Gå til innhold

Søstre i utdrikningslag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg inviterte både søstre og svigerinner. Det er naturlig å ha dem der. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

med mindre dere har så dårlig relasjon at du ikke inviterer dem i bryllupet heller, så inviterer du dem selvsagt i utdrikningslaget?

Anonymkode: 772ef...e97

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde med søster (yngre, ikke sett meg drikke noe særlig før). Hun liker ikke fest, men koste seg likevel 😊

Inviterte ikke svigerinner. Jeg trodde de kom til å bli med på mannen sitt utdrikningslag, men de kjørte ren gutte-fest. 

Anonymkode: 97463...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og så er det jo typisk KG å komme med "amerikanske" svar, da mange har levd mer via film, enn det virkelige liv 😅

Bruden lager listen over hvem som bør med, selvfølgelig. Selv om forlover arrangerer. 

Man inviterer ikke alt av slekt, svigerfamilie, med mer. Men den nærmeste omgangskretsen av venninner. 

Anonymkode: d8ffe...8ea

man inviterer ikke «alt av slekt», som i tanter, bestemødre, kusiner etc, men de som er nære.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men da må jeg nesten spørre.. skal man da også invitere svigerinne (min manns søster)? 

Ts

Anonymkode: ee2f6...c0f

Jeg inviterte min brors kone, men ikke kona til min manns bror. Dette fordi jeg knapt har møtt dem, og de var heller ikke i bryllupet (invitert, men prioriterte ikke å komme).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

man inviterer ikke «alt av slekt», som i tanter, bestemødre, kusiner etc, men de som er nære.

Jeg inviterte min brors kone, men ikke kona til min manns bror. Dette fordi jeg knapt har møtt dem, og de var heller ikke i bryllupet (invitert, men prioriterte ikke å komme).

Men jeg er jo nære både søstre, kusiner, svigers, tanter og bestemødre. 

Derfor er det like greit å bare gjøre dette til en dag med venner, i stedet for å drive å plukke noen, men ikke andre, slik du gjorde. (ikke rart hun ikke møtte i bryllupet når du velger den ene, men ikke den andre, på den måten...)

Anonymkode: d8ffe...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det "vanlige" er vel å invitere de av hunkjønn som er invitert i bryllupet, og som kjenner bruden på en måte. Med unntak av følgende: 
- Venner av mannen, som ikke har blitt kjent med bruden. (Kan vurderes, dersom bruden ønsker å bli kjent med dem.) 
- Koner/Kjærester/Samboere som er invitert som følge til venner/familie av brud/brudgom, men som ikke kjenner brud/brudgom særlig godt.  
- Familie som er en helt annen generasjon. (Tanter som er mye eldre, foreldre, besteforeldre osv.) 
- Mindreårige

Målet med bryllupsfest og andre fester rundt bryllupet, er jo nettopp at familier og vennekretser skal møtes og samles og bli kjent. 
For når man gifter seg så går man tradisjonelt fra å være to enkeltindivider med egne venner og egen familie, til å bli en ny enhet. En del av den nye storfamilien, og en del av den andres vennekrets. 

Jeg hadde flere i mitt utdrikningslag som egentlig var kjærester/samboere/koner til min manns venner. Og som jeg kanskje ikke kjente så veldig godt. I tillegg til mine venninner og søstre og mannens søster. 
Men grunnen til at de var invitert, var jo at disse hadde jeg møtt, og ville jeg fortsette å møte, i alle sammenhenger der hele mannens vennekrets møttes. 
De er ikke mine nære venninner, men de er jo de jeg prater med når jeg er med mannen på fester med hans venner. Så jeg synes det er viktig at jeg kommer godt overens med dem. 

Anonymkode: 282cf...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at har du en normal og god relasjon med dine søstre så inviter dem. 

For min del så hadde jeg og har ikke relasjon med min så hun ble ikke invitert. Man må nesten sette det i lys på hvilke type forhond man har til sine søsken. Dersom det eneste du tenker er at uff de har aldri sett meg full så er min tanke at dere er voksne og det tpker de :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt normalt med søstre og svigersøstre i utdrikningslag. Mine stod øverst på listen og alt ble planlagt rundt at datoen skulle passe for oss alle. 

Jeg og en yngre søster var også invitert i utdrikningslaget til tantebarnet vårt 🥰

Anonymkode: d59ce...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg inviterte ikke min søster, hun er mange år yngre enn meg og på ingen måte en «festperson». Jeg ønsket rett og slett ikke å ha et slikt talerør mellom «den siden av meg» og min mor. Svigerinnen min var med da vi er jevngamle og har en veldig fin tone. Her tenker jeg du bare må gå etter hva som føles naturlig for deg! 

Anonymkode: 37a02...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 20.37):

Jeg gifter meg neste år og har to søstre. Er veldig usikker om jeg skal invitere de i utdrikningslaget eller ei. Hvor vanlig er det å ha med familie/søsken? Forstår jo at det kommer an på relasjonen, men er det en no brainer og helt selvfølgelig å ha med søstrene sine? 

Det blir jo selvsagt en litt annen fest om mine søstre er med, selv om det uansett blir gøy. 

De er 6 og 8 år eldre enn meg. Vi har barn alle sammen. Møtes jevnlig, da som regel med barn. 

Takk for innspill!

Hvorfor i all verden må det bli "en litt annen fest" fordi søstrene dine er med?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt og vært i utdrikningslag hvor søsken er med og søsken ikke er med. Har ikke forstått det som at det er noen "regler" eller selvfølgeligheter rundt dette.

Be dem hvis det er naturlig, ellers lar du det være.

I mitt utdrikningslag var ikke søsteren min eller svigerinnene mine med. Var ikke naturlig her. Hadde utdrikningslag med de nærmeste venninnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at brudens søstre utelates, så lenge de har et normalt, konfliktfritt søskenforhold.

Jeg var selv forlover for min (eneste) søster, og derfor også arrangør av utdrikningslaget. Men, jeg er 100% sikker på at jeg hadde vært selvskreven gjest også om hun hadde valgt en venninne som forlover.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 20.46):

Vi har jo drukket ett par glass vin sammen, selvfølgelig. De har imidlertid ikke sett meg direkte full, nei. Jeg blir ikke det så ofte heller, men vil tro det er en god sjans i eget utdrikningslag 😅

Så dropp alkoholen.

Tenker du at du heller vil på fylla enn å skape en dag (du forhåpentligvis bare har èn av i livet) med minner med dine nærmeste???

Hvis jeg var bekymret for egen adferd i en gitt situasjon, ville jeg unngått situasjonen ikke søsken 😅🙄

Anonymkode: ac7b0...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så dropp alkoholen.

Tenker du at du heller vil på fylla enn å skape en dag (du forhåpentligvis bare har èn av i livet) med minner med dine nærmeste???

Hvis jeg var bekymret for egen adferd i en gitt situasjon, ville jeg unngått situasjonen ikke søsken 😅🙄

Anonymkode: ac7b0...315

Herregud, hva men en mellomting? 

Hadde lett vært på fylla i utdritningslaget mitt i stedet for å invitere min søster som er personlig kristen, total avholds og kjedelig. 

Anonymkode: 71290...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 21.04):

Men da må jeg nesten spørre.. skal man da også invitere svigerinne (min manns søster)? 

Ts

Du må ingenting . Gjør det du har lyst til . Å har du ikke lyst å ha med søstre / svigerinner , får du venninnegjeng din til å «kidnappe» deg. Det er jo de som skal arrangere dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...