AnonymBruker Skrevet i går, 08:49 #1 Del Skrevet i går, 08:49 Jeg blir forvirret av noe mtp pensjonen. Jeg har logget meg inn på minpensjon.no og har fylt inn alt der. Det er et valg hvor man skriver inn dersom man har bodd i utlandet og hvis man skriver inn 10 år der, noe jeg gjorde for å sammenligne med en annen person, så gjorde det ingen endring på pensjonen det står at man får utbetalt. Kommer pensjonen kun an på hvilken jobb du har når du pensjonerer deg? Jeg ville tro at man får mindre pensjon av å bo et tiår i utlandet hvor man ikke har bygget seg opp noe pensjon? Jeg regner med at det er noe her jeg ikke har forstått - setter pris på alle som kan peke meg i retning av forståelse. Anonymkode: c3567...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 23 timer siden #2 Del Skrevet 23 timer siden (endret) Offentlig eller privat ansatt? Hvor høy lønn i perioden? Hva er opptjeningstiden? Og hvilken aldersgruppe er du? Endret 23 timer siden av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden Endret du opptjeningen samtidig som du la inn 10 år i utlandet? Hvis en person har bodd 10 år i utlandet, så vil jo opptjeningsgrunnlaget både i folketrygden og tilleggspensjon være lavere. Anonymkode: 06370...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Jeg ser ingenting om opptjeningstid noe sted. Det spør om årslønn og man kan fylle inn andre ting, men inting som nevner opptjeningstid? Anonymkode: c3567...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden EØS land? Anonymkode: 2d94b...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): EØS land? Anonymkode: 2d94b...713 Nei Anonymkode: c3567...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei Anonymkode: c3567...ec7 Men har du lik opptjeningstid i begge situasjonene? Om du oppholder deg 10 år i utlandet utenfor EØS og ikke betaler skatt eller trygdeavgift til Norge får du jo kortere opptjeningstid. Har du lagt inn tallene riktig i systemet? Eller må du kanskje velge en litt mer avansert utgave hvor det tas hensyn til slike utenlandsopphold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå