Gjest jeanette Skrevet 10. mars 2006 #1 Skrevet 10. mars 2006 jeg har nettopp fått vite at jeg er gravid utenfor livmoren.hva kan dette komme av og kan det være farlig for meg?
Frøken Labb Skrevet 10. mars 2006 #2 Skrevet 10. mars 2006 (endret) Kanskje denne skal flyttes til graviditet? Endret 10. mars 2006 av heldigemeg
Susan Sto Helit Skrevet 10. mars 2006 #3 Skrevet 10. mars 2006 Det kan vel komme av at en befruktet eggcelle har festet seg et annet sted en den normalt ville gjort. Kanskje i egglederen? Sånt skjer bare. Du må nok få embryoet fjernet, for det sitter nok på et sted det det ikke er plass til at det vokser. (Noe som kan bli veldig smertefullt ganske raskt.)
Nita Skrevet 10. mars 2006 #4 Skrevet 10. mars 2006 og ikke minst farlig...synes det rart at du ikke ble lagt inn for operasjon umiddelbart...og jeg vet har hatt to graviditeter utenfor livmora
Gjest jeanette Skrevet 10. mars 2006 #5 Skrevet 10. mars 2006 ble ikke lagt inn pga de mente allmentilstanden min var bra sånn at de ville se det an en uke
Gjest Gjest Skrevet 10. mars 2006 #6 Skrevet 10. mars 2006 Synes det var rart at legen først nå informerer deg om graviditeten utenfor livmoren. Trodde nesten at du burde fått beskjed om det da du fikk vite om spontanaborten. Synes også at det er rart at du ikke har blitt lagt inn for å få orden på dette.
Malama Skrevet 10. mars 2006 #7 Skrevet 10. mars 2006 Om du er gravid utenfor livmoren kan du ikke bære frem barnet, det kan jo kun leve i livmoren. Om et befruktet egg fester seg i egglederen nå det fjernes, helst FØR det blir så stort at det sprenger egglederen med følger som store smerter og det faktum at den ødelegges (og i så måte kan du bare bli gravid ved EL fra den andre eggstokken i fretiden) Ja, svangerskap utenfor livmoren er farlig. Og kan ikke føre til barn. Jeg skjønner ikke hvorfor de vil"se det an" om du er gravid utenfor livmoren. Da handler det da normalt sett om å få avbrutt dette før det skader deg på noe vis.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. mars 2006 #8 Skrevet 10. mars 2006 ble ikke lagt inn pga de mente allmentilstanden min var bra sånn at de ville se det an en uke ← What§! Ring legen og be om å bli tatt seriøst. Dette kan være veldig farlig for deg. Det går svært, svært sjelden bra med barnet, og hvis f.eks egglederen sprekker (hvis embryoet har festet seg der og vokst seg for stort), vil du få store indre blødninger og du har VELDIG kort tid på deg før det er for sent. Sorry hvis jeg skremmer deg, men det er faktisk innmari farlig dette her.
Nita Skrevet 10. mars 2006 #9 Skrevet 10. mars 2006 uff dumme meg skulle jo skrive tidligere, men man vil jo ikke være "mørkemann" men forlang "action" så slipper du kanskje ødelagt eggleder...finn en fornuftig gynokolog..uansett ikke aksepter å vente på hva som skjer.....første gang jeg var gravid utenfor livmora, holdt jeg på å forblø......var snakk om timer.....forlang handling
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 10. mars 2006 #10 Skrevet 10. mars 2006 Kjære vene, jeg leste akkurat noen av de tidligere innleggene dine, og du må jo komme deg til legen og få ordnet opp MED EN ENESTE GANG! Du kan jo ikke gå og vente på at det skal skje noe, for når det skjer noe, så er det ILLE! Du har blødd i ukesvis, hatt spontanabort, gravid utenfor livmor, herregud, jente, dette er ikke noe som går over av seg selv. Uansvarlige leger som tar sjanser med pasientenes helse er det verste jeg vet. Kom deg til legevakta i kveld, se å bli innlagt og få ordna opp, og få deg en ny fastlege.
Gjest Trulselinemor Skrevet 12. mars 2006 #11 Skrevet 12. mars 2006 Hvordan går det med deg? Har du vært hos legen igjen?
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2006 #12 Skrevet 19. mars 2006 Lenge siden du har vært innom her. Er alt bra med deg?
Gjest jeanette Skrevet 20. mars 2006 #13 Skrevet 20. mars 2006 det har vært mye forskjellig fordi jeg først fikk høre av legen at det var en spontan abort og da jeg fortsatt hadde blødninger 2 uker senere oppdaget de på ultralyd at det var en graviditet utenfor livmoren og 3 dager etter ble jeg operert
Gjest gjesta Skrevet 22. mars 2006 #14 Skrevet 22. mars 2006 Tråden er ryddet for utenomsnakk. Mie (mod)
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2006 #15 Skrevet 22. mars 2006 jeg har nettopp fått vite at jeg er gravid utenfor livmoren.hva kan dette komme av og kan det være farlig for meg? ← da de fikk mistanke om at jeg hadde det samme, så spurte jeg legen om hvor lenge en kan gå slik. faktisk lenge sa legen. At en ikke blir lagt inn på dagen og operert er ike uvanlig
Gjest gjesta Skrevet 2. april 2006 #16 Skrevet 2. april 2006 Tråden er ryddet for utenomsnakk. Personlige meldinger bør taes på PM. Mie (mod)
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #17 Skrevet 18. mai 2006 jeg har nettopp fått vite at jeg er gravid utenfor livmoren.hva kan dette komme av og kan det være farlig for meg? ← Jeg vet ikke hva det kan komme av. Men det jeg tenkte jeg kunne fortelle, hva at søstra til bestemor ble steril etter en graviditet utenfor livmoren. Jeg ville ha anbefalt deg å kontakte en gynekolog og få testet deg.
Gjest Fast gjest Skrevet 18. mai 2006 #18 Skrevet 18. mai 2006 Graviditet utenfor livmoren kan komme av spiralen. Nå vet jeg ikke om du bruker spiralen, men det er en kjent sak at spiralen fører til svangerskap utenfor livmoren. Hvis du bruker spiralen, bør du tenke på andre prevensjoner, for dette kan gjenta seg. Det er også vanlig med store smerter i slike tilfeller. Det er rart at legen ikke har opplyst deg om dette. (Jeg ville ha byttet lege).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå