Gå til innhold

Endoskopi gjennom nesen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har tatt gastroskopi to ganger, en gang på offentlig sykehus og en gang på privat klinikk. Har også tatt koloskopi på privat.

Generelt vil jeg si at det er mye bedre opplevelse å ta det privat , følte at jeg ble behandlet med mye mer respekt enn på sykehuset der jeg følte meg mer som på et samlebånd hvis du forstår hva jeg mener. 

Følte også at legen på sykehuset var veldig brutal og lite empatisk sammenlignet med opplevelsen på privat klinikk. Har også inntrykk av at de private er rausere med beroligende og bedøvelse. Begge gangene på privat fikk jeg valium i sprøyte og bedøvelsessprayen jeg fikk i halsen fikk i hvert fall tid til å virke før de startet.

På sykehuset startet legen etter kanskje ett minutt og virket irritert når jeg brakk meg og blokkerte. Ble jo ikke bedre av det men hun klarte til slutt å trykke slangen ned(det var slik jeg opplevde det) mens sykepleieren holdt meg fast. Hun beklaget seg etterpå hvis jeg hadde opplevd det som ubehagelig men selve undersøkelsen når slangen var kommet ned var ikke ille. 

Så, jeg gjør aldri noen slike undersøkelser på offentlig sykehus en gang til, det vil alltid være privat som gjelder! 

Anonymkode: 35b8b...f1b

Ikke min erfaring. Har tatt både offentlig og privat. De var veldig hyggelige og prøvde å lage en god stemning begge steder. Den ene gangen på offentlig husker jeg de var spesielt omtenksomme. Så det er nok litt flaks/uflaks.  Nå har jeg bare fått bedøvelsesspray de gangene jeg har tatt det, ikke beroliggende, så jeg har ikke erfaring med om de er rausere på det.

Anonymkode: a1161...efa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...