AnonymBruker Skrevet 13. mars 2025 #1 Skrevet 13. mars 2025 Jeg har etter påbegynt overgangsalder fått så mye svakere hud. Har rosachea som forverret seg, men den er så skjør alle veier i tillegg og ethvert lite kutt jeg får går det infeksjon i. I helgen fikk jeg en rift av litt løs hud rundt en negl. Vet at det pleier gå dårlig og renset med en gang og satte på plaster for å unngå å få noe nedi. Har renset og skjermet det daglig og likevel endte det med et hovent område like stort som selve neglen, fullt opp av gult puss. Stakk hull og renset på ny og nå ser d ut som når en diger vannblemme har sprukket. Det samme skjer i ethvert kutt eller skramme. Tenker det må jo være noe med immunforsvaret, men alle vitaminer osv er bra og jeg er ellers frisk. Skjønner bare ikke at noe så lite som en rift skal bli så ille. Er det andre som har det sånn? Anonymkode: a0b6f...c65
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2025 #2 Skrevet 13. mars 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det andre som har det sånn? Nei,smører med ringblomst når jeg får kutt,sår.Mange har dårlig imunforsvar nå om dagen. Anonymkode: a7b7b...493
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2025 #3 Skrevet 13. mars 2025 Kjenner meg igjen! Er også i overgangsalder. Min lege anbefalte å kjøpe Betaglukaner på helsekost( hadde aldri hørt om det) Har brukt det i 6 uker nå og nå tåler jeg å få et rift eller forkjølelse uten å få bihulebetennelse eller halsbetennelse. Mulig det er tilfeldigheter, men har hørt om andre som har veldig positive erfaringer. Anonymkode: d52e3...4d1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2025 #4 Skrevet 13. mars 2025 Noe av det viktigste du gjør for immunforsvaret ditt er å spise næringsmessig godt, og unngå ultraprosessert mat. Sjekk d vitamin, folat, b12, jern, m.m. Anonymkode: c33a7...7d0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå