Gå til innhold

Niese eller stebarns konfirmasjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Coco88 skrev (10 minutter siden):

Over hode ikke! Biologisk slekt er noe helt annet enn en fremme unge som uansett forsvinner ut av livet i det forholdet ryker. 

En er ikke fremmed, når man har levd sammen i 10 år. Verden er full av historier som viser at blod ikke er tykkere enn vann. Mange som fremdeles har kontakt med sine steforeldre selv etter brudd. Det er heller ikke sånn at alle forhold resulterer i brudd, så hvorfor ta sorgene på forskudd. 

Anonymkode: b4996...356

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En er ikke fremmed, når man har levd sammen i 10 år. Verden er full av historier som viser at blod ikke er tykkere enn vann. Mange som fremdeles har kontakt med sine steforeldre selv etter brudd. Det er heller ikke sånn at alle forhold resulterer i brudd, så hvorfor ta sorgene på forskudd. 

Anonymkode: b4996...356

Har man valgt å være fader så stiller man i konfirmasjon også! Ts er fadder til tanteungen sin. Steungen har hele sin familie der, ts er ikke egentlig en del av den, mangler hu vil hu neppe bli særlig savnet, men mangler hun fra konfirmasjon der hun er fadder vil hele hennes familie savne henne. Blod er tykkere enn vann hos dem som ikke er traumatiserte

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager, du må jo velge bonusbarn som du har vært i mesteparten av livet til?

Så kan du ta en tur til fadderbarn og gjøre litt stas på henne etterpå. 

Er du ikke samboende med far - eller bor stebarn på andre kanten av landet siden du beskriver deg diatansert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt stebarnet. Uten tvil. 
Men dra til niesen dagen etter på restefest elns. 

Anonymkode: bcf8f...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over at så mange sier stebarnet. Har dere ikke fått med dere at TS er fadder til niesen? :klo:

Som fadder er det en selvfølge at man stiller i konfirmasjonen. Stebarnet har hele sin familie i sin konfirmasjon, jeg kan garantere at stemor ikke blir savnet.

Anonymkode: 3d38f...af3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Begge er samme dag, litt langt fra hverandre, min svigermor kommer selvsagt med trusler😅

min niese er jeg fadder til og har kjent hele livet, stebarnet har jeg kjent 10 år. 

Anonymkode: a31b5...dd1

Jeg hadde dratt til min niese som var mitt fadderbarn og latt min mann og hans ekskone sørge for stebarnet. Delt dere rett og slett. Er bare å forklare dilemmaet for stebarnet at det ikke handler om hvem man liker best. 

Anonymkode: 4e1d9...fcc

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er overrasket over at så mange sier stebarnet. Har dere ikke fått med dere at TS er fadder til niesen? :klo:

Som fadder er det en selvfølge at man stiller i konfirmasjonen. Stebarnet har hele sin familie i sin konfirmasjon, jeg kan garantere at stemor ikke blir savnet.

Mitt fadderbarn og min sønn har også konfirmasjon på samme dag. Skal jeg da velge å gå i fadderbarnet sin konfirmasjon? 

Anonymkode: 0074b...f5c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coco88 skrev (2 timer siden):

Over hode ikke! Biologisk slekt er noe helt annet enn en fremme unge som uansett forsvinner ut av livet i det forholdet ryker. 

Jeg har både biologisk og ikke biologisk barn. De prioriteres selvsagt foran nieser og nevøer. Regner med å ha alle barna i livet mitt så lenge jeg lever. Mine ikke biologiske barn er slett ikke fremmede unger, tvertimot. Så utrolig trangsynt å påstå noe slikt. 

Anonymkode: 284e3...261

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mitt fadderbarn og min sønn har også konfirmasjon på samme dag. Skal jeg da velge å gå i fadderbarnet sin konfirmasjon? 

Er ikke helt sammenlignbart syntes jeg. 

Anonymkode: 4e1d9...fcc

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Din situasjon er jo ikke det spor sammenlignbart med ts sin situasjon! Ts er nemlig ikke mor til noen av konfirmantene slik du er…

Anonymkode: 89ecc...bd7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo jeg sier likevel stebarn 

Anonymkode: 1b548...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh hæ? Skjønner du ikke forskjellen?

Anonymkode: 1b548...fae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger min kjære niese, mitt søsken sitt første barn, som jeg elsker og har mest kontakt med.

jeg er og fadder til min niese.

og hele min familie skal i denne konfirmasjonen, mye bedre miljø en den jungelen som kan oppstå i den andre festen.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde valgt bonusbarnet,  selv om det hadde vært kjipt, å ikke komme i nevøen min sin konfirmasjon.  Men én er jo som en ekstra mor for bonusbarna.

Anonymkode: 28025...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hadde valgt bonusbarnet,  selv om det hadde vært kjipt, å ikke komme i nevøen min sin konfirmasjon.  Men én er jo som en ekstra mor for bonusbarna.

Anonymkode: 28025...f35

Barnet har en mor og en far

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søsteren min og jeg sto i denne utfordringen da våre jevngamle barn ble konfirmert på samme dag (var ikke alternative dager). Vi har begge store svigerfamilier, så å slå sammen til felles selskap var ikke en løsning.

Vi løste det på følgende måte: konfirmantene hadde hvert sitt selskap på hver sin dag den aktuelle helga, og vi trakk lodd om hvem som skulle ha sin fest på hvilken dag. Gikk kjempefint, og konfirmanten som måtte ha selskap dagen etter selve konfirmasjonen var fornøyd selv om det ble sånn.

Anonymkode: 6646b...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Stebarnet har hele sin familie i sin konfirmasjon, jeg kan garantere at stemor ikke blir savnet.

Men i alle dager.. Når man har vært med barnet siden det var 4-5 år så er det å regne som eget. Det er klart man da er en del av familien og vil bli savnet (med mindre man har et noe dysfunksjonelt familieopplegg).

Merkelig syn mange her inne har på at bonusbarn ikke er ekte familie, og at de uansett ‘forsvinner’ om man skiller seg (som ts heller ikke hinter om er et alternativ). Er vel her stereotypen om den onde stemor kommer inn. 

Ts: skjønner dette er kjipt men ville forklart niese situasjonen og besøkt eller tatt henne med ut på skikkelig tantekos etter konfirmasjonen. 

Anonymkode: 55354...8fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...