flowerpower Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #21 Skrevet 13. mars 2006 WOW her skal jeg si det har värt aktivitet! Tusen takk for alle svar Beklager at jeg ikke har svart för, men som endel av dere vet er jeg i utlandet og er paa nettet naar jeg er i byen. Litt forvirra naa, men om Mac ogsaa er paa Gran Canaria saa heller jeg nok mer og mer til den. Jeg er ingen "nerd" som kan alt mulig om data, men en helt vanlig bruker som riktignok plukker opp ting ganske lett, men dog... Og som Lillesky skriver, saa skal jeg bruke den til vanlig bruk, mail, skriving (böker???), internett osv. Klart at dersom muligheten er der for at jeg skal kunne bruke maskinen til andre ting som kan väre nyttige saa er jo det en fordel. Jeg har prövd aa finne ut om det er Applestore eller service her nede, men ikke funnet noe enda. Kanskje andre finner noe annet? Siden jeg uansett ikke skal kjöpe för i mai/juni, saa er det jo greit ang iBook og ny modell ogsaa. Ikke tenk paa kupping av traad, jeg tar i mot all den info og diskusjon om emnet som kommer. Men, takk skal dere ha saa lenge
lillesky Skrevet 13. mars 2006 #22 Skrevet 13. mars 2006 Mange rare svar her, så jeg hiver meg på med mitt rare svar. ← Rare svar?! Jeg vil heller si at du skrev mye av det samme som er skrevet fra før av.
Gjest nobilian Skrevet 14. mars 2006 #23 Skrevet 14. mars 2006 Kommer vel litt på siden, i og med at jeg aldri har eid en bærbar PC, kun mac - men prøver likevel: Har en PowerBook G4, 17", 1.5 år gammel. -Har aldri hatt krasj, virusproblemer eller behov for reparasjon/service. -Benytter delvis Safari, delvis Firefox, har så langt ikke kommet over ei nettside disse ikke har takla. -Den er ekstremt stillegående sammenlignet med alle andre fabrikater jeg har sett (hørt) i bruk. -Tiger er installert relativt nylig, er meget intelligent i forhold til bruk av prosessorkraft, og er Windows X-kompatibel. -Batterikapasiteten er bra, og batteriet har lang levetid uten vesentlig redusert ladekapasitet. -Skjermen er problemfri, meget behagelig til all slags bruk, og tror dette er tilfelle også for mindre utgaver. -Det er en utmerket arbeidsmaskin, men noe dyr om den skal brukes kun til surfing. Oppsummert; om du er lei av "Ctrl+Alt+Del", skal du kjøpe Mac. Ville dog ha venta på den nye utgaven, gleder meg selv som en unge. Lykke til med valget.
Cata Skrevet 20. mars 2006 #24 Skrevet 20. mars 2006 Nå er jammen jeg også blitt nysgjerrig. PC'n min får nok leve en god stund til, men.... Har vært inne og kikket på Mac1.no og lurer litt på hva som er forskjellen på iBook og PowerBook? Den sistnevnte er åpenbart større så jeg antar den er for mer profesjonelt bruk - er det andre forskjeller?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2006 #25 Skrevet 21. mars 2006 Mac er min drøm, men nå har jeg pc... Jeg tror ikke mac er så mye dyrere når det gjelder service, men når trenger man service? (man kan jo unngå virus ganske enkelt både på mac og pc...) Men mac er dyrt når det gjelder oppdateringer osv. (Det er jo også en pc, men de fleste "kan" litt så det er enklere å be om råd uten å måtte ha service om noe oppstår...) Det spørs hva du skal bruke dataen din til? (hadde jeg hatt mere penger nå, ville jeg sagt: ja takk, begge deler... pga at mac er /var? unik på enkelte ting grafisk...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå