre, derimot føler jeg meg verre. Fortsatt stuptrøtt, og har nå enda mer blodtrykksfall (føles det ut som, vet faktisk ikke om det er det, fordi de varer utover en hel dag). Føler konstant at jeg er nummen og "lett" i hodet og kvalm som når man har drukke. Føler at alt blodet har gått ned i kroppen, hjertebank og svimmelhet, svak og får sånne svettetokter, ikke så mye at jeg faktisk blir våt, men blir litt varm liksom. Stod på kjøkkenet og lagde middag idag og etter en halvtime klarte jeg ikke mer. Måtte gå å sette meg og mannen tok over middagen. Satte gjennom, men måtte legge meg ned og nå ligger jeg fortsatt. Jeg har også sovet i ett strekk fra ett til halv seks idag, og i tillegg sov jeg fra 21 i går kveld og helt rundt. Forrige helg lå jeg hele helgen fordi jeg holdt på å svime av flere ganger. Har heldigvis følt meg bra nok til å dra på jobb og har en relativt aktiv jobb, men kjenner at jeg kan bli litt sliten, men heldigvis ikke slik at det påvirket meg. Har måttet ta sittepauser når vi går på senteret fordi jeg blir sliten. Jeg vil egentlig høre om det kan være psykisk og om noen her kjenner seg igjen på noe, vil gjerne vite om noen har erfaringer med hvordan psyken kan spille inn? Jeg går på cipralex 20 mg daglig, men kan ikke huske å ha lest om bivirkningene er slik jeg opplever det. Jeg og mannen flyttet sammen igjen for en mnd siden etter to år fra hverandre, og da ble alt verre, men jeg har hatt disse symptomene med tretthet lenge før det . Skal ringe lege på mandag.. Anonymkode: 82bea...0db Long covid Anonymkode: 886ed...09b
hvaduikkeser Skrevet 15. mars 2025 #10 Skrevet 15. mars 2025 Føles det bra å flytte sammen med mannen igjen? Begynte de verste symptomene samtidig som dere ble sammen igjen? 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2025 #11 Skrevet 15. mars 2025 Jeg har kjent på mye av det samme lenge, ts. Har vært hos lege, som ikke aner hvorfor. Jeg lurer på om det kan skyldes overgangsalderen, jeg vet jeg er i overgangsalderen og vet at noen får lignende symptomer. Så nå har jeg begynt på hormonterapi bare for å se om det kan hjelpe. Hvor gammel er du? Vet du om du kan være i nærheten av overgangsalder? Anonymkode: 3dc11...6ff
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2025 #12 Skrevet 15. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har kjent på mye av det samme lenge, ts. Har vært hos lege, som ikke aner hvorfor. Jeg lurer på om det kan skyldes overgangsalderen, jeg vet jeg er i overgangsalderen og vet at noen får lignende symptomer. Så nå har jeg begynt på hormonterapi bare for å se om det kan hjelpe. Hvor gammel er du? Vet du om du kan være i nærheten av overgangsalder? Anonymkode: 3dc11...6ff Long covid? Anonymkode: 886ed...09b
AprilLudgate Skrevet 15. mars 2025 #13 Skrevet 15. mars 2025 Be om å få gå med monitor for EKG pg blodtrykk hjemme i ett døgn. Høres iallefall ut som hyppige bøodteykksfall Og sjekk serumspeil på cipralexen, samt stoffskifte. Du kan sjekke FSH også, noen kommer unormlt tidlig i overgangsalder. Dette må sjekkes på spesifikt tidspunkt i syklus.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2025 #14 Skrevet 15. mars 2025 AprilLudgate skrev (20 minutter siden): Be om å få gå med monitor for EKG pg blodtrykk hjemme i ett døgn. Høres iallefall ut som hyppige bøodteykksfall Og sjekk serumspeil på cipralexen, samt stoffskifte. Du kan sjekke FSH også, noen kommer unormlt tidlig i overgangsalder. Dette må sjekkes på spesifikt tidspunkt i syklus. Hvilket tidspunkt? Anonymkode: 886ed...09b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå