AnonymBruker Skrevet 9. mars 2025 #21 Skrevet 9. mars 2025 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Rimelig lame å tro at man kan kreve svar og avslutning. Like lame å i det hele tatt ha behov for det. Når du bli ghostet så vil ikke personen ha mer med deg å gjøre, hvor tydelig skal du ha det? Anonymkode: 45b7a...c35 Det er normal folkeskikk å avslutte. Ghosting er bare ondskapsfullt og gjør at en eventuell sorgprosess tar lenger tid. Først har man usikkerhet over hva som har skjedd og hvorfor man ikke får svar. Når man endelig forstår at man faktisk har blitt ghostet, så er det den ekstra belastningen ved at personen ikke engang kunne bry seg med å si fra. Jeg forstår bare ikke slik oppførsel. Det koster så lite å i det minste ringe og forklare at man ikke vil ha kontakt videre. Som svar til TS. Jeg er ikke mann, men tror det ofte kan skyldes feighet. Det er lettere å trekke seg unna enn å måtte se at man sårer med å avslutte. Men akkurat ditt tilfelle forstår jeg ikke. Høres veldig spesielt ut å kutte kontakten over en misforstått snap. Anonymkode: af4b0...3d9
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #22 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er normal folkeskikk å avslutte. Ghosting er bare ondskapsfullt og gjør at en eventuell sorgprosess tar lenger tid. Først har man usikkerhet over hva som har skjedd og hvorfor man ikke får svar. Når man endelig forstår at man faktisk har blitt ghostet, så er det den ekstra belastningen ved at personen ikke engang kunne bry seg med å si fra. Jeg forstår bare ikke slik oppførsel. Det koster så lite å i det minste ringe og forklare at man ikke vil ha kontakt videre. Som svar til TS. Jeg er ikke mann, men tror det ofte kan skyldes feighet. Det er lettere å trekke seg unna enn å måtte se at man sårer med å avslutte. Men akkurat ditt tilfelle forstår jeg ikke. Høres veldig spesielt ut å kutte kontakten over en misforstått snap. Anonymkode: af4b0...3d9 Man er rimelig svak i hodet om man ikke takler ghosting. Jeg skjønner at folk ikke takler hot/cold relasjoner, men et hvert oppegående menneske bør forstå og takle ghosting. Takler man ikke ghosting så ligger svaret der som regel. Alt bunner i at du er for usikker på deg selv. Enten har du vært for hard to get, eller så har du lovebombet. En forklaring hadde hjulpet nada da det dreier seg om selvinnsikt. Anonymkode: 45b7a...c35 1 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #23 Skrevet 10. mars 2025 Han var nok mentalt ferdig med "dere", og så brukte han muligheten til å kutte helt ut når han mottok den meldingen. Da ble feilen eller årsaken til bruddet din oppførsel mot ham, og ikke at han egentlig ikke ville ha deg i livet sitt mer. Alltid greit for den feige å velte skylden over på andre... Anonymkode: 92c00...a0a 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #24 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Rimelig lame å tro at man kan kreve svar og avslutning. Like lame å i det hele tatt ha behov for det. Når du bli ghostet så vil ikke personen ha mer med deg å gjøre, hvor tydelig skal du ha det? Anonymkode: 45b7a...c35 Rimelig lame å ikke være voksen eller moden nok til å gi en forklaring. Rimelig lame å gå fra "vil du møtes og bli holdt rundt i kveld" til å kutte kontakten på noen timer. Anonymkode: 7ab06...a99 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #25 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Han var nok mentalt ferdig med "dere", og så brukte han muligheten til å kutte helt ut når han mottok den meldingen. Da ble feilen eller årsaken til bruddet din oppførsel mot ham, og ikke at han egentlig ikke ville ha deg i livet sitt mer. Alltid greit for den feige å velte skylden over på andre... Anonymkode: 92c00...a0a Nei. Han sa han ikke viste hva han skulle svare og ble satt ut av egen tolkning. Han kom frem til at det var best å beholde avstanden etter flere dager med refleksjon fra han sin side. Fremdeles uten å ha snakka med meg Anonymkode: 7ab06...a99
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #26 Skrevet 10. mars 2025 Bombasi skrev (7 timer siden): Det høres veldig rart at han kuttet kontakten med deg pga en snap når dere hadde en så god relasjon fra før. Da må isåfall den snapen ha vært hetsende, sjikanerende eller du må på andre måter vært skikkelig ufin av deg. Og du var ingen av delene basert på det du skriver i tråden at du skrev til han. Så jeg sitter igjen med spørsmålet om at han muligens hadde andre grunner til å kutte kontakt med deg, der han av feighet benyttet anledningen når han fikk en liten mulighet til å "mistolke" snapen og bruke den imot deg for å ha en "grunn" til å kutte kontakt? Har du tenkt over det? Jeg spurte han om det var noen andre i bilde. Han sa nei. Jeg kjenner han såpass etter så mange år, at jeg vet han ikke lyver. Jeg viste godt hvor han sto. At han ikke ønsket noe mer enn uforpliktet morro, og har derfor vært veldig bevist på å ikke vise følelser rundt han. Men det har nok glippet innimellom, og jeg tror han har fanget det opp. Han sa også at dynamikken hadde vært litt opp og ned ei stund. Vet ikke hva han mente med det, for det svarte han aldri på. Anonymkode: 7ab06...a99
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #27 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg spurte han om det var noen andre i bilde. Han sa nei. Jeg kjenner han såpass etter så mange år, at jeg vet han ikke lyver. Jeg viste godt hvor han sto. At han ikke ønsket noe mer enn uforpliktet morro, og har derfor vært veldig bevist på å ikke vise følelser rundt han. Men det har nok glippet innimellom, og jeg tror han har fanget det opp. Han sa også at dynamikken hadde vært litt opp og ned ei stund. Vet ikke hva han mente med det, for det svarte han aldri på. Anonymkode: 7ab06...a99 Du fortsatte å claime han helt inntill siste snap hvor du skrev "det som er mitt", jeg hadde nok gjort det samme som han hvis jeg hadde følt at min fwb prøvde å få meg inn i et forhold jeg ikke var interessert i å være. Anonymkode: fcea5...b14
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #28 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du fortsatte å claime han helt inntill siste snap hvor du skrev "det som er mitt", jeg hadde nok gjort det samme som han hvis jeg hadde følt at min fwb prøvde å få meg inn i et forhold jeg ikke var interessert i å være. Anonymkode: fcea5...b14 Det var første gang jeg sa det til han. Jeg prøvde på ingen måte å claime han som du sier, og jeg prøvde ikke å få han i ett forhold. Jeg har vært tilbaketrukket og latt han stå for kontakten, for å møtes. Men jeg har ikke sagt nei eller latt være å svare når han tok kontakt. På tross av mitt ønske om mer, har jeg verken presset på eller fortalt om følelsene før det var helt over og sjansen for å møte han igjen ikke var der lengre Anonymkode: 7ab06...a99
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #29 Skrevet 10. mars 2025 Det hadde vært interessant og hørt hans versjon av denne hendelsen og. Om dette endte med å bare bli den ene gangen for mye, og det er andre ting som ikke fortelles om her. Ghostet ei da hun brøt en avtale fordi hun ville noe annet i stede. Kjenner jeg ikke orker sånne personer i livet mitt. Hun skjønner nok 100% hva som skjedde, men om du endrer noe etter jeg har satt meg i bilen for å hente deg, da er det takk og farvel uten så mye som et ord fra meg. Anonymkode: 157c5...aec
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #30 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det var første gang jeg sa det til han. Jeg prøvde på ingen måte å claime han som du sier, og jeg prøvde ikke å få han i ett forhold. Jeg har vært tilbaketrukket og latt han stå for kontakten, for å møtes. Men jeg har ikke sagt nei eller latt være å svare når han tok kontakt. På tross av mitt ønske om mer, har jeg verken presset på eller fortalt om følelsene før det var helt over og sjansen for å møte han igjen ikke var der lengre Anonymkode: 7ab06...a99 Uforpliktende moro er akkurat det, ikke mer, ikke mindre. Det er ditt ansvar å trekke deg unna når du FÅR følelser, det er nemlig å bryte en avtale. På samme måte som at når man er sammen og MISTER følelser- da må man ta ansvar for egen lykke og å ikke bedra andre. Anonymkode: c8598...203
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #31 Skrevet 10. mars 2025 Bare la han være butthurt en stund. Om det er meningen så tar han kontakt. Barnslig oppførsel er det uansett. Anonymkode: 5eb7f...5cf
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #32 Skrevet 10. mars 2025 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Rimelig lame å tro at man kan kreve svar og avslutning. Like lame å i det hele tatt ha behov for det. Når du bli ghostet så vil ikke personen ha mer med deg å gjøre, hvor tydelig skal du ha det? Anonymkode: 45b7a...c35 Nettop. Heller gå litt i seg selv og finn ut hvorfor man blir ghostet. I stedet for å overbevise seg selv om å den andre er problemet, ikke man selv. Men til å gjøre det må man ta ansvar for eget liv. Forstår jo hvor behagelig det er å legge skylda på andre for alt som går galet men det om å gjøre å bli voksen, ikke sant. Anonymkode: a3f01...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2025 #33 Skrevet 10. mars 2025 Du er da verdt mer enn dette her ts? Anonymkode: e63be...906
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #34 Skrevet 11. mars 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nettop. Heller gå litt i seg selv og finn ut hvorfor man blir ghostet. I stedet for å overbevise seg selv om å den andre er problemet, ikke man selv. Men til å gjøre det må man ta ansvar for eget liv. Forstår jo hvor behagelig det er å legge skylda på andre for alt som går galet men det om å gjøre å bli voksen, ikke sant. Anonymkode: a3f01...7f2 Jeg har ingen problemer med å innse egne feil eller ta på met skylden. Hvis jeg blir ghostet over noe som er min skyld, da skal jeg fint stå i det. Men når det kommer ut fra ingenting, når man går fra "vil du bli holdt rundt i kveld" til null kontakt over natta. Da er det lov å spøre, stille krav til å få vite. Og hvis den som ghoster føler på ett ubehag, da er det ett ekstra tegn på at det ikke var min (eller andre som blir ghostet) sin feil Anonymkode: 7ab06...a99
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #35 Skrevet 11. mars 2025 Spørs hva som snappen var. Ofte når jeg hører folk si at ting blir "mistolket" så har det vært noe ganske stygt som har foregått. Jeg har hatt folk som har sagt ganske stygge ting til meg, og som har sagt at jeg har "misforstått" når jeg reagerer. Det er mennesker jeg ikke orker å snakke med tilslutt og har bare endt opp med å ghoste. "Du er så sensitiv", "du misforstår", "alle er bare dumme", gjerne sånne holdninger. Anonymkode: 4a0d9...9ff
Makavelli Skrevet 11. mars 2025 #36 Skrevet 11. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 9.3.2025 den 9.56): Jeg opplevde for 2 uker siden at jeg sende en snap som jeg i ettertid har blitt fortalt ble mistolket. Han kuttet kontakten på dagen og hadde ingen planer om å noen sinne snakke med meg igjen. Jeg lot han være i 1,5 uke, så krevde jeg svar og en avslutning. Det fikk jeg. Nå kan jeg gå viderer med mindre spørsmål og visshet om at jeg ikke gjor noe galt. Men hvorfor velger dere å bare kutte? Ikke gi noe form for forklaring eller ha en samtale om noe vanskelig? Anonymkode: 7ab06...a99 Hvorfor tror du dette er unikt for menn...?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #37 Skrevet 11. mars 2025 Eneste gangene jeg har ghostet, er når relasjonen har vart i kort tid. Og det pga jeg har dårlig erfaring med å avvise de på en skikkelig måte, da er det plutselig drama og man lager et stort nummer ut av det.. Så hvis kvinner hadde taklet avvisning litt bedre, så hadde jeg nok ikke gjort det. Men har relasjonen vart over god tid, så avviser jeg på ordentlig måte, mest ryddig det Anonymkode: 2fbc7...964
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #38 Skrevet 11. mars 2025 Hvis jeg kutter noen så er det fordi jeg er ferdig med de. Da kaster jeg ikke bort mer tid eller innsats på vedkommende. Hadde jeg vært villig til det så hadde jeg ikke kuttet de ut. Er veldig selektiv med hvem som er en del av mitt liv og min verden, og kuttes du så vil du aldri være en del av mitt liv og jeg bruker aldri tid og energi på deg. Anonymkode: 8efee...f12
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2025 #39 Skrevet 11. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 2.10): Man er rimelig svak i hodet om man ikke takler ghosting. Jeg skjønner at folk ikke takler hot/cold relasjoner, men et hvert oppegående menneske bør forstå og takle ghosting. Takler man ikke ghosting så ligger svaret der som regel. Alt bunner i at du er for usikker på deg selv. Enten har du vært for hard to get, eller så har du lovebombet. En forklaring hadde hjulpet nada da det dreier seg om selvinnsikt. Anonymkode: 45b7a...c35 Det du sier her er helt sjukt! Du kan tydeligvis ikke noe om psykologi. Forskning viser faktisk at Ghosting er noe av det styggeste du kan gjøre mot en person. Jeg var i et forhold i 8 måneder. Han sa han elsket meg og jeg elsket han. Traff hverandres familier og hadde planer for fremtiden. En lørdag vi var sammen hadde vi det fantastisk sammen. Han kikket meg dypt inn i øynene og sa han elsket meg. Jeg sov i armene hans hele natten. Søndag reiste han hjem og blokkerte meg. Nekter å snakke med meg. Og jeg aner ikke hva som skjedde. Jeg har aldri gjort noe som skulle tilsi at dette skjedde. Jeg ble suicidal og dypt deprimert og sliter fortsatt med HVORFOR! Så kom ikke her med pjatt du ikke har greie på i det heletatt! Ghosting er noe av det verste man kan oppleve. Anonymkode: 8490e...8cd 2
Missfebruary Skrevet 11. mars 2025 #40 Skrevet 11. mars 2025 AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 5.05): Han var nok mentalt ferdig med "dere", og så brukte han muligheten til å kutte helt ut når han mottok den meldingen. Da ble feilen eller årsaken til bruddet din oppførsel mot ham, og ikke at han egentlig ikke ville ha deg i livet sitt mer. Alltid greit for den feige å velte skylden over på andre... Anonymkode: 92c00...a0a Støtter denne. Hadde han virkelig vært interessert i deg så skal det mer til enn den snappen du sendte for å jage han bort. Veldig umoden oppførsel, men dessverre også veldig vanlig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå