AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Noen her som har hatt svangerskapsforgiftning uten å få spesielt høyt/stigende blodtrykk? Hvilke symptomer hadde du ellers? Anonymkode: 3df6d...f40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Svangerskapsforgiftning er en hypertensiv svangerskapskomplikasjon. Hypertensjon betyr forhøyet blodtrykk. Man får ikke diagnosen uten å ha for høyt blodtrykk kombinert med enten proteiner i urinen ved 2 anledninger eller andre tegn på organdysfunksjon som utslag på lever- og nyreprøver. Hos meg var blodtrykket 150/105 da jeg først fikk diagnosen. Hadde dog hatt veldig mye hevelse i mange uker allerede og gikk opp 1-2 kilo i uken fra uke 28, og beina mine var lilla når jeg stod oppreist. Så jeg mistenkte det før jeg fikk utslag på urinen. Jeg var såppass tidlig i svangerskapet (uke 33) da jeg fikk diagnosen at det fikk utvikle seg til å bli veldig alvorlig over de påfølgende ukene, men jeg vet om flere som fikk det sent og der det holdt seg stabilt den tiden til fødselen kom igang av seg selv. Anonymkode: 32ce4...8e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Man har ikke svangerskapsforgiftning om man ikke har høyt blodtrykk. Anonymkode: f4109...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Høyt blodtrykk var mitt første tegn. Fikk diagnosen i uke 30 på første. Kom i 31. Uke 15 på nr 2. klarte å holde ut til uke 27. nr 3 så var jeg til på sykehuset uke 6 siden jeg ikke skulle beholde. Ble full alarm fordi jeg hadde veldig forhøyet blodtrykk. Men jeg sa det går fint. Siden jeg ikke skal beholde for jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke burde ha flere barn. Og vi hadde gjort alt for at jeg ikke skulle bli gravid igjen. Dem ville ikke sterilisere meg siden jeg var for ung. Så mannen gjorde det isteden for. Anonymkode: b6b92...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høyt blodtrykk var mitt første tegn. Fikk diagnosen i uke 30 på første. Kom i 31. Uke 15 på nr 2. klarte å holde ut til uke 27. nr 3 så var jeg til på sykehuset uke 6 siden jeg ikke skulle beholde. Ble full alarm fordi jeg hadde veldig forhøyet blodtrykk. Men jeg sa det går fint. Siden jeg ikke skal beholde for jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke burde ha flere barn. Og vi hadde gjort alt for at jeg ikke skulle bli gravid igjen. Dem ville ikke sterilisere meg siden jeg var for ung. Så mannen gjorde det isteden for. Anonymkode: b6b92...72d Sliter den dag i dag med alt for høyt blodtrykk og går på medisiner. Anonymkode: b6b92...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Høyt blodtrykk var mitt første tegn. Fikk diagnosen i uke 30 på første. Kom i 31. Uke 15 på nr 2. klarte å holde ut til uke 27. nr 3 så var jeg til på sykehuset uke 6 siden jeg ikke skulle beholde. Ble full alarm fordi jeg hadde veldig forhøyet blodtrykk. Men jeg sa det går fint. Siden jeg ikke skal beholde for jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke burde ha flere barn. Og vi hadde gjort alt for at jeg ikke skulle bli gravid igjen. Dem ville ikke sterilisere meg siden jeg var for ung. Så mannen gjorde det isteden for. Anonymkode: b6b92...72d Har de sjekket morkaken i svangerskapene dine? Hos meg var det maternell vaskulær dysfunksjon, og har lest at med det så er risikoen for at det skjer igjen mellom 10 og 25%. Anonymkode: 32ce4...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Jeg fikk svangerskapsforgiftning etter fødsel. Hadde ikke spesielt høyt blodtrykk i svangerskapet, kun noe forhøyet på siste kontroll i uke 40+3. Hadde skyhøye leververdier og høy blodtrykk etter fødsel. Måtte til fastlege for blodprøver i mange uker etter fødsel, for å forsikre oss om at blodtrykk og leververdier var ok. Anonymkode: ca367...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Det er ikke mulig, forhøyet blodtrykk er et kriterie. Det er de andre symptomene som kan variere. Anonymkode: b7843...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå