Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De datet så kort at han påsto de ikke hadde hatt sex. Ble et tema siden vi ikke bruker prevensjon. 

Ikke han som fortalte om henne i utgangspunktet når vi bestemte oss for å prøve på nytt. Hørte om henne fra noen andre. Han hadde visst fortalt om henne til venner. 

Anonymkode: de80e...16f

Beklager, men jeg tror det er mer der enn han har fortalt. Og det er noe med at han tydeligvis tenker på henne, og når promillen går opp, så går motet og lysten opp også, mens konsekvenstenkingen går ned.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har ikkr hatt sex 

Jeg vet du ønsker for alt i verden at dette skal være sant, men om du tenker deg om, så skjønner du vel at det mest sannsynlig har skjedd mer enn han innrømmer.

Ja, mange mener det er galt og sjekke telefonen, og det er galt, men det han har gjort er verre. Så stå i det, snakk med han og fortell at du har sjekket telefonen, også ta det derfra. For du må jo ha hatt en følelse av noe iom at du sjekket i utgangspunktet?

Anonymkode: 783ca...0fe

• Liker 6
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere har valgt å gi forholdet en ny sjanse. Betyr det at grunnen(e) for bruddet er løst opp i og jobbet gjennom? 

Om han lar seg friste, har dere fortsatt problemer i forholdet. Dere må snakke sammen. Har dere vært til parterapi?

Det at han ringer henne sånn kan tyde på at han føler han har noe uoppgjort med henne. 

Anonymkode: 66c8d...07e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selg huset og gå videre.

Anonymkode: 92966...a31

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var slutt mellom meg og samboer noen måneder. Vi var på vei til å selge hus men bestemte oss for å prøve på nytt. Vi har barn sammen. I den perioden det var slutt datet han en annen dame. 

Så på telefonen hans nå at han har prøvd å ringe denne damen i helgen. Mens han var på fest. 

Vi fant tilbake til hverandre før jul. 

Vet at det ikke er greit at jeg snek på telefonen. Men hva skal jeg tenke om dette? 😨

Jeg tror at selv om dere ble sammen igjen så var det ikke noe mer der, det skulle bare vært slutt og ikke dratt ut mer. Dere har hus og barn, høres ut som dere har vært sammen noen år, likevel hoppet han på en annen dame den korte tiden det var slutt mellom dere. Dette er ikke en fyr som er der for dette forholdet og det beviste han i helgen. 

Anonymkode: 27dce...740

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

At de ikke har hatt sex kan jo absolutt være tilfelle, selv om han ringer henne på fylla. Likevel hadde jo det vært mindre problematisk, om de hadde sex når det var slutt mellom deg og han, og han hadde brutt all kontakt. 

At han kontakter henne er ikke bra, enten er han gira på å ligge med henne (spiller ingen rolle om de ikke har ligget før), eller så har han følelser for henne. Kort oppsummert hadde jeg vært veldig bekymret for om forholdet skulle vært mer å satse på, han virker til å være følelsesmessig ferdig, men synes brudd er stress med hus og barn. Det kommer jo aldri til å bli bra igjen, om ikke begge parter prøver å finne tilbake til de gode følelsene og reparere skaden etter en «separasjon»

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var slutt mellom meg og samboer noen måneder. Vi var på vei til å selge hus men bestemte oss for å prøve på nytt. Vi har barn sammen. I den perioden det var slutt datet han en annen dame. 

Så på telefonen hans nå at han har prøvd å ringe denne damen i helgen. Mens han var på fest. 

Vi fant tilbake til hverandre før jul. 

Vet at det ikke er greit at jeg snek på telefonen. Men hva skal jeg tenke om dette? 😨

Om min kjæreste hadde gjort det, så hadde vi ikke vært kjærester lengere, så enkelt. Jeg skal ikke være redd for at han skal være utro hver gang vi ikke er sammen. 

Livet er for kort for dårlige forhold!!!!!

Anonymkode: 2916b...d1f

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Frykter at han har noen følelser for henne. Ville dere tenkt det? 

Det vil jeg nok ikke kunne leve med. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kom han hjem på natta da?

De aller fleste av oss har vel fylleringt, og vi gjør det jo gjerne til den personen vi tenker mest på/savner/ønsker mer med/har lyst på. Dessverre.. 

Anonymkode: 9b377...880

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han kom hjem, tror ikke han kunne væry utro den natten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Ja.

Anonymkode: 3958f...530

AnonymBruker
Skrevet

Beklager skrivefeil fra meg. Er helt skjelven av situasjonen. 

AnonymBruker
Skrevet

Forstår at du ikke har det godt nå, Ts.

Men om han tidligere har hatt sex med henne, om han har vært utro nå, om han er forelsket i henne, eller om han kun var kåt den natta og ville ha sex... det spiller egentlig absolutt ingen rolle.

Det som spiller en rolle, det er at da dere ble enige om å forsøke å fortsette forholdet, så gjorde dere en avtale om at dere skulle fokusere på hverandre og forholdet dere to har og den familien dere to har.

Nå har han vist klart og tydelig at han ikke er ferdig med hun andre dama (eller andre damer), han har vist at han vil både ha deg som er hjemme og andre damer ute som han kan få en egoboost av (selv om han ev. ikke er seksuelt utro).

Det viser meg at denne mannen fører deg bak lyset. Du satset alt på ham igjen etter bruddet. Han satser på flere enn deg...

Jeg har spurt deg før, men hva var årsaken til at dere gikk fra hverandre forrige gang? Jeg vil tro det er vesentlig i denne saken, for han er uansett ikke fullt og helt i dette forholdet. Og når han er villig til å gjøre det han nå gjorde så kort tid etter at han fikk en ny sjanse hos deg, da viser han at han tar deg for gitt, og at han ikke er fullt og helt i dette forholdet, at han ønsker å ha omgang med andre damer i tillegg. En mann som gjør dette så kort tid etter at han har fått en ny sjanse til å beholde familien sin, det er en mann som egentlig viser at han ikke er en del av dette forholdet emosjonelt.

Så hva var årsaken til at dere gikk fra hverandre forrige gang? Var det svik fra hans side da også?

Anonymkode: 39e17...bd1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Forstår at du ikke har det godt nå, Ts.

Men om han tidligere har hatt sex med henne, om han har vært utro nå, om han er forelsket i henne, eller om han kun var kåt den natta og ville ha sex... det spiller egentlig absolutt ingen rolle.

Det som spiller en rolle, det er at da dere ble enige om å forsøke å fortsette forholdet, så gjorde dere en avtale om at dere skulle fokusere på hverandre og forholdet dere to har og den familien dere to har.

Nå har han vist klart og tydelig at han ikke er ferdig med hun andre dama (eller andre damer), han har vist at han vil både ha deg som er hjemme og andre damer ute som han kan få en egoboost av (selv om han ev. ikke er seksuelt utro).

Det viser meg at denne mannen fører deg bak lyset. Du satset alt på ham igjen etter bruddet. Han satser på flere enn deg...

Jeg har spurt deg før, men hva var årsaken til at dere gikk fra hverandre forrige gang? Jeg vil tro det er vesentlig i denne saken, for han er uansett ikke fullt og helt i dette forholdet. Og når han er villig til å gjøre det han nå gjorde så kort tid etter at han fikk en ny sjanse hos deg, da viser han at han tar deg for gitt, og at han ikke er fullt og helt i dette forholdet, at han ønsker å ha omgang med andre damer i tillegg. En mann som gjør dette så kort tid etter at han har fått en ny sjanse til å beholde familien sin, det er en mann som egentlig viser at han ikke er en del av dette forholdet emosjonelt.

Så hva var årsaken til at dere gikk fra hverandre forrige gang? Var det svik fra hans side da også?

Jeg som gikk fordi vi kranglet hele tiden. Han som overbeviste meg om at vi skulle prøve på nytt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Beklager, men jeg tror det er mer der enn han har fortalt. Og det er noe med at han tydeligvis tenker på henne, og når promillen går opp, så går motet og lysten opp også, mens konsekvenstenkingen går ned.

Jeg vet du ønsker for alt i verden at dette skal være sant, men om du tenker deg om, så skjønner du vel at det mest sannsynlig har skjedd mer enn han innrømmer.

Ja, mange mener det er galt og sjekke telefonen, og det er galt, men det han har gjort er verre. Så stå i det, snakk med han og fortell at du har sjekket telefonen, også ta det derfra. For du må jo ha hatt en følelse av noe iom at du sjekket i utgangspunktet?

Anonymkode: 783ca...0fe

Helt enig her.. 

Og TS, mitt beste råd til deg, som ei som dessverre har stått i den veldig vonde situasjonen selv (faktisk to ganger..), er å ringe denne damen direkte. Det er ubehagelig som faen, men det er det jeg angrer SÅRT på at ikke jeg gjorde første gangen. Jeg syntes det var flaut og forferdelig skamfullt, og dramatisk. Når en lignende situasjon skjedde to år senere, tenkte jeg "nei, jeg vil ha større sjanse for å få sannheten av en annen kvinne" og så rett skulle jeg ha. Jeg var høflig, hyggelig og la meg flat, sa at jeg ikke har noen problemer med henne, men bad om forståelse og hjelp med info som ikke hang på greip. Hub svarte, vi snakket, jeg fikk vite at historien var helt endret i hans versjon. Hun viste meg skjermbilder og bevis også - jenter sparer gjerne på litt av hvert, i stedet for å slette chatter osv. 

Jeg valgte faktisk da å ringe hun fra den første gangen også,  selv om det var mange år etter. For closure, antar jeg. Og tror du ikke hun også kunne fortelle og vise bevis på hvor falsk hans versjon hadde vært? 

Så ja, jeg angrer mest på at jeg ikke bare ringte dem direkte. Det lønner seg oftest å være direkte - men hyggelig, selvsagt. 

Anonymkode: 31e32...8be

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noe følelser er det garantert ja. Spørsmålet er om det er romantiske følelser eller kun følelser av lyst. Men har det egentlig noe å si? 

Det du vet med sikkerhet, er at det er illojalt mot deg. Og at han kom hjem, kan like gjerne ha vært fordi hun ikke tok telefonen, eller at hun sa nei takk, for du er jo i et forhold. Han kan ha blitt avvist av henne og derfor kommer hjem. Eller, de kan ha møttes for en quickie og deretter dratt hjem. 

Så jeg anbefaler deg å snakke direkte med henne. Stor sannsynlighet for at hun har fått en helt annen versjon av historien hans...

Anonymkode: 31e32...8be

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De har ikkr hatt sex 

Vel... sånt tror ikke jeg på. 

Anonymkode: 2d7a8...6a1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel... sånt tror ikke jeg på. 

Og når det er skrevet, er det selve tillitsbruddet jeg hadde reagert på. Så for meg spiller ikke sex noen rolle egentlig, men jeg hadde i hvert fall gjort det slutt. Orker bare ikke kaste bort livet mitt på sånne menn. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg som gikk fordi vi kranglet hele tiden. Han som overbeviste meg om at vi skulle prøve på nytt. 

Hvorfor kranglet dere, da?

Og hva gjorde dere før dere flyttet hjem igjen for å rydde opp i det dere kranglet om og måten dere kommuniserer på?

Han overbeviste deg om at dere skulle prøve på nytt, hva sa og lovte han for å få deg tilbake?

Uansett, nå har han veldig tydelig vist deg at han selv ikke gidder å forplikte seg.

Hjelper ikke at han lovte deg bot og bedring når han nå viser at han ikke forplikter seg, at han oppsøker andre damer og dermed også viser at han ikke er til å stole på. Hans ord er lite eller ingenting verdt, handlingene hans viser hvem han er og hva du kan forvente videre.

Dette forholdet er ustabilt, og han forplikter seg ikke, er ikke til å stole på. Han har lekt med dine følelser.

Da er det bedre for både deg og barna at du en gang for alle gjør det slutt og ikke går tilbake.

❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han kom hjem, tror ikke han kunne væry utro den natten. 

Folk har sex på dagtid også

Anonymkode: d9ddf...244

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

De datet så kort at han påsto de ikke hadde hatt sex. Ble et tema siden vi ikke bruker prevensjon. 

Ikke han som fortalte om henne i utgangspunktet når vi bestemte oss for å prøve på nytt. Hørte om henne fra noen andre. Han hadde visst fortalt om henne til venner. 

Da har han jo ikke vært ærlig med deg.

Ikke sikkert han er ærlig i forhold til om de har hatt sex.

Jeg skjønner ikke at du tør å ha ubeskyttet sex med han. En ny baby vil ikke reparere forholdet eller hindre han i å være utro 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...