Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fy fader så lang tid det tar. Jeg og samboeren fikk skattemeldingen andre dagen det var mulig, og leverte samme dag. Får igjen 50 000 som vi skal bruke til å betale en gjeld, og var så glade for at vi derfor skulle ha råd til å gjøre noe hyggelig i påsken. Men verken jeg eller samboeren har fått utbetalt enda.  For et skikkelig tilfeldig system det her er. 

Anonymkode: d17ef...d7d

Er jo litt dumt å forvente pengene før påske når det er godt kjent at utbetalingen kan komme mye senere, mange får i mai og juni, noen etter sommeren. 

Anonymkode: 75488...e6c

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er jo litt dumt å forvente pengene før påske når det er godt kjent at utbetalingen kan komme mye senere, mange får i mai og juni, noen etter sommeren. 

Bla bla bla… jeg forventer ingen ting, hvor har du det fra? Jeg ble veldig glad og håpefull, og så for meg at jeg kunne gi datteren min en fin opplevelse. Og ser den ene etter den andre får pengene få dager etter de har levert inn, mens både jeg og samboer venter og venter mens håpet svinner. Det er vel pokker meg lov til å være skuffet og undrende uten å skulle shames av moralens voktere bosatt her inne på KG?? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bla bla bla… jeg forventer ingen ting, hvor har du det fra? Jeg ble veldig glad og håpefull, og så for meg at jeg kunne gi datteren min en fin opplevelse. Og ser den ene etter den andre får pengene få dager etter de har levert inn, mens både jeg og samboer venter og venter mens håpet svinner. Det er vel pokker meg lov til å være skuffet og undrende uten å skulle shames av moralens voktere bosatt her inne på KG?? 

Men herregud, sånn er det da for ALLE! Noen ganger får jeg igjen i april, noen ganger i juni, et par ganger har jeg ikke fått igjen før i november. 

Håpet svinner? Altså, Skatteetaten utbetaler penger mellom april og desember, dette gjelder hvert år. Hvis du ønsker å gi datteren din en fin opplevelse så legger du til side penger hver mnd fremfor å betale mye skatt, så vet du når du har pengene. 

Anonymkode: 46d75...f9f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk epost om skattemelding 1. april, og epost om at skatteoppgjøret var klart 9. april. Leverte selve skattemeldingen samme dag jeg fikk den.

Anonymkode: 929d5...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager men det er litt naivt å håpe og basere seg på penger man får igjen all den tid det er helt tilfeldig når en får utbetalt, og slik har det vært leeeenge.

Anonymkode: 7ea6f...1fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mens håpet svinner? Det er vel litt dramatisk. Du har jo tydeligvis hatt en forventning når du så får deg at pengene kom til påske. Når skatteetaten selv sier at de fleste får oppgjøret mellom april og juni så er det jo bedre å innstille seg på det enn å bli skuffet for at de ikke har kommet. Det er mange som fortsatt venter, "alle" har ikke fått oppgjøret allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mens håpet svinner? Det er vel litt dramatisk. Du har jo tydeligvis hatt en forventning når du så får deg at pengene kom til påske. Når skatteetaten selv sier at de fleste får oppgjøret mellom april og juni så er det jo bedre å innstille seg på det enn å bli skuffet for at de ikke har kommet. Det er mange som fortsatt venter, "alle" har ikke fått oppgjøret allerede. 

Er dette virkelig noe å diskutere? At noen blir skuffa over at pengene ikke kom før påske er da ikke SÅ vanskelig å forstå. Folk må da få litt utløp til tider for følelsene sine. Men kan trøste med at pengene kommer før eller siden uansett, tilogmed med renter. 

Anonymkode: c83e1...3c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men når du blir håpefullforventer du jo det? Jeg skjønner du gjerne vil ha penger til påske altså, men du vet jo veldig godt at det kan ta tid å få utbetalt skattepengene. Hvis du vil unngå slike situasjoner bør du heller justere skattekortet slik at du trekkes riktig gjennom året, og spare litt hver måned i stedet slik at du har penger på en bufferkonto - ikke bruk Skatteetaten til dette. Du kan få pengene i april eller i november. Helt uforutsigbart. 

Anonymkode: 249aa...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen selvstendig næringsdrivende som har sett snurten av pengene fra Skatteetaten?

Anonymkode: 84ccf...5e1

Pengene kom inn under Utbetalinger og Tilgodebeløp i dag for min del. Hva det betyr i praksis vil tiden vise 😅

Anonymkode: b82e9...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Pengene kom inn under Utbetalinger og Tilgodebeløp i dag for min del. Hva det betyr i praksis vil tiden vise 😅

Anonymkode: b82e9...55a

Jøss, nå har det kommet hos meg også. Men ingen utbetalinger neste uke i følge skatteetaten, så da har vi nok pengene inne onsdag etter påske 👌

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men herregud, sånn er det da for ALLE! Noen ganger får jeg igjen i april, noen ganger i juni, et par ganger har jeg ikke fått igjen før i november. 

Håpet svinner? Altså, Skatteetaten utbetaler penger mellom april og desember, dette gjelder hvert år. Hvis du ønsker å gi datteren din en fin opplevelse så legger du til side penger hver mnd fremfor å betale mye skatt, så vet du når du har pengene. 

Anonymkode: 46d75...f9f

Tenk å ha et så kontrollert og perfekt liv at man kan forutse alle hendelser og alltid ha nok penger til å sette av titusenvis av kroner. Ære være deg som har stålkontroll på alle aspekter i livet 🙌🏼 når vaskemaskina ryker, hunden må ha veterinærbehandling for over 80 000kr og bilen ryker i løpet av 2,5 mnd så er det klart at alle som bare er i forkant har nok buffer til å klare det med glans, og i tillegg ha nok penger til opplevelser for barna. Glem nå høye renter, dyr mat og en arbeidsgiver som nekter oss både å ta en ekstrajobb og å få jobbe overtid fordi kommunen er over på sparebluss.  Du er nå virkelig god som klarer å ha en buffer til å håndtere alt dette og fortsatt være ubekymret og ikke venter spent på de 50 000kr du skal få igjen på skatten en eller annen gang mellom nå og sensommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men når du blir håpefullforventer du jo det? Jeg skjønner du gjerne vil ha penger til påske altså, men du vet jo veldig godt at det kan ta tid å få utbetalt skattepengene. Hvis du vil unngå slike situasjoner bør du heller justere skattekortet slik at du trekkes riktig gjennom året, og spare litt hver måned i stedet slik at du har penger på en bufferkonto - ikke bruk Skatteetaten til dette. Du kan få pengene i april eller i november. Helt uforutsigbart. 

Du får spørre chat gpt eller google om håpefull og forventningsfull er synonymer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jobber et sted der vi har mye variable tillegg,  og setter derfor høy forventet inntekt da jeg plutselig mange tusen ekstra i mnd. Det at jeg har satt høyere og derfor får igjen masse penger nå redder jo en helt forjævlig  situasjon for meg. Så trangt som vi lever om dagen hadde aldri de pengene gått til sparing om vi hadde hatt dem.  Så nei, jeg er veldig fornøyd med egne valg i denne situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenk å ha et så kontrollert og perfekt liv at man kan forutse alle hendelser og alltid ha nok penger til å sette av titusenvis av kroner. Ære være deg som har stålkontroll på alle aspekter i livet 🙌🏼 når vaskemaskina ryker, hunden må ha veterinærbehandling for over 80 000kr og bilen ryker i løpet av 2,5 mnd så er det klart at alle som bare er i forkant har nok buffer til å klare det med glans, og i tillegg ha nok penger til opplevelser for barna. Glem nå høye renter, dyr mat og en arbeidsgiver som nekter oss både å ta en ekstrajobb og å få jobbe overtid fordi kommunen er over på sparebluss.  Du er nå virkelig god som klarer å ha en buffer til å håndtere alt dette og fortsatt være ubekymret og ikke venter spent på de 50 000kr du skal få igjen på skatten en eller annen gang mellom nå og sensommeren. 

Hjelpes. Kanskje du skal lese eget innlegg en gang til, hvor du skriver at dere ble så glade for at dere skulle få råd til å gjøre noe i påsken? 

Det er ikke sent å ikke ha fått utbetaling enda, det er jo hele poenget her. Vi er ikke engang i midten av april. Da jeg fikk og sendte inn skattemeldingen var det jo vel vitende om at disse pengene ser jeg kanskje ikke før november, men mest sannsynlig før sommeren. Slik er det jo hvert år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jøss, nå har det kommet hos meg også. Men ingen utbetalinger neste uke i følge skatteetaten, så da har vi nok pengene inne onsdag etter påske 👌

Hvor ser man dette? 😂 leverte  13 mars, men ja 😭😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Himmelen_91 skrev (Akkurat nå):

Hvor ser man dette? 😂 leverte  13 mars, men ja 😭😭

Under krav og utbetalinger, beløpet ligger nå som tilgode hos meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Under krav og utbetalinger, beløpet ligger nå som tilgode hos meg

Åja ja, men det er på skatteetaten? Min står fortsatt at jeg kan endre, så da vil det ta sikkert langt tid før jeg får 😩😩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Himmelen_91 skrev (Akkurat nå):

Åja ja, men det er på skatteetaten? Min står fortsatt at jeg kan endre, så da vil det ta sikkert langt tid før jeg får 😩😩 

På skatteetaten ja 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På skatteetaten ja 👍 

Ok, Takk :) finner jo ikke det. Men da kommer det sikkert opp når det nærmer seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På skatteetaten ja 👍 

Fant det nå 😭 men står ingenting der? Jeg skal få 13 000kr tilbake, da kommer det sikkert opp der etterhvert ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...