AnonymBruker Skrevet i går, 06:50 #1 Del Skrevet i går, 06:50 Hvorfor trenger vi denne nye å betale med Vipps? Forstår ikke det. Jeg har Vipps som jeg bruker til å gi ungene penger, oppgjør med familie og venner, og en sjelden gang finn handel. Lege, sykehus og norsk tipping har også Vipps så vi ikke trenger å trykke inn alle tallene for konto og kid. Men i butikken? Hva er poenget med det? Hvordan funker det rent praktisk? Er det likt som ApplePay? Hvorfor da ikke bare bruke ApplePay? Er det noen fordeler? Trenger man ikke kort maskin i butikken? Det kan jo ikke være en fordel, å åpne Vipps for å betale må da ta mer tid, enn å vifte telefonen fremfor maskinen. Anonymkode: e0f65...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #2 Del Skrevet i går, 07:22 Hvorfor tror du at alle har apple pay? Anonymkode: 7e7e5...2e5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet i går, 07:33 #3 Del Skrevet i går, 07:33 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor tror du at alle har apple pay? Anonymkode: 7e7e5...2e5 Hvorfor tror du alle har iPhone? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:34 #4 Del Skrevet i går, 07:34 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor tror du at alle har apple pay? Anonymkode: 7e7e5...2e5 Nei alle har ikke applepay. Anonymkode: 645a9...726 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:34 #5 Del Skrevet i går, 07:34 Jeg har ingen av de kortene som kreves for å ha Apple Pay. Sist jeg var innom å sjekket så var det stort sett kredittkort som ble støttet og det ønsker jeg ikke å bruke. Mulig dette er forandret på nå, er en stund siden. Har ikke testet Vipps, men det er jo genialt om man f.eks skulle glemme kortet eller noe? Anonymkode: c8287...b3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet i går, 07:35 #6 Del Skrevet i går, 07:35 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvorfor trenger vi denne nye å betale med Vipps? Forstår ikke det. Jeg har Vipps som jeg bruker til å gi ungene penger, oppgjør med familie og venner, og en sjelden gang finn handel. Lege, sykehus og norsk tipping har også Vipps så vi ikke trenger å trykke inn alle tallene for konto og kid. Men i butikken? Hva er poenget med det? Hvordan funker det rent praktisk? Er det likt som ApplePay? Hvorfor da ikke bare bruke ApplePay? Er det noen fordeler? Trenger man ikke kort maskin i butikken? Det kan jo ikke være en fordel, å åpne Vipps for å betale må da ta mer tid, enn å vifte telefonen fremfor maskinen. Anonymkode: e0f65...d82 Mange har gjerne mobilen lettere tilgjengelig enn bankkortene, og det er praktisk å bruke mobilen å betale med. Kjekt å samle flere ting i samme app også. Vipps Pay brukes på samme måte som bankkort, bare at i stedet for å "tæppe" bankkortet mot kortterminalen, kan man "tæppe" med mobilen. Vipps Pay fungerer akkurat på samme måte som Apple Pay, og Google Pay, og Samsung Pay, og en rekke andre, men nå er det ikke alle som har latt seg ta som gisler i det lukkede Apple-universet. Jeg er en av de som aldri har eid en iPhone(eller noe som helst annet epleprodukt), og da er ikke ApplePay et alternativ. Vi er noen som liker å være litt friere sjeler og som trives med litt ulike telefoner og ting, og da kommer Vipps inn som et veldig praktisk verktøy, fordi det er foreløpig det eneste som faktisk fungerer på både iPhone og Android-baserte enheter. Vipps måtte faktisk gå til rettsak mot Apple for å få Apple til å åpne for at Vipps skulle fungere på Apple-enheter, fordi Apple vil helst stenge alle konkurrenter ute og låse kundene(gislene) sine inne i Apple-universet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet i går, 08:03 #7 Del Skrevet i går, 08:03 Vipps reddet meg for ikke lenge siden da jeg handlet og hadde glemt kortet. Google wallet bruker jeg ikke, fordi jeg nesten alltid har kortet med meg (og kort går kjappere enn google wallet/Apple pay). Også greit når man plutselig har glemt pinkoden på kortet (som skjer stadig oftere fordi vi såpass sjelden trenger pinkode). 😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden Hvordan bruker man vipps i butikken? Kan det brukes i alle butikker i inn- og utland? Anonymkode: 75314...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden Faktisk er det ganske mange kort som ikke er godkjent av Apple Pay, og veldig mange mennesker har heller ikke iphone. Storbanken DNB sitt kredittkort ble faktisk godkjent for Apple Pay først nå så sent som i desember. Jeg la det inn på Apple Pay, men jeg har enda ikke brukt Apple Pay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan bruker man vipps i butikken? Kan det brukes i alle butikker i inn- og utland? Anonymkode: 75314...160 Butikken må ha et kassasystem som er satt opp for det, så nei... det kan ikke brukes i alle butikker Anonymkode: 1bd61...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har apple pay, men setter likevel pris på at butikker tar vipps, som nødløsning - Har opplevd at apple pay plutselig var borte etter telefonbytte - Når butikk er på nødløsning virker ikke kredittkort (er kun det jeg har i apple pay, av sikkerhetsårsaker) - Enkelte butikker tar ikke kredittkort - Før apple pay; er anledninger jeg ikke har med kort, men likevel spontant ønsker å kjøpe noe, som på joggetur Anonymkode: c9253...003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Del Skrevet 11 timer siden Hareena skrev (23 timer siden): Hvorfor tror du alle har iPhone? AnonymBruker skrev (23 timer siden): Nei alle har ikke applepay. Anonymkode: 645a9...726 I alle dager. Jeg spurte ts siden ts ikke så vitsen med vips, med tanke på at vi tross alt har apple pay. Anonymkode: 7e7e5...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden Fordi du ikke trenger ha med deg kort. Fordi mange ikke har ApplePay og enkelte andre ikke ønsker å bruke det. Anonymkode: 9cb4b...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #14 Del Skrevet 11 timer siden Butikken jeg jobber i kan ta imot betaling med vipps. Ikke mange som bruker det, men de få gangene det brukes, er ikke det en større utfordringen hverken for oss eller kunden enn å sveipe kortet over betalingsterminalen. Personlig kunne jeg godt tenkt meg vipps som et betalingsalternativ alle steder. Da hadde jeg ikke trengt å ha med bankkort, og kvitteringen ville alltid være tilgjengelig digitalt. Jeg forstår ikke hvorfor du ser på vipps i butikk som et problem? Anonymkode: 1a0c4...af1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 7.50): Hvorfor trenger vi denne nye å betale med Vipps? Forstår ikke det. Jeg har Vipps som jeg bruker til å gi ungene penger, oppgjør med familie og venner, og en sjelden gang finn handel. Lege, sykehus og norsk tipping har også Vipps så vi ikke trenger å trykke inn alle tallene for konto og kid. Men i butikken? Hva er poenget med det? Hvordan funker det rent praktisk? Er det likt som ApplePay? Hvorfor da ikke bare bruke ApplePay? Er det noen fordeler? Trenger man ikke kort maskin i butikken? Det kan jo ikke være en fordel, å åpne Vipps for å betale må da ta mer tid, enn å vifte telefonen fremfor maskinen. Anonymkode: e0f65...d82 Hvorfor skal vi ikke ha denne løsningen? Veldig interessert i å høre hvordan dette plager deg så mye at du måtte lage en tråd om det på KG. Er ikke som at noen tvinger deg til å bruke vipps i butikk hvis du ikke vil, men det gir andre større frihet og valgmulighet ved betaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå