AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:48 #41 Del Skrevet lørdag kl 16:48 Coco88 skrev (10 minutter siden): Over hode ikke! Biologisk slekt er noe helt annet enn en fremme unge som uansett forsvinner ut av livet i det forholdet ryker. En er ikke fremmed, når man har levd sammen i 10 år. Verden er full av historier som viser at blod ikke er tykkere enn vann. Mange som fremdeles har kontakt med sine steforeldre selv etter brudd. Det er heller ikke sånn at alle forhold resulterer i brudd, så hvorfor ta sorgene på forskudd. Anonymkode: b4996...356 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coco88 Skrevet lørdag kl 16:54 #42 Del Skrevet lørdag kl 16:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En er ikke fremmed, når man har levd sammen i 10 år. Verden er full av historier som viser at blod ikke er tykkere enn vann. Mange som fremdeles har kontakt med sine steforeldre selv etter brudd. Det er heller ikke sånn at alle forhold resulterer i brudd, så hvorfor ta sorgene på forskudd. Anonymkode: b4996...356 Har man valgt å være fader så stiller man i konfirmasjon også! Ts er fadder til tanteungen sin. Steungen har hele sin familie der, ts er ikke egentlig en del av den, mangler hu vil hu neppe bli særlig savnet, men mangler hun fra konfirmasjon der hun er fadder vil hele hennes familie savne henne. Blod er tykkere enn vann hos dem som ikke er traumatiserte 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet lørdag kl 17:35 #43 Del Skrevet lørdag kl 17:35 I alle dager, du må jo velge bonusbarn som du har vært i mesteparten av livet til? Så kan du ta en tur til fadderbarn og gjøre litt stas på henne etterpå. Er du ikke samboende med far - eller bor stebarn på andre kanten av landet siden du beskriver deg diatansert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:32 #44 Del Skrevet lørdag kl 18:32 Absolutt stebarnet. Uten tvil. Men dra til niesen dagen etter på restefest elns. Anonymkode: bcf8f...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet lørdag kl 19:01 #45 Del Skrevet lørdag kl 19:01 Hadde prioritert niesen. Det er en selvsagt ting at faddere er med på konfirmasjonen. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:08 #46 Del Skrevet lørdag kl 19:08 Jeg er overrasket over at så mange sier stebarnet. Har dere ikke fått med dere at TS er fadder til niesen? Som fadder er det en selvfølge at man stiller i konfirmasjonen. Stebarnet har hele sin familie i sin konfirmasjon, jeg kan garantere at stemor ikke blir savnet. Anonymkode: 3d38f...af3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:14 #47 Del Skrevet lørdag kl 19:14 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Begge er samme dag, litt langt fra hverandre, min svigermor kommer selvsagt med trusler😅 min niese er jeg fadder til og har kjent hele livet, stebarnet har jeg kjent 10 år. Anonymkode: a31b5...dd1 Jeg hadde dratt til min niese som var mitt fadderbarn og latt min mann og hans ekskone sørge for stebarnet. Delt dere rett og slett. Er bare å forklare dilemmaet for stebarnet at det ikke handler om hvem man liker best. Anonymkode: 4e1d9...fcc 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:14 #48 Del Skrevet lørdag kl 19:14 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er overrasket over at så mange sier stebarnet. Har dere ikke fått med dere at TS er fadder til niesen? Som fadder er det en selvfølge at man stiller i konfirmasjonen. Stebarnet har hele sin familie i sin konfirmasjon, jeg kan garantere at stemor ikke blir savnet. Anonymkode: 3d38f...af3 Mitt fadderbarn og min sønn har også konfirmasjon på samme dag. Skal jeg da velge å gå i fadderbarnet sin konfirmasjon? Anonymkode: 0074b...f5c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:14 #49 Del Skrevet lørdag kl 19:14 Coco88 skrev (2 timer siden): Over hode ikke! Biologisk slekt er noe helt annet enn en fremme unge som uansett forsvinner ut av livet i det forholdet ryker. Jeg har både biologisk og ikke biologisk barn. De prioriteres selvsagt foran nieser og nevøer. Regner med å ha alle barna i livet mitt så lenge jeg lever. Mine ikke biologiske barn er slett ikke fremmede unger, tvertimot. Så utrolig trangsynt å påstå noe slikt. Anonymkode: 284e3...261 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillibetha Skrevet lørdag kl 19:14 #50 Del Skrevet lørdag kl 19:14 Stebarnet. Hadde ikke tenkt tanken på noe annet, også om jeg var fadder til niesen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:15 #51 Del Skrevet lørdag kl 19:15 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mitt fadderbarn og min sønn har også konfirmasjon på samme dag. Skal jeg da velge å gå i fadderbarnet sin konfirmasjon? Anonymkode: 0074b...f5c Er ikke helt sammenlignbart syntes jeg. Anonymkode: 4e1d9...fcc 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:30 #52 Del Skrevet lørdag kl 19:30 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mitt fadderbarn og min sønn har også konfirmasjon på samme dag. Skal jeg da velge å gå i fadderbarnet sin konfirmasjon? Anonymkode: 0074b...f5c Din situasjon er jo ikke det spor sammenlignbart med ts sin situasjon! Ts er nemlig ikke mor til noen av konfirmantene slik du er… Anonymkode: 89ecc...bd7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:36 #53 Del Skrevet lørdag kl 20:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er overrasket over at så mange sier stebarnet. Har dere ikke fått med dere at TS er fadder til niesen? Som fadder er det en selvfølge at man stiller i konfirmasjonen. Stebarnet har hele sin familie i sin konfirmasjon, jeg kan garantere at stemor ikke blir savnet. Anonymkode: 3d38f...af3 Jo jeg sier likevel stebarn Anonymkode: 1b548...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:36 #54 Del Skrevet lørdag kl 20:36 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt fadderbarn og min sønn har også konfirmasjon på samme dag. Skal jeg da velge å gå i fadderbarnet sin konfirmasjon? Anonymkode: 0074b...f5c Eh hæ? Skjønner du ikke forskjellen? Anonymkode: 1b548...fae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:41 #55 Del Skrevet lørdag kl 20:41 Jeg velger min kjære niese, mitt søsken sitt første barn, som jeg elsker og har mest kontakt med. jeg er og fadder til min niese. og hele min familie skal i denne konfirmasjonen, mye bedre miljø en den jungelen som kan oppstå i den andre festen. Anonymkode: a31b5...dd1 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:30 #56 Del Skrevet lørdag kl 21:30 Hadde valgt bonusbarnet, selv om det hadde vært kjipt, å ikke komme i nevøen min sin konfirmasjon. Men én er jo som en ekstra mor for bonusbarna. Anonymkode: 28025...f35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #57 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde valgt bonusbarnet, selv om det hadde vært kjipt, å ikke komme i nevøen min sin konfirmasjon. Men én er jo som en ekstra mor for bonusbarna. Anonymkode: 28025...f35 Barnet har en mor og en far Anonymkode: a31b5...dd1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #58 Del Skrevet 17 timer siden Søsteren min og jeg sto i denne utfordringen da våre jevngamle barn ble konfirmert på samme dag (var ikke alternative dager). Vi har begge store svigerfamilier, så å slå sammen til felles selskap var ikke en løsning. Vi løste det på følgende måte: konfirmantene hadde hvert sitt selskap på hver sin dag den aktuelle helga, og vi trakk lodd om hvem som skulle ha sin fest på hvilken dag. Gikk kjempefint, og konfirmanten som måtte ha selskap dagen etter selve konfirmasjonen var fornøyd selv om det ble sånn. Anonymkode: 6646b...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #59 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Stebarnet har hele sin familie i sin konfirmasjon, jeg kan garantere at stemor ikke blir savnet. Anonymkode: 3d38f...af3 Men i alle dager.. Når man har vært med barnet siden det var 4-5 år så er det å regne som eget. Det er klart man da er en del av familien og vil bli savnet (med mindre man har et noe dysfunksjonelt familieopplegg). Merkelig syn mange her inne har på at bonusbarn ikke er ekte familie, og at de uansett ‘forsvinner’ om man skiller seg (som ts heller ikke hinter om er et alternativ). Er vel her stereotypen om den onde stemor kommer inn. Ts: skjønner dette er kjipt men ville forklart niese situasjonen og besøkt eller tatt henne med ut på skikkelig tantekos etter konfirmasjonen. Anonymkode: 55354...8fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #60 Del Skrevet 16 timer siden Niese selvfølgelig. Familie først Anonymkode: 529e9...14a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå