Gå til innhold

Til menn: hvorfor kutter dere bare kontakten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Rimelig lame å tro at man kan kreve svar og avslutning. Like lame å i det hele tatt ha behov for det. Når du bli ghostet så vil ikke personen ha mer med deg å gjøre, hvor tydelig skal du ha det?

Anonymkode: 45b7a...c35

Det er normal folkeskikk å avslutte. Ghosting er bare ondskapsfullt og gjør at en eventuell sorgprosess tar lenger tid. Først har man usikkerhet over hva som har skjedd og hvorfor man ikke får svar. Når man endelig forstår at man faktisk har blitt ghostet, så er det den ekstra belastningen ved at personen ikke engang kunne bry seg med å si fra. Jeg forstår bare ikke slik oppførsel. Det koster så lite å i det minste ringe og forklare at man ikke vil ha kontakt videre. 

Som svar til TS. Jeg er ikke mann, men tror det ofte kan skyldes feighet. Det er lettere å trekke seg unna enn å måtte se at man sårer med å avslutte. Men akkurat ditt tilfelle forstår jeg ikke. Høres veldig spesielt ut å kutte kontakten over en misforstått snap. 

Anonymkode: af4b0...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er normal folkeskikk å avslutte. Ghosting er bare ondskapsfullt og gjør at en eventuell sorgprosess tar lenger tid. Først har man usikkerhet over hva som har skjedd og hvorfor man ikke får svar. Når man endelig forstår at man faktisk har blitt ghostet, så er det den ekstra belastningen ved at personen ikke engang kunne bry seg med å si fra. Jeg forstår bare ikke slik oppførsel. Det koster så lite å i det minste ringe og forklare at man ikke vil ha kontakt videre. 

Som svar til TS. Jeg er ikke mann, men tror det ofte kan skyldes feighet. Det er lettere å trekke seg unna enn å måtte se at man sårer med å avslutte. Men akkurat ditt tilfelle forstår jeg ikke. Høres veldig spesielt ut å kutte kontakten over en misforstått snap. 

Anonymkode: af4b0...3d9

Man er rimelig svak i hodet om man ikke takler ghosting.

Jeg skjønner at folk ikke takler hot/cold relasjoner, men et hvert oppegående menneske bør forstå og takle ghosting. Takler man ikke ghosting så ligger svaret der som regel. Alt bunner i at du er for usikker på deg selv. Enten har du vært for hard to get, eller så har du lovebombet. En forklaring hadde hjulpet nada da det dreier seg om selvinnsikt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han var nok mentalt ferdig med "dere", og så brukte han muligheten til å kutte helt ut når han mottok den meldingen. Da ble feilen eller årsaken til bruddet din oppførsel mot ham, og ikke at han egentlig ikke ville ha deg i livet sitt mer.

Alltid greit for den feige å velte skylden over på andre...

Anonymkode: 92c00...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Rimelig lame å tro at man kan kreve svar og avslutning. Like lame å i det hele tatt ha behov for det. Når du bli ghostet så vil ikke personen ha mer med deg å gjøre, hvor tydelig skal du ha det?

Rimelig lame å ikke være voksen eller moden nok til å gi en forklaring. Rimelig lame å gå fra "vil du møtes og bli holdt rundt i kveld" til å kutte kontakten på noen timer.

Anonymkode: 7ab06...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han var nok mentalt ferdig med "dere", og så brukte han muligheten til å kutte helt ut når han mottok den meldingen. Da ble feilen eller årsaken til bruddet din oppførsel mot ham, og ikke at han egentlig ikke ville ha deg i livet sitt mer.

Alltid greit for den feige å velte skylden over på andre...

Anonymkode: 92c00...a0a

Nei. Han sa han ikke viste hva han skulle svare og ble satt ut av egen tolkning. Han kom frem til at det var best å beholde avstanden etter flere dager med refleksjon fra han sin side. Fremdeles uten å ha snakka med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bombasi skrev (7 timer siden):

Det høres veldig rart at han kuttet kontakten med deg pga en snap når dere hadde en så god relasjon fra før. 

Da må isåfall den snapen ha vært hetsende, sjikanerende eller du må på andre måter vært skikkelig ufin av deg. Og du var ingen av delene basert på det du skriver i tråden at du skrev til han.

Så jeg sitter igjen med spørsmålet om at han muligens hadde andre grunner til å kutte kontakt med deg, der han av feighet benyttet anledningen når han fikk en liten mulighet til å "mistolke" snapen og bruke den imot deg for å ha en "grunn" til å kutte kontakt? Har du tenkt over det? 

Jeg spurte han om det var noen andre i bilde. Han sa nei. Jeg kjenner han såpass etter så mange år, at jeg vet han ikke lyver.

Jeg viste godt hvor han sto. At han ikke ønsket noe mer enn uforpliktet morro, og har derfor vært veldig bevist på å ikke vise følelser rundt han. Men det har nok glippet innimellom, og jeg tror han har fanget det opp. Han sa også at dynamikken hadde vært litt opp og ned ei stund. Vet ikke hva han mente med det, for det svarte han aldri på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg spurte han om det var noen andre i bilde. Han sa nei. Jeg kjenner han såpass etter så mange år, at jeg vet han ikke lyver.

Jeg viste godt hvor han sto. At han ikke ønsket noe mer enn uforpliktet morro, og har derfor vært veldig bevist på å ikke vise følelser rundt han. Men det har nok glippet innimellom, og jeg tror han har fanget det opp. Han sa også at dynamikken hadde vært litt opp og ned ei stund. Vet ikke hva han mente med det, for det svarte han aldri på.

Du fortsatte å claime han helt inntill siste snap hvor du skrev "det som er mitt", jeg hadde nok gjort det samme som han hvis jeg hadde følt at min fwb prøvde å få meg inn i et forhold jeg ikke var interessert i å være.

Anonymkode: fcea5...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du fortsatte å claime han helt inntill siste snap hvor du skrev "det som er mitt", jeg hadde nok gjort det samme som han hvis jeg hadde følt at min fwb prøvde å få meg inn i et forhold jeg ikke var interessert i å være.

Anonymkode: fcea5...b14

Det var første gang jeg sa det til han. Jeg prøvde på ingen måte å claime han som du sier, og jeg prøvde ikke å få han i ett forhold. Jeg har vært tilbaketrukket og latt han stå for kontakten, for å møtes. Men jeg har ikke sagt nei eller latt være å svare når han tok kontakt. På tross av mitt ønske om mer, har jeg verken presset på eller fortalt om følelsene før det var helt over og sjansen for å møte han igjen ikke var der lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde vært interessant og hørt hans versjon av denne hendelsen og. Om dette endte med å bare bli den ene gangen for mye, og det er andre ting som ikke fortelles om her.

Ghostet ei da hun brøt en avtale fordi hun ville noe annet i stede. Kjenner jeg ikke orker sånne personer i livet mitt. Hun skjønner nok 100% hva som skjedde, men om du endrer noe etter jeg har satt meg i bilen for å hente deg, da er det takk og farvel uten så mye som et ord fra meg. 

Anonymkode: 157c5...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det var første gang jeg sa det til han. Jeg prøvde på ingen måte å claime han som du sier, og jeg prøvde ikke å få han i ett forhold. Jeg har vært tilbaketrukket og latt han stå for kontakten, for å møtes. Men jeg har ikke sagt nei eller latt være å svare når han tok kontakt. På tross av mitt ønske om mer, har jeg verken presset på eller fortalt om følelsene før det var helt over og sjansen for å møte han igjen ikke var der lengre

Uforpliktende moro er akkurat det, ikke mer, ikke mindre.

Det er ditt ansvar å trekke deg unna når du FÅR følelser, det er nemlig å bryte en avtale. På samme måte som at når man er sammen og MISTER følelser- da må man ta ansvar for egen lykke og å ikke bedra andre.

Anonymkode: c8598...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...