AnonymBruker Skrevet 28. april #1061 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 7.53): Tenker du det hver gang du tar ut penger fra sparekontoen med dårlig rente også? Anonymkode: 8d27b...b0f Har du ikke noe hyggeligere å gjøre enn å legge inn sure og bedrevitende kommentarer her? Anonymkode: 7dde0...154 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #1062 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Skatteetaten skriver at «de fleste» kan få skattepengene mellom april og juni. Det er ikke spesifikt rettet mot den personen fordi skatteetaten faktisk ikke kan svare på når man får pengene. Anonymkode: 8adfd...d1e Det du kommenterer er den generelle regelen som skatteetaten oppgir, ja. Likevel, noen uker etter vi hadde levert skattemeldingen dukket det opp en beskjed, like under oversikten over den innsendte skattemeldingen, om at 'du kan forvente skatteoppgjøret før 1.juli'. I fjor stod det 1.juni, men det ble byttet til 1.juli da det nærmet seg utbetalingsdato. Dette på 'min side' på skatteetaten, etter innlogging. Anonymkode: baa0f...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanaen Skrevet 28. april #1063 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det du kommenterer er den generelle regelen som skatteetaten oppgir, ja. Likevel, noen uker etter vi hadde levert skattemeldingen dukket det opp en beskjed, like under oversikten over den innsendte skattemeldingen, om at 'du kan forvente skatteoppgjøret før 1.juli'. I fjor stod det 1.juni, men det ble byttet til 1.juli da det nærmet seg utbetalingsdato. Dette på 'min side' på skatteetaten, etter innlogging. Anonymkode: baa0f...c0f Ja. Denne meldingen står nok hos alle, uansett når oppgjøret kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #1064 Del Skrevet 28. april Hvordan går det med dere som har ENK når det kommer til skatteoppgjøret? Synes det tar tid sammenlignet med tidligere år.. Anonymkode: 84ccf...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #1065 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan går det med dere som har ENK når det kommer til skatteoppgjøret? Synes det tar tid sammenlignet med tidligere år.. Anonymkode: 84ccf...5e1 Jeg fikk mitt utbetalt forrige onsdag. Anonymkode: 75488...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #1066 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fikk mitt utbetalt forrige onsdag. Anonymkode: 75488...e6c Kanskje de tar stikkprøve av meg da, sendte inn skattemeldingen 18. mars.. Anonymkode: 84ccf...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #1067 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje de tar stikkprøve av meg da, sendte inn skattemeldingen 18. mars.. Anonymkode: 84ccf...5e1 Mange som ikke har fått enda Anonymkode: 75488...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #1068 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 7.53): Tenker du det hver gang du tar ut penger fra sparekontoen med dårlig rente også? Anonymkode: 8d27b...b0f Tja, noen foretrekker forutsigbarhet over noen få, ekstra kroner. Andre er ikke så flinke med økonomi...de ender med å bruke pengene de skulle satt av til restskatt, så sitter de der med skjegget i postkassen. Men de er helt sikkert flinke til noe annet som du ikke er flink til. Anonymkode: 5e1c4...d0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #1069 Del Skrevet 30. april Hva skjer om jeg endrer allerede innsendt skattemelding? Havner jeg nederst i bunken når det kommer til behandling? Har ikke fått oppgjøret mitt enda. Anonymkode: 84ccf...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanaen Skrevet 30. april #1070 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva skjer om jeg endrer allerede innsendt skattemelding? Havner jeg nederst i bunken når det kommer til behandling? Har ikke fått oppgjøret mitt enda. Anonymkode: 84ccf...5e1 Om du er redd for at du handler nederst i bunken, kan du jo bare forandre skattemeldingen etter du har fått oppgjøret også blir den justert etter ett par måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #1071 Del Skrevet 30. april Når det gjelder formue så tror jeg helt ærlig ikke at Skatteetaten er de man bør frykte mest dersom formuen har gjort et hopp. Høy pris på boliger + lav ligningsverdi på primærbolig gjør at mange får et «hopp» i formue hvis de selger/bytter primærbolig, for eksempel. Derimot så kan bankene foreta ekstra kontroller. Bankene har plikt til å ha rutiner som skal hindre korrupsjon og hvitvasking, så i utgangspunktet skal banken sjekke opp store enkeltbeløp som dukker opp uten logisk forklaring. Veldig mye av dette er jo forskudd på arv og oppgjør fra boligsalg, noen ganger salg av kunst etc. Men banken er altså pliktig til å følge med og evt. kreve dokumentasjon på mistenkelige transaksjoner. Anonymkode: 8289f...888 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:52 #1072 Del Skrevet søndag kl 10:52 Når beløpet ligger som tilgode, men ikke under utbetalinger… nærmer det seg utbetaling da? Anonymkode: d17ef...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:18 #1073 Del Skrevet søndag kl 11:18 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Når beløpet ligger som tilgode, men ikke under utbetalinger… nærmer det seg utbetaling da? Anonymkode: d17ef...d7d Det tror jeg, for det står bare 0 over alt på disse hos meg. Og jeg skal få penger tilbake. Anonymkode: d189a...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:43 #1074 Del Skrevet søndag kl 11:43 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Når beløpet ligger som tilgode, men ikke under utbetalinger… nærmer det seg utbetaling da? Anonymkode: d17ef...d7d Kommer antagelig på onsdag da. 😊 Anonymkode: c83e1...3c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:01 #1075 Del Skrevet mandag kl 17:01 AnonymBruker skrev (På 4.5.2025 den 12.52): Når beløpet ligger som tilgode, men ikke under utbetalinger… nærmer det seg utbetaling da? Anonymkode: d17ef...d7d Mener du på oppsummeringen? I så fall har det ligget der som skatt til gode siden dagen jeg leverte i mars, men det ligger enda ikke på utbetalinger og har enda ikke fått penger. Anonymkode: f0927...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:57 #1076 Del Skrevet mandag kl 18:57 Jeg leverte skattemeldingen 15. mars, og NÅ står pengene endelig under utbetaling nå på onsdag. Tok sin tid 🥴 Anonymkode: 8adfd...d1e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:10 #1077 Del Skrevet mandag kl 20:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg leverte skattemeldingen 15. mars, og NÅ står pengene endelig under utbetaling nå på onsdag. Tok sin tid 🥴 Anonymkode: 8adfd...d1e Da er det kanskje håp om at jeg får om noen uker da - leverte skattemeldingen 25 mars😵💫 Kos deg med kronene🤩 Anonymkode: ea942...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:30 #1078 Del Skrevet mandag kl 20:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg leverte skattemeldingen 15. mars, og NÅ står pengene endelig under utbetaling nå på onsdag. Tok sin tid 🥴 Anonymkode: 8adfd...d1e Jeg sjekket nå også, og de ligger klar til onsdag! ❤️❤️ Kjenner jeg er SÅ lettet og avslappet! Regninger skal bli betalt pronto Anonymkode: 7d3ff...573 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:15 #1079 Del Skrevet i går, 09:15 Jeg fikk e-post om at oppgjøret var ferdig nå. Og da jeg gikk inn på kontoen, sto faktisk pengene der allerede. 👍🏻 Anonymkode: 249aa...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:59 #1080 Del Skrevet i går, 10:59 Jeg levert skattemeldingen 19.mars, var inne å sjekket i dag og da sto det: «Levert: 07.05.2025 ved hjelp av Skatteetaten». I tillegg var også hadde de økt summen for penger til gode med noen tusen. Sto ingenting under utbetalinger/tilgodebeløp. Noen som vet hva dette er? Er jeg så heldig at jeg snart kan få skatteoppgjøret? Anonymkode: e6249...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå