Gå til innhold

Sterke mensensmerter , tips trengs

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har utrolig sterke mensensmerter, våknet opp i natt kl 04:00 til helt uholdbare lår smerter, magesmerter og ryggsmerter. Dette er første gang jeg har mensen og har fått så sterke smerter. Pleier kun å få veldig milde til vanlig. Noen som har erfaring med dette eller som vet hva som roer ned smertende? Har tatt smertestillende, men hjelper ikke noe i det hele tatt. 

Anonymkode: dc501...730

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Varmeflaske på magen og lår ?

Anonymkode: 5758e...cef

AnonymBruker
Skrevet

Be om resept på Cataflam.

Anonymkode: fff12...084

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Spør mtp. hvor lenge du har hatt mensen. 
Om du er ung og ikke har hatt mensen så lenge, så kan det være kvinnesykdommer som f.eks. endometriose eller adenomyose, er du «voksen» og har hatt mensen i flere år, så kanskje cyster som forsterker smertene? Kan du ha vært gravid, og kanskje det er en spontanabort og ikke mensen? 

Fra ei med endo: varmeflaske lindrer mest for min del! Du kan også forsøke å kombinere Paracet med Ibux. 

Anonymkode: c2867...2a8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pusteøvelser. Varmeflaske. Dropp alle planer, og spis litt sjokolade og få fokus på noe annet. 

Pusteøvelser er det som hjelper meg mest. 

Anonymkode: 1657f...edf

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de som sier varmeflaske! Jeg har en sånn pose med noe byggkorn eller noe som jeg varmer i microen til den blir så varm at jeg omtrent brenner meg på skinnet på magen. 

Og jeg får også veldig god smertelindring av Naproxen som man får kjøpt reseptfritt på apotek. Kan gå fra å holde på å besvime til å bli helt frisk og rask på litt over en halvtime. Hjelper ikke alle (like godt), men verdt et forsøk! 

Anonymkode: 29a20...8ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på P-piller, det roet mine menstrasjonssmerter ekstremt. Sluttet også å ha mensen i samråd med lege, og nå har jeg kun litt små murringer noen ganger i halvåret.

Jeg gikk fra å være sengeliggende i fosterstilling med høyt forbruk av smertestillende og høyt fravær på skole, til å nå ha lite smerter totalt. 

Noen ganger kan prevensjon være løsningen. 

Anonymkode: bb623...300

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 15.32):

Har utrolig sterke mensensmerter, våknet opp i natt kl 04:00 til helt uholdbare lår smerter, magesmerter og ryggsmerter. Dette er første gang jeg har mensen og har fått så sterke smerter. Pleier kun å få veldig milde til vanlig. Noen som har erfaring med dette eller som vet hva som roer ned smertende? Har tatt smertestillende, men hjelper ikke noe i det hele tatt. 

Anonymkode: dc501...730

Du har nok endometriose. 
Da fungerer ikke smertestillende med mindre du tar dem før du får vondt. 
Endometriose må du selv komme med diagnosen til de fleste leger med, og be om behandling for. 

Anonymkode: 72720...27e

AnonymBruker
Skrevet

Naproxen hjelper for meg, må ta det umiddelbart når jeg kjenner murring. Hjelper også med varm dusj. 

Men med de smertene du beskriver ville jeg nok snakket med lege om utredning for endometriose.

Anonymkode: 4b7e2...ade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...