AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #1 Skrevet 9. mars 2025 Mye fokus på psykologer for tiden, brudd på lover og regler og etikk osv. Så om noen har noen meninger, bare si det rett ut, så blir jeg takknemlig: Mannlig, startet med det man kanskje kan kalle å sjarmere litt med å kommentere utseende, målte meg opp og ned... sa at det var en nær relasjon, sammenlignet meg med sin kvinnelige partner, spurte om hva jeg ser etter i en mann osv... på en sånn måte at det ble ubehagelig å svare. Uten å vite hvorfor jeg ikke har barn, var det sånn nesten at jeg skulle kjenne på skam fordi jeg ikke har det. Sa at alt som ble sagt i rommet skulle forbli der, og fant ut det motsatte etterpå...Spurte om jeg kler meg utfordrende for å gå oppmerksomhet fra menn. Endte opp med å bli dårligere og dårligere og måtte avslutte.... Noen som har noen tanker? Anonymkode: d20c0...be9 1
Rosa Gnom Skrevet 9. mars 2025 #2 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mye fokus på psykologer for tiden, brudd på lover og regler og etikk osv. Så om noen har noen meninger, bare si det rett ut, så blir jeg takknemlig: Mannlig, startet med det man kanskje kan kalle å sjarmere litt med å kommentere utseende, målte meg opp og ned... sa at det var en nær relasjon, sammenlignet meg med sin kvinnelige partner, spurte om hva jeg ser etter i en mann osv... på en sånn måte at det ble ubehagelig å svare. Uten å vite hvorfor jeg ikke har barn, var det sånn nesten at jeg skulle kjenne på skam fordi jeg ikke har det. Sa at alt som ble sagt i rommet skulle forbli der, og fant ut det motsatte etterpå...Spurte om jeg kler meg utfordrende for å gå oppmerksomhet fra menn. Endte opp med å bli dårligere og dårligere og måtte avslutte.... Noen som har noen tanker? Anonymkode: d20c0...be9 Enten så mangler vi veldig mye kontekst her, eller så er dette utrolig useriøst av psykologen din og du må bytte asap. Det er vel ingen seriøse psykologer som sitter å måler pasienten sin opp og ned slik du beskriver her. Kanskje du burde vurdere å melde dette inn ett sted også. 7
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #3 Skrevet 9. mars 2025 Det er ikke alltid hva som blir sagt, men hvordan og i hvilken setting til blir sagt. Så det blir vanskelig å si noe når du bare beskriver bruddstykker. At en mannlig psykolog spør deg om du kler deg utfordrende for å få oppmerksomhet, trenger ikke bety annet enn at dette er noe du selv skal bli bevisst på. Noen psykologer diskuterer pasienter (dvs saken, og ikke personen) for å få innput i forhold til evnt diagnosering og fremgangsmåte for behandling. Jeg opplevde også at min psykolog målte meg opp og ned en gang, men innså senere at det faktisk dreide seg om å lese kroppsspråket mitt. Anonymkode: 8748f...6c5 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #4 Skrevet 9. mars 2025 Uansett hva som skjedde eller ikke, når du føler det slik som dette så har du ingenting å bygge videre på med denne psykologen. Det er bare å finne en annen. Kanskje helst en kvinne. Vurder om du vil sende en klage. Anonymkode: 327b0...42c 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #5 Skrevet 9. mars 2025 Det hørtes litt rart ut de spørsmålene du fikk, men nå kommer det jo an på hva var grunnen til du oppsøkte psykolog. Har det noe med en destruktiv væremåte i forhold eller i møte med menn ? Uansett så bør du stålsette seg ved neste time og si at du har tenkt over den forrige timen og at du ble provosert over måten du ble møtt på Anonymkode: 7ae0c...b56 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #6 Skrevet 9. mars 2025 Tviler på historien, men skjønner at mange er mistenksomme etter saken mot peder kjøs. Anonymkode: 8d60f...2ed
