Gå til innhold

Først til verdens ende

Lawyam

Anbefalte innlegg

På TvNorge, eller Max starter i dag.

Jeg likte programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir dette litt som "Amazing race" som gikk for 12-13 år siden? Det var jo fantastisk underholdende.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det ble for regissert. At de får ganske mye penger så de faktisk kan ta taxi deler av turen + får en guide som viser ulike reiseruter, gratis overnatting og jobber der de i realiteten ikke gjør noe, men får veldig godt betalt ble litt i overkant mye luksus og hjelp! 
Markus Nesby og Ronny Brede Aase er ganske underholdene da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nowayback skrev (5 timer siden):

Blir dette litt som "Amazing race" som gikk for 12-13 år siden? Det var jo fantastisk underholdende.

Følte også på det, bare at Amazing Race var mer heseblesende. Her tas det jo litt tid til andre opplevelser enn å reise på 'speed' og minnet meg litt om et reiseprogram og ikke bare 'hvem løper fortest'. Litt blanding av AR og Linn Skåbers. Underholdende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok program, som jeg kommer til å fortsette å se på. Som flere nevner, er det litt for regissert. Virker som om de stedene de kan jobbe og overnatte på, er avtalt på forhånd. Litt for mye penger har de også fått i startkapital.

Av parene, må jeg si at Lothe og Ida klarer seg bra, men Lothe irriterer meg. Makan til gjøk! Forstår godt at Ida blir frustrert til tider.

Mia og Linni...er det mulig!? Veldig enig med Linni, at Mia skal bestemme alt. Disse to kunne jeg klart med uten, i hvert fall Mia.

Ronny og Markus - herlig duo. De tar det som det kommer. Lite konkurranse i tankene der foreløpig. Tar alt med et smil.

Clas Brede og Sindre er også fine folk som gjør seg bra i konkurransen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh jeg hadde klikket på Mia hvis jeg var Linni 🤯 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (5 minutter siden):

Åh jeg hadde klikket på Mia hvis jeg var Linni 🤯 

Hun kunne vel sagt i fra på en annen måte enn å spørre Mia om hun var sikker da, for det var hun, for eksempel å be om å få se kartet og studere det skikkelig selv. Blir nå litt rart å skylde på Mia når hun forklarte henne og pekte og hun stod og nikka hver gang - til neste gang hun spurte og Mia forklarte (feil riktignok), men det burde vel Linni kunne sett? Så de var sammennom å gjøre feil, men Mia forklarte da hver gang og overkjørte ikke, så lenge Linni ikke bidro på en bedre måte enn å mase; 'er du sikker, er du sikker'...og bare nikka hver gang Mia pekte på det hun trodde var veien og de gikk videre. Hørte ikke en gang at Linni spurte om det kunne være motsatt vei, det var ja, ja hver gang til neste spørsmål kom...Oppførte seg mer som en mygg, men ble ikke vifta vekk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollebolle skrev (21 minutter siden):

Helt ok program, som jeg kommer til å fortsette å se på. Som flere nevner, er det litt for regissert. Virker som om de stedene de kan jobbe og overnatte på, er avtalt på forhånd. Litt for mye penger har de også fått i startkapital.

Av parene, må jeg si at Lothe og Ida klarer seg bra, men Lothe irriterer meg. Makan til gjøk! Forstår godt at Ida blir frustrert til tider.

Mia og Linni...er det mulig!? Veldig enig med Linni, at Mia skal bestemme alt. Disse to kunne jeg klart med uten, i hvert fall Mia.

Ronny og Markus - herlig duo. De tar det som det kommer. Lite konkurranse i tankene der foreløpig. Tar alt med et smil.

Clas Brede og Sindre er også fine folk som gjør seg bra i konkurransen. 

