AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Ser nå at effektiv rente er på over 12% i husbanken, noe som sikkert vil utgjøre vanskelige tider for mange. Hvordan stiller dere økonomisk? Anonymkode: 0492b...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ser nå at effektiv rente er på over 12% i husbanken, noe som sikkert vil utgjøre vanskelige tider for mange. Hvordan stiller dere økonomisk? Anonymkode: 0492b...0d6 12%?? All rente i husbanken er på 4,noe prosent. Effektiv rente ca 0,2 prosentpoeng høyere. Hvor får du 12% fra? Anonymkode: 30d90...d0c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 12%?? All rente i husbanken er på 4,noe prosent. Effektiv rente ca 0,2 prosentpoeng høyere. Hvor får du 12% fra? Anonymkode: 30d90...d0c Effektiv rente er ikke det samme som rentesats. Det er alle gebyrer og rente inkludert. Fikk brev nå nettopp, står klart 12,7% effektiv rente. Anonymkode: 0492b...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 12%?? All rente i husbanken er på 4,noe prosent. Effektiv rente ca 0,2 prosentpoeng høyere. Hvor får du 12% fra? Anonymkode: 30d90...d0c Anonymkode: 0492b...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 0492b...0d6 Det er en screenshot fra intrum. De er i kassoselskap. Om boliglånet har havnet der så stemmer nok 12% ganske bra. Anonymkode: 30d90...d0c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en screenshot fra intrum. De er i kassoselskap. Om boliglånet har havnet der så stemmer nok 12% ganske bra. Anonymkode: AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en screenshot fra intrum. De er i kassoselskap. Om boliglånet har havnet der så stemmer nok 12% ganske bra. Anonymkode: 30d90...d0c Da sier vi det sånn 😅 Anonymkode: 0492b...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en screenshot fra intrum. De er i kassoselskap. Om boliglånet har havnet der så stemmer nok 12% ganske bra. Anonymkode: 30d90...d0c Jeg retter meg selv. Ser ut som intrum administrerer lånet på vegne av husbanken. Men hvordan du har 12% rente er likevel et mysterium. Jeg vet at effektiv rente er inkl alle påslag og gebyrer. Det står likevel på husbankens sider alle rentesatsene deres. Og det er langt fra 12%. Anonymkode: 30d90...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Fastrenten min går i november. Jeg forventer å miste boligen. Har hodet så vidt over vann nå. Ingen betalingsproblemer nå, men vil slite når fastrenten går ut. Ung ufør, enslig, med startlån fra husbanken. Anonymkode: 4c935...47b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Hvis du har fått brev om at boliglånet ditt øker til tre ganger høyere enn hva de oppgir på sidene sine, og til en rentesats som tilsvarer forbrukslån, så tar du en telefon til de å hører hva som skjer... Hadde dette vært en reell renteendring at husbanken får høyere rente enn forbrukslån, så hadde det vært slått opp stort på forsidene til VG og NRK, det hadde vært mer aktuelt enn hopp-jukset.... Anonymkode: 396c0...0db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fastrenten min går i november. Jeg forventer å miste boligen. Har hodet så vidt over vann nå. Ingen betalingsproblemer nå, men vil slite når fastrenten går ut. Ung ufør, enslig, med startlån fra husbanken. Anonymkode: 4c935...47b Frykter det er mange som sliter nå ja. Kanskje det hjelper å ta en telefon og få en fast sum i måneden? F.eks. 8k i mnd resten av nedbetalingstiden? Forlenger nedbetalingstiden, men er nok verdt det. De vil nok finne en løsning til deg og ikke miste deg som kunde. Anonymkode: 0492b...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du har fått brev om at boliglånet ditt øker til tre ganger høyere enn hva de oppgir på sidene sine, og til en rentesats som tilsvarer forbrukslån, så tar du en telefon til de å hører hva som skjer... Hadde dette vært en reell renteendring at husbanken får høyere rente enn forbrukslån, så hadde det vært slått opp stort på forsidene til VG og NRK, det hadde vært mer aktuelt enn hopp-jukset.... Anonymkode: 396c0...0db Kan vel ha med at lånet snart er nedbetalt. Anonymkode: 0492b...0d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegglampe Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Det er en screenshot fra intrum. De er i kassoselskap. Om boliglånet har havnet der så stemmer nok 12% ganske bra. Anonymkode: 30d90...d0c Intrum forvalter husbanklån i tillegg til å være inkassoselskap. Men ja er enig i at 12% er litt høyt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Frykter det er mange som sliter nå ja. Kanskje det hjelper å ta en telefon og få en fast sum i måneden? F.eks. 8k i mnd resten av nedbetalingstiden? Forlenger nedbetalingstiden, men er nok verdt det. De vil nok finne en løsning til deg og ikke miste deg som kunde. Anonymkode: 0492b...0d6 Jeg har maks nedbetalingsår på 50 år. Har fortsatt nesten 40 år igjen. Så er nok ikke noe hjelp å få. Anonymkode: 4c935...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Her er det noe du ikke deler med folk. De aller fleste med startlån har en flytende rente som i dag ligger på i underkant av 5%. Anonymkode: 8a0ba...310 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan vel ha med at lånet snart er nedbetalt. Anonymkode: 0492b...0d6 Tripler husbank-rentene seg når man nesten har betalt ned alt? Det høres ut som tidenes dårligste renteavtale.... Og for øvrig info som hadde vært relevant at du la ved i HI, fremfor å skremme andre som er vanskeligstilte... Du fremstiller det som at det er normal rente i husbanken. Anonymkode: 396c0...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er det noe du ikke deler med folk. De aller fleste med startlån har en flytende rente som i dag ligger på i underkant av 5%. Anonymkode: 8a0ba...310 Det er ikke snakk om rente, men «effektiv rente». Ser renta mi også ligger på 4,8% ca, men den effektive renta (med alle omkostninger) er på 12%+ Mulig dette kun gjelder lånet mitt, da jeg kun har igjen ca 20k å betale ned, at den effektive renta utgjør mye i forhold til lånesummen. Anonymkode: 0492b...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tripler husbank-rentene seg når man nesten har betalt ned alt? Det høres ut som tidenes dårligste renteavtale.... Og for øvrig info som hadde vært relevant at du la ved i HI, fremfor å skremme andre som er vanskeligstilte... Du fremstiller det som at det er normal rente i husbanken. Anonymkode: 396c0...0db Beklager det, var ikke min hensikt i det hele tatt. Anonymkode: 0492b...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anomyn Burker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fastrenten min går i november. Jeg forventer å miste boligen. Har hodet så vidt over vann nå. Ingen betalingsproblemer nå, men vil slite når fastrenten går ut. Ung ufør, enslig, med startlån fra husbanken. Anonymkode: 4c935...47b Du har et startlån fordi kommunen vil at du skal betale på et lån fremfor at de må stille med kommunal bolig for deg. Det du gjør nå er å ta kontakt med boligkontoret og ser om du f.eks kan få strukket lånet over flere år. Jeg har selv startlån. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Beklager det, var ikke min hensikt i det hele tatt. Anonymkode: 0492b...0d6 Hva var hensikten da? Når du spør hvordan vanskeligstilte skal klare seg med renter på 12%? Når du er fullt klar over at du har den renten kun fordi du ikke har mer lån igjen, og at du snart sitter med nedbetalt bolig? Nøyaktig hva var hensikten din med denne tråden? Utenom å skremme folk? Anonymkode: 396c0...0db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva var hensikten da? Når du spør hvordan vanskeligstilte skal klare seg med renter på 12%? Når du er fullt klar over at du har den renten kun fordi du ikke har mer lån igjen, og at du snart sitter med nedbetalt bolig? Nøyaktig hva var hensikten din med denne tråden? Utenom å skremme folk? Anonymkode: 396c0...0db Ta deg ei bolle og senk blodtrykket. Selve innlegget var mest for å høre om folk klarte seg tross de høye rentene, ikke noen ondsinna hensikter i det hele tatt. At lånet mitt har over 12% effektiv rente fordi lånet er lavt var noe jeg fant ut ETTER jeg postet innlegget. ☺️ Anonymkode: 0492b...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå