Gå til innhold

slett mod

Larsen82

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Anomyn Burker skrev (1 time siden):

Spesielt å gjennomføre et svangerskap med en fremmed mann også. Jeg ser godt hva dette er. 

"Spesielt å gjennomføre et svangerskap med en fremmed mann"? Altså? Tror du abort er et enkelt valg?

Anonymkode: ba73b...21e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MariaIsabel skrev (3 minutter siden):

Jeg svarte på HI. Det er ikke alle som leser hele tråden i alle tråder man svarer på, og det må være greit. Dette er side 10, men jeg endte til slutt opp med å lese hit likevel, og står fremdeles for alt i kommentaren. Jeg får en dårlig vibe fra TS, og tenker det nok kan være grunner til at han ikke får mer samvær.

Jeg har selv vært alenemor i 6 år før jeg traff mannen min - ikke fordi jeg ønsket alt ansvaret alene, men fordi eksen var fullstendig håpløs. Jeg gjorde alt i min makt for å tilrettelegge - jeg kjørte far til og fra samvær (1 time en vei) og var med for å hjelpe til, jeg betalte for både far og barn under samvær, jeg var med far på møter med psykologer, leger, nav, politi osv, jeg forsørget ham i perioder, kjøpte gaver fra ham til sønnen vår, klipte håret hans, kjøpte klær til ham, henta ham fra glattcella osv osv. Jeg var 19, han var 30. Nå er jeg 30, og jeg har gitt opp. Han har barn med to andre kvinner, og vi har alle 3 gjort alt i vår makt for å prøve å dra ham opp så barna våre får en oppegående pappa. Til og med våre nye partnere har gjort alt i sin makt for å dra ham opp.

Jeg tror ikke TS er fullt så håpløs altså, men de fleste mødre ønsker at barna skal ha en pappa, og de fleste som hindrer samvær gjør det av en grunn. Eksen min går forøvrig rundt og snakker om at jeg tok alle pengene hans (han går på nav ...) og nekter samvær ... Da jeg ga opp for 2 år siden, sa jeg forsåvidt at han kunne si ifra når han var klar for å være en pappa. Har ikke hørt et kvekk ennå.

Jeg elsker sønnen min over alt på jord, men skulle selvsagt gjerne hatt avlastning ila de 6 årene jeg var alene med ham. Jeg kunne likevel ikke levere ham til far. I tillegg mener jeg av hele mitt hjerte at barn bør ha begge foreldrene, og skulle så ønske sønnen min fikk en bedre far (nå har han heldigvis en stefar som har tatt pappa-rollen 100%) - som de fleste mødre ønsker for barna sine.

Beklager lang kommentar, men poenget er at når hun velger å ta alt ansvar alene, så er det sannsynligvis en grunn til det. 

Jeg må jo si jeg synes det er trist at noen barn ender opp med slike fedre og  for deg som alenemor. Det gjør at folk(kvinner) blir mer skeptisk til meg også. Om du får en dårlig vibe av meg, så er det ok. Du kjenner meg jo ikke, og tråden ble startet (som nevnt) på en lite gjennomtenkt måte. 

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor jeg ble og blir nektet mer samvær. Da burde hun ha sagt hvorfor. Jeg har mine teorier, men det er ikke fordi jeg er kriminell, fattig, rusmisbruker, voldsmann eller noe. Jeg har ikke gjort noe mot henne, annet enn å ligge med henne og ikke ville ha noe forhold etterpå. Og det kan sikkert føles bittert men det gjør meg ikke til noe dårlig far. Jeg ville jo tross alt ha barnet i livet mitt, selv om situasjonen var som den var. Jeg kunne også gitt f, men det gjorde jeg ikke. Og som nevnt sporet jeg inn på spekulasjoner om at økonomi har vært, eller kan ha blitt, enda en faktor som gjør ting vanskeligere for meg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det å bli lurt på ons til å bli "donor". Jeg kom til å tenke på det med sexkontrakt. For å forsikre seg så kan mannen få dama til sammen å signere en kontrakt om å stille opp for hverandre og leve sammen i gode og onde dager til døden, og så kan man for sikkerhets skyld ha med seg en kamerat som er prest som kan bekrefte  og velsigne avtalen og føre den inn i offentlige registre.

:ironi:

Problemet er at dette ikke går, fordi slikt opplegg i kan kategorises under " ons".   

💘

Men allikevel, vitsen med sex er jo å få barn (ja, og kos også  da, herlig spinoff-effekt) og ekteskapet  er jo nyere tids klassiske sexarrangement.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (21 minutter siden):

Jeg ser at du her tar selvkritikk for at du startet tråden på feil måte, men jeg klarer ikke annet enn å være skeptisk til din nye historie, når det gjennom hele tråden endres litt og litt i den retning som gagner deg utifra svarene du får ... Du nevner ikke at du egentlig ønsker mer samvær, før det blir kommentert av andre. Du nevner ikke at du har vært i retten for det, før du blir kritisert for å ikke ha vært det. Du nevner ikke at mor ønsket et forhold med deg, som du avviste, før det foreslås av andre som forsvarer deg. And the list goes on. 

I beste fall er du altså ekstremt klønete i måten du kommuniserer på, og velger totalt feil innfallsvinkel, med feil fokus. Dersom det gjelder generelt, så er det jo ikke rart om det har oppstått situasjoner som gjør at mor blir skeptisk ... 

jeg har ikke noe ny historie, men jeg sa jeg burde ha skrevet mer i starten.

Jeg burde vel egentlig bare skrevet hva har dere her i budsjett for en 8 åring? Eller hva tenker dere et budsjett for en 8 åring burde være. Så kunne jeg gjort mine egne slutninger ut i fra det og ikke lagt inn mine egne tall først. Men sånn ble det. Meningen var ikke å komme inn på det andre i det hele tatt. Og det ble litt kaotisk med masse kommentarer frem og tilbake jeg prøvde å svare på.

du kom jo med en lang avhandling om livet ditt selv her. Så kan man velge å tro på det eller ikke. Far til ditt barn har sikkert sin egen versjon, akkurat som mor til mitt barn har, som ikke kommer frem her. Til syvende og sist spiller det vel uansett liten rolle om folk tror på det du skriver her. Vi er begge bare et random anonymt alias på et forum som alle andre. Jeg fikk for så vidt en del ok svar på det jeg lurte på. I morgen er det en ny tråd å kommentere. Ikke for meg, men for de som henger her.

Endret av Larsen82
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I mitt tilfelle betaler også far mer enn meg, og han har en mye høyere inntekt enn meg. Han vet også at hver krone går til barna i en eller annen form og ikke til meg. Jeg er veldig takknemlig for at han aldri betviler meg og tror jeg utnytter en skilsmisse økonomisk (noe jeg heller ikke gjør) og ønsker at barna skal ha det bra uansett om de er hos han eller meg. 

Anonymkode: c0c2f...960

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen82 skrev (17 minutter siden):

Jeg må jo si jeg synes det er trist at noen barn ender opp med slike fedre og  for deg som alenemor. Det gjør at folk(kvinner) blir mer skeptisk til meg også. Om du får en dårlig vibe av meg, så er det ok. Du kjenner meg jo ikke, og tråden ble startet (som nevnt) på en lite gjennomtenkt måte. 

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor jeg ble og blir nektet mer samvær. Da burde hun ha sagt hvorfor. Jeg har mine teorier, men det er ikke fordi jeg er kriminell, fattig, rusmisbruker, voldsmann eller noe. Jeg har ikke gjort noe mot henne, annet enn å ligge med henne og ikke ville ha noe forhold etterpå. Og det kan sikkert føles bittert men det gjør meg ikke til noe dårlig far. Jeg ville jo tross alt ha barnet i livet mitt, selv om situasjonen var som den var. Jeg kunne også gitt f, men det gjorde jeg ikke. Og som nevnt sporet jeg inn på spekulasjoner om at økonomi har vært, eller kan ha blitt, enda en faktor som gjør ting vanskeligere for meg.

Om du faktisk er oppriktig i dine mer nylige kommentarer, så synes jeg selvsagt det er synd at du ikke får mer samvær, og at samarbeidet med mor er så vanskelig. 

Så vil jeg ikke at det skal bli noen misforståelser - jeg tror absolutt at de aller fleste kvinner gir far samvær dersom han er egnet, men jeg vet at det finnes bitre mødre som bruker barna og samværsnekt for å straffe far også. Jeg har selv en bror jeg knapt kjenner (vi fikk kontakt da vi ble voksne) pga en slik mor - visste ikke hvor fullstendig psyko ho var før for et par år siden, da jeg møtte henne (før var det jo mye lettere enn nå for en mor å komme unna med det). Pappa hadde nettopp møtt mamma da eksen kom og sa hun var gravid. Hun forventet at pappa skulle gå fra mamma og gifte seg med henne, og ble rasende da han ikke gjorde det. Så det er absolutt mulig at mødre kan være sånn, men det tilhører nok (heldigvis) sjeldenhetene. Fedre som ikke gidder å være en pappa, og som samtidig klager over at "eksen tar alle pengene og nekter meg samvær" finnes det dessverre så mange av at det er lett å bare anta at det er det som er tilfelle. Om det ikke er det, så beklager jeg mine noe harde kommentarer, men måten du startet tråden på var jo til mitt forsvar en helt annen enn slik du fremstiller deg selv og saken nå ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvor har du fått disse tallene fra? Hvordan vet du at hun bruker 2000 på mat f.eks? I tillegg skal jo bidraget bidra til at de har en plass å bo, har strøm osv. 

Anonymkode: e40c4...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Larsen82 skrev (12 timer siden):

Hei,

Som overskriften sier, jeg lurer på om det økonomiske rundt barnet er veldig skeivfordelt, og hvis tilfellet, hvorfor er det sånn?

Kort fortalt om vår situasjon, et felles barn på 8 år. Annenhver helg hos far, resten hos mor. 

Utgifter for mor snitt pr måned:

SFO 3200

Mat 2000

Klær 1000 

Barneidrett/allidrett 500 

Bursdager 500 

Skoleting 300

Aktiviteter (lekeland etc) 500

Husholdningsartikler 300

Transport 300

Totalt: 8600

«Inntekter» for barnet til mor pr mnd:

Barnebidrag 4818

Barnetrygd + utvidet barnetrygd 4282

Totalt: 9100

Utgifter for far snitt pr måned:

Barnebidrag 4818

Mat 400

Bursdager 100

Transport 50

Totalt: 5868

Ferier er delt, så legger ikke inn det her da vi selv velger hvor vi drar på ferie. Har satt samme sum på type lekeland og sånt fordi det er helgeaktivitet. Også utelatt type sykler/ski etc da dette kjøpes av begge husholdninger.

Er det ting jeg ikke har tenkt på? I hvert fall, med dette utgangspunktet så er da mors utgifter til barnet 0, far sine utgifter er nesten 6000. Kan dette stemme? 

Er så SYKT at kroner og øre skal tenkes på når mammaen så og si har alt ansvaret for barnet, med alt det innebærer. Fy faen så smålig og flaut fra hvem enn som har skrevet dette innlegget eller tenker sånn.

Anonymkode: 30035...c21

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mener du virkelig at matposten bare er ca 75kr dagen? Husk på at det er vanlig å iallfall spise frokost, lunsj, middag og kveldsmat, i tillegg frukt og mellommåltid og slikt. Synes også 300kr i transportutgifter høres lite ut. Hvorfor mener du det? Tenker du bare drivstoff? 

Anonymkode: 7e597...413

Jeg betaler ca 22kr dagen for frukt til et barn for tiden. Frukt er blitt kjempedyrt… en laksefilet er 25kr, poteter og grønnsaker 20kr. Brød/ 20kr + pålegg. Vi spiser en ost i uka på fire, pluss skinke, salami, bananer, egg osv  (usikker her, pleier ikke regne på dette så nøye). 
Juice/melk: 12kr på skolen, 15kr resten av dagen. 
Fort 130kr dagen for normal mengde mat. Fort dyrere enn dette om det er noe annet enn eksemplene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen82 skrev (16 minutter siden):

jeg har ikke noe ny historie, men jeg sa jeg burde ha skrevet mer i starten.

Jeg burde vel egentlig bare skrevet hva har dere her i budsjett for en 8 åring? Eller hva tenker dere et budsjett for en 8 åring burde være. Så kunne jeg gjort mine egne slutninger ut i fra det og ikke lagt inn mine egne tall først. Men sånn ble det. Meningen var ikke å komme inn på det andre i det hele tatt. Og det ble litt kaotisk med masse kommentarer frem og tilbake jeg prøvde å svare på.

du kom jo med en lang avhandling om livet ditt selv her. Så kan man velge å tro på det eller ikke. Far til ditt barn har sikkert sin egen versjon, akkurat som mor til mitt barn har, som ikke kommer frem her. Til syvende og sist spiller det vel uansett liten rolle om folk tror på det du skriver her. Vi er begge bare et random anonymt alias på et forum som alle andre. Jeg fikk for så vidt en del ok svar på det jeg lurte på. I morgen er det en ny tråd å kommentere. Ikke for meg, men for de som henger her.

Jeg mente ikke "ny historie" som i at du har endret bakgrunnshistorien, men mer ifht grunnen til at du spør. Det startet jo med at du spurte om det økonomiske var skjevfordelt, og etter mange svar om at du hadde beregnet for lite på utgiftene, tok du kun til deg den delen om at mor også burde hatt kompensasjon for å ta alt ansvaret. Etter mange kritiske kommentarer om at du ikke tar nok ansvar for barnet ditt, gled saken gradvis over til å handle om at grunnen til at du spurte egentlig handlet om at du lurte på om du ble nektet samvær av økonomiske grunner. Jeg synes bare det var så pussig måte å spørre på dersom det egentlig var det som var saken hele veien.

Jada, far til mitt barn har sin egen versjon, men rettsdokumenter, meldinger, både min og hans familie og venner, og alle instanser har samme versjon som meg. Flere av hans familiemedlemmer har vitnet mot han for meg, og alle hans venner tok min side. Han måtte skaffe nye venner for å ha noen å fortelle sin versjon til. Men nei, det har ikke egentlig noe å si hva folk her tror.

Om mor til ungen din virkelig ikke engang kan fortelle sin versjon til deg, og du ikke har gjort noe galt, og du har en god relasjon til barnet, så bør du jo ta en ny runde i retten selv om det er dyrt. Det er jo verdt det.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
MariaIsabel skrev (9 minutter siden):

Om du faktisk er oppriktig i dine mer nylige kommentarer, så synes jeg selvsagt det er synd at du ikke får mer samvær, og at samarbeidet med mor er så vanskelig. 

Så vil jeg ikke at det skal bli noen misforståelser - jeg tror absolutt at de aller fleste kvinner gir far samvær dersom han er egnet, men jeg vet at det finnes bitre mødre som bruker barna og samværsnekt for å straffe far også. Jeg har selv en bror jeg knapt kjenner (vi fikk kontakt da vi ble voksne) pga en slik mor - visste ikke hvor fullstendig psyko ho var før for et par år siden, da jeg møtte henne (før var det jo mye lettere enn nå for en mor å komme unna med det). Pappa hadde nettopp møtt mamma da eksen kom og sa hun var gravid. Hun forventet at pappa skulle gå fra mamma og gifte seg med henne, og ble rasende da han ikke gjorde det. Så det er absolutt mulig at mødre kan være sånn, men det tilhører nok (heldigvis) sjeldenhetene. Fedre som ikke gidder å være en pappa, og som samtidig klager over at "eksen tar alle pengene og nekter meg samvær" finnes det dessverre så mange av at det er lett å bare anta at det er det som er tilfelle. Om det ikke er det, så beklager jeg mine noe harde kommentarer, men måten du startet tråden på var jo til mitt forsvar en helt annen enn slik du fremstiller deg selv og saken nå ... 

Du er ikke den eneste som har opplevd det du har ang barnefar. 
Faren til mine barn stakk når jeg ville skilles , og kom ikke tilbake og ville be om ny sjanse før etter 17 år. 
Men da var det barna han måtte krype for , og ikke meg.  
Jeg fikk beskjed når jeg spurte hvorfor han stakk, og da fikk jeg beskjed om at jeg fikk det jeg ba om = straff. 
Men i denne saken så var det grunn til å grave litt og spørre hvorfor TS var havnet i denne situasjonen. 
Jeg har all medfølelse med den som blir straffet av den andre forelderen rett og slett av ren hevnlyst.  
Og jeg heier på dem som gjerne vil være fedre for barna sine , og ikke kun for å få slippe å betale bidrag 

Anonymkode: ff5f2...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvor har du fått disse tallene fra? Hvordan vet du at hun bruker 2000 på mat f.eks? I tillegg skal jo bidraget bidra til at de har en plass å bo, har strøm osv. 

Anonymkode: e40c4...944

Jeg vet ikke, jeg tror, derav spørsmålet i et forum om hva andre tenker om det budsjettet. Og ja barn skal selvsagt ha både klær og et sted å bo osv. Det er en lang tråd blitt, så skal ikke si at du må lese alt. Men da får du sikkert noen flere svar. 

Endret av Larsen82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Larsen82 skrev (2 timer siden):

Jeg er også ute etter mer tid, men det at hun nå, i tillegg til å ha nektet mer samvær fra starten av, også risikerer å miste en del «inntekt», gjør at jeg tror at det kan være enda en faktor som spiller mot meg. Som sagt, tror.

så tror jeg heller ingen klarer å sette seg inn i hvor jævlig det er å ikke få se sitt eget barn på så lang tid, uten noe åpenbar grunn, annet enn at mor er vanskelig. Men sånne ting blir jo aldri nevnt og snakket om. Hvor hardt noe sånt kan gå inn på den det gjelder. Og at det er null konsekvenser for den som utsetter andre for sånt. 

Sånn sett dårlig ja, om man ikke har grunnlag til at du ikke kan ha mer samvær , så kan hun ikke nekte noe. Gir hun deg absolutt ingen grunnlag? Vet jo såklart det finnes de som er ute etter penger og lage bråk for annen part, det er det tristeste. Nå vet jeg ikke angående deres situasjon da. Får håpe du etterhvert kan få mer tid , de trenger begge 2.  For noen barn er 50/50 altfor krevende å bo i da de må bytte hjem ofte og det blir fort ustabilt. Kan det være noe sånt det gjelder?

Anonymkode: 05348...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er så SYKT at kroner og øre skal tenkes på når mammaen så og si har alt ansvaret for barnet, med alt det innebærer. Fy faen så smålig og flaut fra hvem enn som har skrevet dette innlegget eller tenker sånn.

Anonymkode: 30035...c21

Det er litt mer i det enn starten kan gi inntrykk av. Men skjønner at det oppleves sånn om du kun leste det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hun kan ikke trene, gå ut på kvelden, delta på foreldremøter eller ta ekstravakter uten barnevakt. Hun må også ta fri planleggingsdager. Strøm, mat, klær og utstyr for alle dager utenom annenhver helg er dyrere for henne enn for deg. Betaler du for barnets bursdagsfeiring? Hun trenger større bolig siden hun har barnet nesten hele tiden. Sykt barn faller på henne, mulig også ulønnet om dagene brukes opp. Lege, tannlege og annet faller på henne. 

Anonymkode: 45ed4...8b9

Enig her! Spesielt det å være så bundet går utover økonomien. Det å aldri kunne jobbe overtid f.eks. alltid komme heseblesende inn på jobb og stemple litt senere enn de uten barn. Eller når man må gi mat til x antall klassekamerater som er på besøk. Det er dyrt! Jeg tenker det er selvsagt at den forelderen som har barnet så mye mer enn den andre, burde kompenseres for det. Du høres smålig ut dersom du er faren.

Anonymkode: 85889...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sånn sett dårlig ja, om man ikke har grunnlag til at du ikke kan ha mer samvær , så kan hun ikke nekte noe. Gir hun deg absolutt ingen grunnlag? Vet jo såklart det finnes de som er ute etter penger og lage bråk for annen part, det er det tristeste. Nå vet jeg ikke angående deres situasjon da. Får håpe du etterhvert kan få mer tid , de trenger begge 2.  For noen barn er 50/50 altfor krevende å bo i da de må bytte hjem ofte og det blir fort ustabilt. Kan det være noe sånt det gjelder?

Anonymkode: 05348...d17

Har forsøkt fra starten å få svar på det, men selv ikke når en dommer spurte henne ville hun gi noe svar. Jeg mistenker at det var en plan der, eller ble det etter hvert, som hun ikke vil si. Altså den egentlige grunnen. 
Det kan være hun mener det er for belastende med 5050, men det er jo helt legit i så fall og det tenker jeg hun lett ville sagt om det var det som bekymret henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig her! Spesielt det å være så bundet går utover økonomien. Det å aldri kunne jobbe overtid f.eks. alltid komme heseblesende inn på jobb og stemple litt senere enn de uten barn. Eller når man må gi mat til x antall klassekamerater som er på besøk. Det er dyrt! Jeg tenker det er selvsagt at den forelderen som har barnet så mye mer enn den andre, burde kompenseres for det. Du høres smålig ut dersom du er faren.

Anonymkode: 85889...c31

Jeg er faren ja, og det kan sikkert høres smålig ut. Det er ikke meningen, men det noe mer til det hele enn hva jeg ga inntrykk av i starten. Altså, det hele spiller inn i en lang rekke av år med problemer rundt samvær, og noen mistanker har gått i den retningen nå. Altså det med økonomi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Larsen82 skrev (12 timer siden):

Hei,

Som overskriften sier, jeg lurer på om det økonomiske rundt barnet er veldig skeivfordelt, og hvis tilfellet, hvorfor er det sånn?

Kort fortalt om vår situasjon, et felles barn på 8 år. Annenhver helg hos far, resten hos mor. 

Utgifter for mor snitt pr måned:

SFO 3200

Mat 2000

Klær 1000 

Barneidrett/allidrett 500 

Bursdager 500 

Skoleting 300

Husholdningsartikler 300

Transport 300

Totalt: 8600

«Inntekter» for barnet til mor pr mnd:

Barnebidrag 4818

Barnetrygd + utvidet barnetrygd 4282

Totalt: 9100

Utgifter for far snitt pr måned:

Barnebidrag 4818

Mat 400

Bursdager 100

Transport 50

Totalt: 5868

Ferier er delt, så legger ikke inn det her da vi selv velger hvor vi drar på ferie. Har satt samme sum på type lekeland og sånt fordi det er helgeaktivitet. Også utelatt type sykler/ski etc da dette kjøpes av begge husholdninger.

Er det ting jeg ikke har tenkt på? I hvert fall, med dette utgangspunktet så er da mors utgifter til barnet 0, far sine utgifter er nesten 6000. Kan dette stemme? 

Mor betaler større bolig, mer strøm, og må helt sikkert ha en trygg bil. Så du kan nok plusse på endel til på mor

Anonymkode: 20213...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (30 minutter siden):

Litt av utfordringen med å kommunisere over et forum, lett å bli misforståelser som enkelt hadde vært unngått i en normal samtale. Det oppleves vanskelig fra min side ja, og jeg mener jo selv det er grunn til å tro at hevngjerrighet er en (stor) faktor. Jeg klarer ikke selv å finne en bedre grunn, og ikke har jeg blitt gitt noen grunn av mor heller. Så da blir det jo veldig spekulasjonsbasert. Og jeg fremstår sikkert bitter og smålig selv, men det er ikke pga penger hovedsakelig men måten jeg føler jeg har blitt behandlet på. Ikke gitt en sjanse og uten å få noe grunn. Jobbe i motbakke og bli motarbeidet hele veien. Det er sånn jeg føler det. Det med budsjettet er noe som har kvernet litt i det siste, om det også er et slags motiv. Kan være jeg tar feil så klart. Men jeg blir nok raskt sus på mor etter disse årene.

Kjipt å høre om broren din btw, det er jo sånne ting man vil unngå. Søsken har jo rett til å vite om hverandre. Føles sikkert bittert å ikke ha hatt han der fra du var liten. Eller i hvert fall ha muligheten til en relasjon. Hadde jeg følt i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Mor betaler større bolig, mer strøm, og må helt sikkert ha en trygg bil. Så du kan nok plusse på endel til på mor

Anonymkode: 20213...f2c

Jeg er ikke enig i at hun trenger større bolig. Jeg mener barnet skal ha eget rom og samme fasiliteter hos meg. Og like trygg bil. Ellers er jeg enig i at det er noe mer på strøm, mat og slikt selvsagt. Spørsmålet var om det relativt sett står til bidrag og trygd. Derav spørsmålet her om mitt budsjettforslag. Så har tråden viklet seg inn i noe mer etter hvert da, der jeg skriver mer om mine ønsker om mer samvær, men mistenker mor for å holde tilbake og at økonomi kan være et av motivene. Men igjen, spekulasjoner. Kanskje jeg får svar en dag hvis jeg orker ta den kampen enda en gang. Altså ny runde i retten for mer samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...