Mimmii Skrevet 9. mars 2025 #1 Skrevet 9. mars 2025 Hvor lang tid tok det før dere følte dere bedre? Har tatt Fentanyl over en lang periode, og tok siste dose for tre dager siden. Ønsker erfaringer fra dere som har sluttet med opiater.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #2 Skrevet 9. mars 2025 Fentanyl av lege? Har du trappet ned eller ikke? Hvor lenge har du brukt? Hvor lenge har du trappet ned? Det har noe å si på hvor lenge det varer. Har sluttet med opioider før, men trenger svar for å kunne gi svar. Anonymkode: e1b79...a0d 1
Mimmii Skrevet 11. mars 2025 Forfatter #3 Skrevet 11. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 23.25): Fentanyl av lege? Har du trappet ned eller ikke? Hvor lenge har du brukt? Hvor lenge har du trappet ned? Det har noe å si på hvor lenge det varer. Har sluttet med opioider før, men trenger svar for å kunne gi svar. Anonymkode: e1b79...a0d Har ikke trappet ned. Fentanyl har jeg tatt siden i fjor sommer, men jeg har vært avhengig av opiater siden 2021
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #4 Skrevet 11. mars 2025 1: Du bør ta kontakt med lege 2: Lettere å få svar fra folk med erfaring på freak sitt forum og «oslodrugforum» kanalen på Jodel. 3: Ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: 8f872...7e2 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #5 Skrevet 11. mars 2025 En uke med oppkast og svette, så begynner oppturen. Anonymkode: 52c8b...6c7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #6 Skrevet 11. mars 2025 Mimmii skrev (1 time siden): Har ikke trappet ned. Fentanyl har jeg tatt siden i fjor sommer, men jeg har vært avhengig av opiater siden 2021 Anbefaler på det sterkeste å be om hjelp! Er det noe akutt avrusning der du bor? Hvis ja råder jeg deg til å ringe dit asap. Nedtrapping med opioider som har litt lengre virketid er det beste. Ellers er du på god vei ut av abstinensene om du fortsatt er uten. Føler du at det har toppet seg eller er på vei til å toppe seg? Hvis du har rastløse bein kan magnesium være til bittelitt hjelp om du har det lett tilgjengelig. 3 dager cold turkey på fentanyl er fader meg så sterkt gjort at folk aner ikke! Du er råsterk! Klarer du det så klarer du å komme deg ut av avhengigheten. Anonymkode: e1b79...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #7 Skrevet 11. mars 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anbefaler på det sterkeste å be om hjelp! Er det noe akutt avrusning der du bor? Hvis ja råder jeg deg til å ringe dit asap. Nedtrapping med opioider som har litt lengre virketid er det beste. Ellers er du på god vei ut av abstinensene om du fortsatt er uten. Føler du at det har toppet seg eller er på vei til å toppe seg? Hvis du har rastløse bein kan magnesium være til bittelitt hjelp om du har det lett tilgjengelig. 3 dager cold turkey på fentanyl er fader meg så sterkt gjort at folk aner ikke! Du er råsterk! Klarer du det så klarer du å komme deg ut av avhengigheten. Anonymkode: e1b79...a0d Legger til et annet alternativ om du er i Norge. Lavterskel LAR finnes i de største byene. Da kan du begynne på medisiner ganske raskt. Anonymkode: e1b79...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #8 Skrevet 11. mars 2025 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): 1: Du bør ta kontakt med lege 2: Lettere å få svar fra folk med erfaring på freak sitt forum og «oslodrugforum» kanalen på Jodel. 3: Ønsker deg masse lykke til ❤️ Anonymkode: 8f872...7e2 Må si meg litt uenig i disse forumene. Ingen på de forumene er noe glad i opioidavhengige. Spesielt på jodel. Man risikerer å få mye moralpreken om man poster noe om det. Anonymkode: e1b79...a0d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2025 #9 Skrevet 13. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 14.06): Legger til et annet alternativ om du er i Norge. Lavterskel LAR finnes i de største byene. Da kan du begynne på medisiner ganske raskt. Anonymkode: e1b79...a0d Hvis du trenger hjelp til avrusning vil du miste førerkortet🫣 Anonymkode: 2ea52...89a 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2025 #10 Skrevet 13. mars 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du trenger hjelp til avrusning vil du miste førerkortet🫣 Anonymkode: 2ea52...89a Nei, ikke nødvendigvis. Anonymkode: d6ebb...a5f
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2025 #11 Skrevet 13. mars 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du trenger hjelp til avrusning vil du miste førerkortet🫣 Anonymkode: 2ea52...89a Det er vel for faen bare rett og rimelig vel? Anonymkode: 22367...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2025 #12 Skrevet 13. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du trenger hjelp til avrusning vil du miste førerkortet🫣 Anonymkode: 2ea52...89a Og? Det er mye bedre å få hjelp og etterhvert få tilbake førerkortet, enn å leve i opioidavhengighet til dagen du dør av overdose. Sykt å indirekte fraråde en fentanylavhengig å be om hjelp. Regner med du ikke ønsker noen kjørende rundt i opioidrus, eller er du ok med det? Opioider taes mange ganger daglig fordi abstinensene kommer raskt, så vi er alltid påvirket. Anonymkode: e1b79...a0d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #13 Skrevet 14. mars 2025 Hvordan går det, TS? Fortsatt clean? I såfall er det enormt sterkt gjort!! Da bør du være over kneika nå Jeg holder på å trappe ned på Fentanyl selv. Brukt opiater over flere år etter flere ryggoperasjoner. Nå vil jeg av for å se hvordan smertene er uten. Startet på 25 mrg fentanyl, gått delvis over til mindre plaster + oxy, og er nå straks på halv dose. Har gjort dette over 3 uker. Synes abstinens/plager er tøft, men til å holde ut. Dersom du har brukt enda mer og gått rett av, så fatter jeg ikke hvordan du holder ut. I alle fall om du er hjemme alene med det.. Anonymkode: 021d7...5d3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #14 Skrevet 14. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 14.10): Må si meg litt uenig i disse forumene. Ingen på de forumene er noe glad i opioidavhengige. Spesielt på jodel. Man risikerer å få mye moralpreken om man poster noe om det. Anonymkode: e1b79...a0d Ville mye heller besøkt flashback sitt forum. Anonymkode: 04725...fae
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #15 Skrevet 14. mars 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er vel for faen bare rett og rimelig vel? Anonymkode: 22367...ff2 Nei, det er det virkelig ikke. Anonymkode: 46ccf...d33
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå