Gå til innhold

"Tyrkisk linsesuppe" fra Godt.no

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har tatt vare på en gammel oppskrift fra Godt.no som hadde navnet "Tyrkisk linsesuppe"? Den var en stor favoritt i huset for noen år siden, men jeg tok ikke vare på oppskriften og nå har den blitt tatt ned fra nettsiden. Jeg har googlet og googlet, men ikke funnet noen som er lik. Det nærmeste jeg har kommet er en ødelagt link til oppskriften i en gammel artikkel. 

Det jeg husker om suppen er at den var enkel og rask å lage, inneholdt bl.a. røde linser, bulgur (eller var det couscous?), tomater, kraft, løk, hvitløk, sitron og diverse krydder. Den inneholdt verken søtpotet, potet, gulrot eller tomatpuré. Den var fyldig og mettende, godt krydret uten å være sterk, og rett og slett helt nydelig. 

Håper noen kan hjelpe. :)   

Anonymkode: 1730a...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Prøvd denne? Den har riktignok tomatpuré, men er jo såå god.

Anonymkode: c3478...4f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hatt det samme problemet, men funnet oppskriften igjen her: https://sinnakokken.no/blog/2011/01/04/tyrkisk-linsesuppe/

Godt.no har gjort det samme med mange gode oppskrifter som tidligere lå i databasen deres - shame on you VG!  

Anonymkode: 24cc0...ee5

Ai løvv juuu! ❤️ Tusen takk, det var akkurat den oppskriften jeg var ute etter! Nå skal jeg ta godt vare på den.  :) 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøvd denne? Den har riktignok tomatpuré, men er jo såå god.

Anonymkode: c3478...4f0

Takk for tipset, den er sikkert helt super. :)  

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ai løvv juuu! ❤️ Tusen takk, det var akkurat den oppskriften jeg var ute etter! Nå skal jeg ta godt vare på den.  :) 

:tommelopp:

Jeg har copy-pastet den inn i et Word-dokument og lagret den, i tilfelle bloggen skulle forsvinne.

Vanligvis er jeg ikke fan av folk som forsyner seg av andre oppskrifter på nett og presenterer dem som sine egne uten å kreditere den egentlige kilden (det er jo en uting, rett og slett), men akkurat her var det kjekt at noen hadde stjålet litt fra kjipe-VG.

Anonymkode: 24cc0...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...