Lothe må kunne slutte med den negative holdningen til alt og alle. Virker som han prøver å tøffe seg, men det er jo bare klaging og surmulug fra ende til annen. Dattera virker jo som den mest vokse, han som en tiåring.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Mia drasse på en jævla koffert gjennom Europa? Nå har jeg bare sett begynnelsen og vet strengt tatt ikke om den kan transformeres til en ryggsekk, men jeg ville kaste noe på tv-en da jeg så det. 

Heia Markus og Ronny!!! Det eneste paret jeg synes noe om ❤️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (6 minutter siden):

Hun kunne vel sagt i fra på en annen måte enn å spørre Mia om hun var sikker da, for det var hun, for eksempel å be om å få se kartet og studere det skikkelig selv. Blir nå litt rart å skylde på Mia når hun forklarte henne og pekte og hun stod og nikka hver gang - til neste gang hun spurte og Mia forklarte (feil riktignok), men det burde vel Linni kunne sett? Så de var sammennom å gjøre feil, men Mia forklarte da hver gang og overkjørte ikke, så lenge Linni ikke bidro på en bedre måte enn å mase; 'er du sikker, er du sikker'...og bare nikka hver gang Mia pekte på det hun trodde var veien og de gikk videre. Hørte ikke en gang at Linni spurte om det kunne være motsatt vei, det var ja, ja hver gang til neste spørsmål kom...Oppførte seg mer som en mygg, men ble ikke vifta vekk.

For meg så det definitivt ut som at Mia overkjørte Linni med sin skråsikkerhet. Ser jo at Linni stusser flere ganger, men vil ikke lage dårlig stemning ved å «speak out loud» , noe hun hun skulle gjort så klart, men det er nok ikke så lett. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (7 minutter siden):

For meg så det definitivt ut som at Mia overkjørte Linni med sin skråsikkerhet. Ser jo at Linni stusser flere ganger, men vil ikke lage dårlig stemning ved å «speak out loud» , noe hun hun skulle gjort så klart, men det er nok ikke så lett. 

Ja, hun stusser, men hun gjør vel ikke stort mer enn det med saken og om hun er redd for å lage dårlig stemning så er vel det å lage drama for ikke å bli hørt, når hun ble det, hun hadde bare ikke bedre motargumenter enn å si 'jaaa' hver gang...og da høree jo Mia 'ja'. Ikke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kofferten til Mia 🤣 herregud, hva tenkte hun? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nowayback skrev (På 12.3.2025 den 16.23):

Det er basert på BBC-konseptet "Race Across the World" som har gått i seks sesonger nå. Har sett alle de britiske sesongene og liker det mye bedre enn Amazing Race, så tror dette blir bra :) Jeg foretrekker versjonen med vanlige folk og ikke kjendiser da, men det går fint.

Anbefaler virkelig å finne et sted å se den britiske versjonen (ikke kjendisversjonen).

Endret av Linny1111
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker alle utenom Lothe, herregud, så frek, i ett fremmedland og skal "tjene" penger ved å gjøre enkelte oppgaver og så synes ikke noe om det. Unødvendig.

Elsker Marcus og ronny, de er så herlige. Burde kun være om de to der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nowayback skrev (På 12.3.2025 den 17.23):

Likte amazing Race da det gikk. Dette programmet her var i beste fall en blass kopi. Første episode var kjedelig synes jeg. Må være bra i beit for noe å se på om jeg skal følge med videre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dere liker Amazing Race, så er den amerikanske versjonen på sin 37. sesong :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny1111 skrev (4 minutter siden):

Om dere liker Amazing Race, så er den amerikanske versjonen på sin 37. sesong :)

Hvor kan man se det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste her før jeg så episoden, og må si at den seansen med Mia og Linni var en fjert i havet på skjermen ift hva jeg fikk inntrykk av her. 😅Mia var jo ikke ufin. Stressa begge to, da Linni sa fra justerte de seg jo begge inn etter noen «skarpe replikker» i stresset, og så på sporet. De er gode venner, og Mia var jo ikke ufin eller noen ting. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, storm i vannglass. Så enig med deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...