Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sendes skattemeldingen ut hver dag? Eller bare enkelte dager? Blir gal av å oppdatere mailen🙈

Anonymkode: a21c5...217

Hvorfor oppdaterer du mailen, finner du ikke ut sånn ca hva du skylder eller får igjen? Uansett kommer jo svaret i løpet av et par uker. 

Anonymkode: f29e7...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns de kunne gått tilbake til slik det var før. Alle får beskjed samtidig. Ja, systemet kræsjer litt. Men det var vi vant til. Dessuten lever vi i 2025. Teknologien burde være bra nok til å takle slikt nå. 

Anonymkode: c4a16...ddc

Selvsagt er det mulig. Men vil du betale for det? For at systemet skal tåle dette én gang i året?

Anonymkode: 91327...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Selvsagt er det mulig. Men vil du betale for det? For at systemet skal tåle dette én gang i året?

Ja, det vil jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere ikke annet å gjøre enn å sitte å vente på skattemeldingen?  Den kommer når den kommer, og det samme med skatteoppgjøret. Det går IKKE fortere av at det sitter 100 000-vis og logger inn på altinn stadig mer hysterisk etter hvert som dagene går. Det gjør bare hverdagen til oss som faktisk jobber på Altinn til et mareritt. 

Anonymkode: 26c6e...777

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det gjør bare hverdagen til oss som faktisk jobber på Altinn til et mareritt. 

Sikkert.

Anonymkode: 24359...8b0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har dere ikke annet å gjøre enn å sitte å vente på skattemeldingen?  Den kommer når den kommer, og det samme med skatteoppgjøret. Det går IKKE fortere av at det sitter 100 000-vis og logger inn på altinn stadig mer hysterisk etter hvert som dagene går. Det gjør bare hverdagen til oss som faktisk jobber på Altinn til et mareritt. 

Hvorfor det? Så vidt jeg vet ligger ikke skattemeldingen på Altinn lenger, så det er ingen grunn til at dere skal oppleve noen økning der... Tror det står tidligere i denne tråden om det. Fra 2023, iflg det jeg kan finne av info.

Men du jobber i Altinn og visste ikke dette? Burde ikke arbeidsgiveren din slå det opp med store bokstaver på forsiden at skattemeldingen finner du ikke her lenger, men på Skatteetaten.no?

Anonymkode: 929d5...7f7

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som om vi bryr oss om det 🤣 Jeg sjekker så mye jeg vil jeg.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Men du jobber i Altinn og visste ikke dette? Burde ikke arbeidsgiveren din slå det opp med store bokstaver på forsiden at skattemeldingen finner du ikke her lenger, men på Skatteetaten.no?

Anonymkode: 929d5...7f7

Altinn.no og Skatteetaten.no henger faktisk sammen. Og skal man jobbe med f.eks lønn så benyttes begge steder for å hente / sende informasjon. Og mange ekstra innlogginger gir, tro det eller ikke, mye ekstra heng for alt av informasjon som skal lastes opp eller ned kontinuerlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke fått min… Jeg sjekket skattekalkulatoren i dag. Jeg la bare inn inntekt, uten fradrag, og fikk opp nesten nøyaktig det jeg faktisk har betalt i skatt i 2024. Jeg har jo fradrag, så da burde det bli endel kroner igjen. Det har jeg for så vidt regnet med også - i fjor endte jeg med prosenttrekk, og da jeg fikk tabelltrekk i januar, betalte jeg plutselig 2000kr mindre i måneden i skatt. Selv om jeg la inn korrekte tall i skattekortet både i 2024 og 2025. Ja ja, jeg får vel se etterhvert…

Anonymkode: 249aa...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått skattemeldingen, sjekket nå i kveld..I fjor fikk jeg baksmell på 2800 kr. Er spent i år:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altinn.no og Skatteetaten.no henger faktisk sammen. Og skal man jobbe med f.eks lønn så benyttes begge steder for å hente / sende informasjon. Og mange ekstra innlogginger gir, tro det eller ikke, mye ekstra heng for alt av informasjon som skal lastes opp eller ned kontinuerlig. 

Så lenge ikke skatteetaten klarer å sende ut min skattemelding litt tidligere, så kommer jeg til å sjekke. Får skattemeldingen sent hvert år, å det skal ikke være noen grunn til det.

Send heller ut alfabetisk. 

Anonymkode: 1b2f3...3b5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så lenge ikke skatteetaten klarer å sende ut min skattemelding litt tidligere, så kommer jeg til å sjekke. Får skattemeldingen sent hvert år, å det skal ikke være noen grunn til det.

Send heller ut alfabetisk. 

Helt enig. Da vet man i hvert fall sånn ca. Ikke gøy med den komplette uvitenheten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg venter enda jeg 😪

Anonymkode: 06a38...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Helt enig. Da vet man i hvert fall sånn ca. Ikke gøy med den komplette uvitenheten.

Alle får den før 4 april. Kaller ikke det komplett uvitenhet akkurat. Folk stresser jo enormt med denne skattemeldingen. 

Anonymkode: 75488...e6c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Internettet er fritt for alle. Skaff dere heller ett system som tåler en del trøkk. 

Anonymkode: 78278...ee4

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Internettet er fritt for alle. Skaff dere heller ett system som tåler en del trøkk. 

Anonymkode: 78278...ee4

Så vi som daglig samhandler med altinn skal skaffe oss vårt eget system? Hvordan tenker du dette skal gå for seg? 

Det er for dårlig at altinn er så sårbart. Men vi som blir skadelidende får ikke gjort så mye med det. 

Snakker da om at det kan gå timer å laste ned skattekort. Lønninger går ikke gjennom pga tidsavbrudd ved sending av A-meldinger. Momsoppgaver som vi sitter å venter på, og sånn går no dagan 

Anonymkode: 980f4...89f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Så vi som daglig samhandler med altinn skal skaffe oss vårt eget system? Hvordan tenker du dette skal gå for seg? 

Det er for dårlig at altinn er så sårbart. Men vi som blir skadelidende får ikke gjort så mye med det. 

Snakker da om at det kan gå timer å laste ned skattekort. Lønninger går ikke gjennom pga tidsavbrudd ved sending av A-meldinger. Momsoppgaver som vi sitter å venter på, og sånn går no dagan 

Anonymkode: 980f4...89f

Men hvorfor får jeg skattemeldingen siste dagen hvert år? Jeg har ingen boliglån, kun et lite billån, og uføretrygd. Det kan da ikke være så vanskelig å få den ferdig sjekket og sendt ut til meg. 

Å derfor har jeg tenkt å logge meg inn på skatteetaten flere ganger om dagen, hver bidige dag for å sjekke. Dere gjør ikke livet mitt noe bedre, så hvorfor skal jeg ta hensyn til dere. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men hvorfor får jeg skattemeldingen siste dagen hvert år? Jeg har ingen boliglån, kun et lite billån, og uføretrygd. Det kan da ikke være så vanskelig å få den ferdig sjekket og sendt ut til meg. 

Å derfor har jeg tenkt å logge meg inn på skatteetaten flere ganger om dagen, hver bidige dag for å sjekke. Dere gjør ikke livet mitt noe bedre, så hvorfor skal jeg ta hensyn til dere. 

På hvilken måte påvirker det livet ditt om du får skattemeldingen 14 mars eller 4 april? Lurer oppriktig. 

Anonymkode: 75488...e6c

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor gammel er du, fire år? Det er uhuuurettferdig!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tilfeldigheter. Jeg har fått første, siste og midt i. Det er ikke vanskelig å få den ferdig, de bare sender ut i tilfeldige puljer. Og det gjør jo i praksis ingen forskjell å få den sent eller tidlig. Med mindre man er av de som trenger penger tilbake NÅ, men da bør man justere så man ikke betaler inn for mye på forhånd. Vet folk er lei av å høre det siste, men betaler man bevisst inn for mye gjennom året kan man ikke kalkulere med å få pengene i mars. 

Anonymkode: f29e7...651

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...