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #7 Skrevet 9. mars 2025 Rosa Gnom skrev (14 minutter siden): Enten så mangler vi veldig mye kontekst her, eller så er dette utrolig useriøst av psykologen din og du må bytte asap. Det er vel ingen seriøse psykologer som sitter å måler pasienten sin opp og ned slik du beskriver her. Kanskje du burde vurdere å melde dette inn ett sted også. Ikke så lett å ta hele historien på rappen, men det er jo tydelig at han nok har googlet en del om meg, fikk spørsmål som han ikke kunne stille uten å ha gjort det. Har anonymisert en del sosiale medier jeg før hadde null problemer med, for at han ikke skal følge med. Jeg har sendt klage, behandlet av lederen. Og fått beklagelse på at det hele ble belastende... Jeg kan gå enda videre med det, men det koster mye... Jeg har også fått uavhengig uttalelse på at behandlingen var mislykket... Det er flere lovbrudd underveis ... også mtp journal, og at det er direkte feil der, sikkert for å ha ryggen fri. Anonymkode: d20c0...be9 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #8 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke alltid hva som blir sagt, men hvordan og i hvilken setting til blir sagt. Så det blir vanskelig å si noe når du bare beskriver bruddstykker. At en mannlig psykolog spør deg om du kler deg utfordrende for å få oppmerksomhet, trenger ikke bety annet enn at dette er noe du selv skal bli bevisst på. Noen psykologer diskuterer pasienter (dvs saken, og ikke personen) for å få innput i forhold til evnt diagnosering og fremgangsmåte for behandling. Jeg opplevde også at min psykolog målte meg opp og ned en gang, men innså senere at det faktisk dreide seg om å lese kroppsspråket mitt. Anonymkode: 8748f...6c5 Jeg har selv opplevd å jobbe i tverrfaglig team, hvor pasientene ble diskutert og satt i grupper etter hvilken diagnoser de hadde. På en uprofesjonell måte. Det kollegaene mine ikke var klar over er at jeg også har en diagnose, glad jeg ikke følte behov for å dele det med dem. Som folk flest i helsevesenet hadde de jobbet flere steder, noe som gjorde at de hadde uvanlig stor oversikt over pasienter. Også hvem son var i familie og hvem som var bekjent. Enkelte viste faglig interesse, mens andre opplevdes som noen skravle høner. Anonymkode: e92aa...a11 4
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #9 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tviler på historien, men skjønner at mange er mistenksomme etter saken mot peder kjøs. Anonymkode: 8d60f...2ed Den er sann, dessverre. Men ja, Peder Kjøs saken øker fokuset. Anonymkode: d20c0...be9 1 2
Gjest Bombasi Skrevet 9. mars 2025 #10 Skrevet 9. mars 2025 Det ligger mye kontekst i hvorfor du var hos psykologen, og hvor psykologen ville med dette. Det mangler fra historien din, så det er vanskelig å vite om det var en "dårlig" time eller ikke på psykologens vegner. Men det er egentlig ikke viktig. Det som er viktig er at du opplevde timen dårlig. Så enten må du være ærlig med psykologen og si det, eller så må du bytte psykolog. For det er ingen vits i å gå i terapi når terapien bryter deg ned uten at psykologen vet det.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #11 Skrevet 9. mars 2025 Mange bruker kropp og sex på ulike måter som kan være skadelige for de selv. Feks sex som selvskading. At kropper kan misbrukes også av de som eier den er ikke noe nytt eller underlig og om du er en av de som presenterer deg veldig seksuellt så kan, ikke må det være en ting man bør ta tak i når man da er pasient. Akkurat det reagerer jeg ikke på at blir tatt opp i seg selv, men det er jo selvfølgelig avhengig av kontekst. Det finnes massevis av supersexy mennesker som er trygge og sunne i egne kropper. Anonymkode: c5b77...f2f 1
Laraa Skrevet 9. mars 2025 #12 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tviler på historien, men skjønner at mange er mistenksomme etter saken mot peder kjøs. Anonymkode: 8d60f...2ed Og Finn Skårderud 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #13 Skrevet 9. mars 2025 Nåtidens klovneyrke. Sjelden de har en behandling som gjør en frisk og blir du ikke frisk så er det pasientens skyld. Lager nye diagnoser hver dag for å kunne behandle fler. Anonymkode: 9b83b...d47 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #14 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har selv opplevd å jobbe i tverrfaglig team, hvor pasientene ble diskutert og satt i grupper etter hvilken diagnoser de hadde. På en uprofesjonell måte. Det kollegaene mine ikke var klar over er at jeg også har en diagnose, glad jeg ikke følte behov for å dele det med dem. Som folk flest i helsevesenet hadde de jobbet flere steder, noe som gjorde at de hadde uvanlig stor oversikt over pasienter. Også hvem son var i familie og hvem som var bekjent. Enkelte viste faglig interesse, mens andre opplevdes som noen skravle høner. Anonymkode: e92aa...a11 Leit å høre at det er sånn. Men det overrasker ikke, noen kjappe Brønnøysund søk, og minimalt med googling, så ser man at flere jobber både privat og offentlig. Men det er råtne epler i enhver bransje, dessverre. Anonymkode: d20c0...be9 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #15 Skrevet 9. mars 2025 Dette er kartlegging. Man går gjennom flere skjema, og må svare på mange personlige spørsmål. Ikke bli krenka. Anonymkode: ac36f...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #16 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er kartlegging. Man går gjennom flere skjema, og må svare på mange personlige spørsmål. Ikke bli krenka. Anonymkode: ac36f...6ef Må? Anonymkode: d20c0...be9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #17 Skrevet 11. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 13.22): Mange bruker kropp og sex på ulike måter som kan være skadelige for de selv. Feks sex som selvskading. At kropper kan misbrukes også av de som eier den er ikke noe nytt eller underlig og om du er en av de som presenterer deg veldig seksuellt så kan, ikke må det være en ting man bør ta tak i når man da er pasient. Akkurat det reagerer jeg ikke på at blir tatt opp i seg selv, men det er jo selvfølgelig avhengig av kontekst. Det finnes massevis av supersexy mennesker som er trygge og sunne i egne kropper. Anonymkode: c5b77...f2f Skjønner hvor du vil. Dette var ikke aktuelt for meg. Jeg har dessverre en "vond" opplevelse med en mann som gjorde til at hans oppførsel og disse spørsmålene var helt på bærtur... Uansett så er jeg typen som heier på kvinner uansett hvordan de kler seg, og har ikke sansen for at en middelaldrende mann, som sikkert har sett på et festbilde for 10 år siden på Kreta på Facebook, som søsteren min la ut. Det sier kanskje litt når jeg nå har sperret profilen min for alle andre enn venner... Jeg opplevde det ubehagelig. Han var ikke en person jeg ønsket å snakke om slike ting med, jeg satt igjen og følte meg invadert og krenket, og derfor avsluttet....leit å si det. Anonymkode: d20c0...be9 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #18 Skrevet 11. mars 2025 Bombasi skrev (På 9.3.2025 den 13.21): Det ligger mye kontekst i hvorfor du var hos psykologen, og hvor psykologen ville med dette. Det mangler fra historien din, så det er vanskelig å vite om det var en "dårlig" time eller ikke på psykologens vegner. Men det er egentlig ikke viktig. Det som er viktig er at du opplevde timen dårlig. Så enten må du være ærlig med psykologen og si det, eller så må du bytte psykolog. For det er ingen vits i å gå i terapi når terapien bryter deg ned uten at psykologen vet det. Det endte med klage, dessverre. Og beklagelse på at det ble belastende. Det har vært tilnærmet min verste opplevelse, igjen dessverre. Anonymkode: d20c0...be9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #19 Skrevet 11. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 13.48): Må? Anonymkode: d20c0...be9 Du må ikke gå til behandling hvis ikke du vil. Poenget var at du ikke bør ta det ersonlig, da alle blir spurt om de samme spørsmålene under kartlegging. Anonymkode: ac36f...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #20 Skrevet 11. mars 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må ikke gå til behandling hvis ikke du vil. Poenget var at du ikke bør ta det ersonlig, da alle blir spurt om de samme spørsmålene under kartlegging. Anonymkode: ac36f...6ef For meg, kartlegging eller ikke, hva man kaller det, så endte det i beklagelse fra lederen om at slike spørsmål ikke burde vært stilt. Jeg går ikke i behandling for klesråd, det har jeg full kontroll på. Men ser poenget ditt. Anonymkode: d20c0...be9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå