Gå til innhold

Den dårligste unnskyldningen

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Hva er den dårligste unnskyldningen du har hørt når noen har avlyst på kort varsel?

her syntes jeg per nå : jeg må være hjemme fordi mannen min klarer ikke å putte middag til seg selv! 

Anonymkode: c7d96...9a9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig at det er en utrolig dårlig unnskyldning. Men en del av den eldre generasjonen tror jeg bruker det ganske ofte og er mener det helt seriøst. De mener at de må hjem fordi de må lage middag til mannen, lage lunsj til mannen mm. Helt utrolig 🙄

Dårlig unnskyldning jeg vet om er at "jeg kan ikke, jeg må hjem og vaske/rydde/støvsuge:" Det kan de da virkelig gjøre en annen dag. Det handler om å prioritere hva man vil.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må hjem til katten. 

Anonymkode: b08c1...e50

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men altså.. Ville dere virkelig foretrukket å høre sannheten? 

Jeg har ikke lyst til å treffe deg

Anonymkode: 7ffc3...5e9

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være dårlig gjort å avlyse på kort varsel, men de færreste bruker vel "vaske og rydde" eller "hjem til katten" i slike tilfeller?  Det er vel helst for å slippe å gjøre noe på sparket? Men om jeg har bestemt meg for å gjøre rent en dag, så forbeholder jeg meg retten til å gjøre nettopp det. 

Jeg tenker at folk får gjøre som de vil og at ingen egentlig har noe med det. Hvis jeg avlyser noe er det som regel fordi jeg ikke har overskudd den dagen, og da sier jeg det som det er. Om det er en avtale med bare en, så strekker jeg meg langt for å møte opp, er det flere involvert så er det litt lettere å avlyse. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes faktisk de kan da heller si: Jeg har egentlig ikke så lyst til det, hadde planlagt å gjøre meg ferdig med enkelte ting.....

Forstår jo at de ikke har lyst når de bruker sånne unnskyldninger, eller at de ikke prioriterer det. For hadde de hatt veldig lyst, hadde de jo prioritert å være med meg i stedet for å vaske, rydde, gå hjem til katten m.

Jeg foretrekker at de da sier at de ikke har så lyst. Kanskje heller finne på noe annet eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja egentlig, for da avtaler man med noen andre neste gang, eller planlegger noe alene. 

Anonymkode: 0140f...7a9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
exictence skrev (4 minutter siden):

Jeg synes faktisk de kan da heller si: Jeg har egentlig ikke så lyst til det, hadde planlagt å gjøre meg ferdig med enkelte ting.....

Forstår jo at de ikke har lyst når de bruker sånne unnskyldninger, eller at de ikke prioriterer det. For hadde de hatt veldig lyst, hadde de jo prioritert å være med meg i stedet for å vaske, rydde, gå hjem til katten m.

Jeg foretrekker at de da sier at de ikke har så lyst. Kanskje heller finne på noe annet eller noe annet.

Enig. Det er så gjennomskuelig så de kan like gjerne bare være ærlige. Såpass må et vennskap tåle syns jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Putte middag? Hva betyr det?

Anonymkode: 10d52...091

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Putte middag? Hva betyr det?

Anonymkode: 10d52...091

Høres ut som en som ikke bare må lage middag til mannen sin, men også putte den i munnen hans 😄

Anonymkode: 0140f...7a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Putte middag? Lage middag og spise er vel mer korrekt norsk 

Anonymkode: d7bdb...2d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Putte middag i tallerken til mannen! 

Anonymkode: c7d96...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ei venninne som stadig avlyser på kort varsel. Når vi møtes er hun så søt som sukker, men det hører til sjeldenhetene at vi faktisk møtes. 

Som vanlig har hun vondt i magen eller er på annen måte syk. Jeg vet ikke hva problemet hennes er, men det er flere ganger at jeg har blitt så skuffet at jeg har tenkt å avslutte vennskapet. Spesielt når jeg skulle holde en fest og hun sto for kake og annet viktig og jeg måtte avlyse hele selskapet av mangel på ting å by på. Men mår vi møtes virker det ikke som noe er gærnt. 

Jeg syntes bare at hun må jo slite sykt mye mer med sykdom enn andre fordi 8 ganger av 10 er hun syk. Jeg vet at hun sannsynligvis ikke er syk og bare kommer opp med en dårlig unnskyldning og den kommer ofte 1 time til 20 minutter før planlagt møte. 

Usikker på om hun skjønner hvordan det føles å være på den andre siden. Det er utrolig trist og skuffende. Samt har man jo ofte takket nei til andre planer og så ender opp med å gjøre ingenting. 

Lurer på om hun får dårlig samvittighet eller bare ikke bryr seg. 

Anonymkode: 0eb37...788

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De som proklamerer at de har så dårlig samvittighet for at de ikke har truffet deg på lange tider, for så å si at dem kommer gjerne innom opptil flere ganger. Nevner til og med dag og sted. Ser jeg noe til dem? Nei. Det synes jeg er utrolig sårende. Skulle ønske de hadde latt vær og si noe i det hele tatt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et svar på HI, men:

"Takk for invitasjon, men jeg må stå over".

Ingen nødløgner, ingen bortforklaring, ingen brutal ærlighet, avklarte forventninger, hvor vanskelig kan det være?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 8.05):

Jeg må hjem til katten. 

Det er en helt plausibel unnskyldning om man bor alene og har dyr.

Anonymkode: f719f...b8f

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Putte Fjordland i mikrobølgeovnen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er en helt plausibel unnskyldning om man bor alene og har dyr.

Anonymkode: f719f...b8f

Kommer an på. Hvis man blir invitert til et eller annet etter jobb, så blir det teit å bruke katten som unnskyldning, med mindre katten skal medisineres etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ei venninne jeg akkurat har avsluttet vennskapet med. Men hun gikk enda litt lenger veldig mange ganger; ba meg med hit og dit, men når dagen kom avlyste hun ikke engang jeg bare fikk ikke tak i henne.. Eller hun har avlyst ting i siste liten som hun selv har bedt meg med på… 

Orker ikke flere skuffelser. Hadde bare henne, men klarer meg bedre alene.

Anonymkode: 848fe...fb5

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så mange par her og jeg er singel

Kommer ikke. 

Anonymkode: 19cfc...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...