AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Del Skrevet 11. mars Jeg blir forvirret av noe mtp pensjonen. Jeg har logget meg inn på minpensjon.no og har fylt inn alt der. Det er et valg hvor man skriver inn dersom man har bodd i utlandet og hvis man skriver inn 10 år der, noe jeg gjorde for å sammenligne med en annen person, så gjorde det ingen endring på pensjonen det står at man får utbetalt. Kommer pensjonen kun an på hvilken jobb du har når du pensjonerer deg? Jeg ville tro at man får mindre pensjon av å bo et tiår i utlandet hvor man ikke har bygget seg opp noe pensjon? Jeg regner med at det er noe her jeg ikke har forstått - setter pris på alle som kan peke meg i retning av forståelse. Anonymkode: c3567...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. mars #2 Del Skrevet 11. mars (endret) Offentlig eller privat ansatt? Hvor høy lønn i perioden? Hva er opptjeningstiden? Og hvilken aldersgruppe er du? Endret 11. mars av newman01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Del Skrevet 11. mars Endret du opptjeningen samtidig som du la inn 10 år i utlandet? Hvis en person har bodd 10 år i utlandet, så vil jo opptjeningsgrunnlaget både i folketrygden og tilleggspensjon være lavere. Anonymkode: 06370...f79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Del Skrevet 11. mars Jeg ser ingenting om opptjeningstid noe sted. Det spør om årslønn og man kan fylle inn andre ting, men inting som nevner opptjeningstid? Anonymkode: c3567...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5 Del Skrevet 11. mars EØS land? Anonymkode: 2d94b...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #6 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): EØS land? Anonymkode: 2d94b...713 Nei Anonymkode: c3567...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 12. mars #7 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei Anonymkode: c3567...ec7 Men har du lik opptjeningstid i begge situasjonene? Om du oppholder deg 10 år i utlandet utenfor EØS og ikke betaler skatt eller trygdeavgift til Norge får du jo kortere opptjeningstid. Har du lagt inn tallene riktig i systemet? Eller må du kanskje velge en litt mer avansert utgave hvor det tas hensyn til slike utenlandsopphold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #8 Del Skrevet 13. mars newman01 skrev (22 timer siden): Men har du lik opptjeningstid i begge situasjonene? Om du oppholder deg 10 år i utlandet utenfor EØS og ikke betaler skatt eller trygdeavgift til Norge får du jo kortere opptjeningstid. Har du lagt inn tallene riktig i systemet? Eller må du kanskje velge en litt mer avansert utgave hvor det tas hensyn til slike utenlandsopphold? Jeg får kun spørsmål om årsinntekt, og mulighet til å legge inn antall år bodd i utlandet, som jeg skulle anta vil endre pensjonen - da det jo tilsier kortere opptjeningstid. Likevel viser pensjonen det samme, som om det kun er årsinntekten som avgjør. Anonymkode: c3567...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. mars #9 Del Skrevet 13. mars Min pensjonsside virker annerledes. Jeg får opp pensjonsavtalene mine med arbeidsgivere, privat IPS, offentlig alderspensjon (Folketrygden) og hvilken alder jeg ønsker å starte pensjonstilværelsen. Ingen steder å fylle ut utenlandsopphold eller noe som helst. Spørsmål om årsinntekt fikk jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #10 Del Skrevet 13. mars newman01 skrev (24 minutter siden): Min pensjonsside virker annerledes. Jeg får opp pensjonsavtalene mine med arbeidsgivere, privat IPS, offentlig alderspensjon (Folketrygden) og hvilken alder jeg ønsker å starte pensjonstilværelsen. Ingen steder å fylle ut utenlandsopphold eller noe som helst. Spørsmål om årsinntekt fikk jeg da Jeg får også opp alt det du nevner her. For å fylle inn utenlandsopphold, må du trykke deg inn der det står at man kan legge til ekstrainformasjon eller noe slikt. Jeg forstår bare ikke helt, men jeg satser på at det tallet jeg ser på minpensjon stemmer, når jeg tross alt har satt inn riktig info. Anonymkode: c3567...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 13. mars #11 Del Skrevet 13. mars Men står det 258k i årlig pensjon fra 69 år, eller står det 612k i året fra fylte 62? Det kan jo gi en pekepinn på om tallene er riktige eller ikke. Og er det bare Folketrygden, eller har du privat AFP og IPS i tillegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #12 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg får også opp alt det du nevner her. For å fylle inn utenlandsopphold, må du trykke deg inn der det står at man kan legge til ekstrainformasjon eller noe slikt. Jeg forstår bare ikke helt, men jeg satser på at det tallet jeg ser på minpensjon stemmer, når jeg tross alt har satt inn riktig info. Anonymkode: c3567...ec7 Men da har du opptjeningen registrert. Både fra nav og privat, og utregningen endrer seg ikke. Anonymkode: 60578...8d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #13 Del Skrevet 13. mars newman01 skrev (2 timer siden): Men står det 258k i årlig pensjon fra 69 år, eller står det 612k i året fra fylte 62? Det kan jo gi en pekepinn på om tallene er riktige eller ikke. Og er det bare Folketrygden, eller har du privat AFP og IPS i tillegg? 404k i årlig pensjon. Ja, AFK og IPS Anonymkode: c3567...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå