AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #21 Skrevet 8. mars 2025 Stebarn selvsagt Anonymkode: 1b548...fae 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #22 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette. Jeg er som en ekstra mamma for min søsters 3 barn og hadde derfor valgt dem over alt og alle dersom jeg måtte velge mellom dem og stebarn. Er glad i stebarna mine, de har vært i livet mitt i 10 år og er nå voksne, men hadde likevel valgt hvilket som helst av tantebarna over alt annet. Hadde ofret livet mitt for dem om jeg måtte, elsker dem som mine egne. Har ikke egne barn, så jeg har nok tilbrakt veldig mye mer tid med min søsters barn enn mange andre gjør med tantebarn i løpet av livet. Det vil derfor ikke være mulig å svare på hva akkurat du TS skal gjøre, det kommer an på flere faktorer. Folk her inne svarer jo ut fra seg selv og jeg vet veldig godt at ikke alle har samme forhold til nieser/nevøer som jeg har. Anonymkode: a17f7...27a Jeg har veldig godt forhold til nevø og nieser, hadde livet valgt stebarn selvsagtv Anonymkode: 1b548...fae 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #23 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Niese, pga at du er fadder. Faddere bør møte i konfirmasjon. Konfirmasjonen er en bekreftelse av dåpen. Anonymkode: e84a8...d78 Eh når man har vært stemor i flere år så burde man velge stebarn Anonymkode: 1b548...fae 5 1
Sarah93 Skrevet 8. mars 2025 #24 Skrevet 8. mars 2025 Merkelig spørsmål. Hvordan tror du det vil være for stebarnet ditt, som du har kjent i 10 år, at du dropper konfirmasjonen til vedkommende? 1 1
Coco88 Skrevet 8. mars 2025 #25 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Begge er samme dag, litt langt fra hverandre, min svigermor kommer selvsagt med trusler😅 min niese er jeg fadder til og har kjent hele livet, stebarnet har jeg kjent 10 år. Anonymkode: a31b5...dd1 Du går i din søskens ungens konfirmasjon. Din familie og blod! 3
Coco88 Skrevet 8. mars 2025 #26 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Niese helt klart. Når du blir skilt fra mannen er stebarnet ute av livet ditt, niesen kommer alltid til å være der. Anonymkode: 85581...516 Dette!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #27 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ser i kommentarfeltet her at noen mener man kan planlegge slik at det ikke blir på samme dag. Tror dere man kan velge fritt når man skal konfirmeres? Har Bø kirke konfirmasjon 4 mai så har de konfirmasjon 4 mai. Skal man velge bort den kirka man sokner til? Eller hva mener dere? Det er heller ikke sikkert stemor har så mye hun skulle sagt ang stebarnets konfirmasjon heller. Jeg hadde valgt niesen uten tvil. Anonymkode: 93379...f26 Det er ofte flere alternativer. Spesielt om man er oppegående nok til å velge humanistisk konfirmasjon. Anonymkode: 9aff9...332 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #28 Skrevet 8. mars 2025 Niesen selvfølgelig, spesielt når du er fadder. Større sjanse for at niesen din blir i livet ditt livet ut enn at et stebarn gjør det. Anonymkode: 90ceb...ef6 3 3
Coco88 Skrevet 8. mars 2025 #29 Skrevet 8. mars 2025 Grüner skrev (7 minutter siden): Men hun er mor til den andre! Når hun har vært stemor i 10 år siden gutten var 4 år er det som ens eget barn og ikke bare sønnen til kjæresten. Hu er jo ikke mor 😂😅 den ungen har en mor den, dama som fødte den! 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #30 Skrevet 8. mars 2025 Stebarnet. Jeg gjorde det selv i samme dilemma. Anonymkode: 963ac...daf 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #31 Skrevet 8. mars 2025 Grüner skrev (12 minutter siden): Men det går også an å ha felles selskap for konfirmantene. Felles for stebarn og niese fordi stemor/tante ikke klarer å bestemme seg? Morsom du. Anonymkode: ebd4a...493 4 2 1
Grüner Skrevet 8. mars 2025 #32 Skrevet 8. mars 2025 Coco88 skrev (3 minutter siden): Hu er jo ikke mor 😂😅 den ungen har en mor den, dama som fødte den! Hun er stemor og har vært i livet i til barnet siden det var 4, så det er nærmere enn tante selv om hun har kjent niesen siden hun var født og de er i direkte slekt. 2
Grüner Skrevet 8. mars 2025 #33 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Felles for stebarn og niese fordi stemor/tante ikke klarer å bestemme seg? Morsom du. Anonymkode: ebd4a...493 Det er ikke uvanlig å ha det hvis konfirmasjonen faller på samme dag og det er mange av de samme gjestene. Jeg vet om flere som har hatt det! Men her bor visst konfirmantene på forskjellig sted, så da er ikke det aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #34 Skrevet 8. mars 2025 Helt klart stebarn! Det er jo dere som er den nærmeste familien. Anonymkode: 0a9b6...f51 1
Pakini Skrevet 8. mars 2025 #35 Skrevet 8. mars 2025 Jeg hadde valgt bonusbarnet, for meg hadde det ikke vært et alternativ en gang. Men hva sier bonusbarnet? Har dere et nært forhold?
Grüner Skrevet 8. mars 2025 #36 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Niesen selvfølgelig, spesielt når du er fadder. Større sjanse for at niesen din blir i livet ditt livet ut enn at et stebarn gjør det. Anonymkode: 90ceb...ef6 Sjansen for det er i alle fall desto større hvis hun dropper stebarnet for en niese som bor et annet sted i landet. Da hadde jeg blitt ganske fornærmet både som ektemann/samboer og stebarn. Med mindre ts har en veldig anstrengt relasjon til stebarn eller moren og hennes familie; da kunne det blitt veldig anstrengt og kleint, så da hadde jeg valgt niesen. 1
Grüner Skrevet 8. mars 2025 #37 Skrevet 8. mars 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere burde jo ha snakket sammen tidligere slik at det kanskje kunne vært mulig å sørge for at konfirmasjonene ikke havnet på samme dag. Anonymkode: 4526e...2ea I byer er det som regel flere konfirmasjondager å velge mellom, men på mindre steder er det ikke det, og da må en ta den dagen det er, og da er der ikke så lett å tilpasse seg.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2025 #38 Skrevet 8. mars 2025 Jeg hadde valgt stebarnet, men jeg sier ikke at det hadde vært en enkel avgjørelse. Ville laget en avtale med niese om litt "niese-tante-tid" en spesifikk tid bare henne og meg, og forklart årsaken til at jeg valgte som jeg valgte. Men at du er fadder gjør det ekstra kinkig, den ser jeg altså. Anonymkode: ce2f1...a70 2
Coco88 Skrevet 8. mars 2025 #39 Skrevet 8. mars 2025 Grüner skrev (25 minutter siden): Hun er stemor og har vært i livet i til barnet siden det var 4, så det er nærmere enn tante selv om hun har kjent niesen siden hun var født og de er i direkte slekt. Over hode ikke! Biologisk slekt er noe helt annet enn en fremme unge som uansett forsvinner ut av livet i det forholdet ryker. 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå