Gå til innhold

Hvorfor trenger vi en ny melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den "helt nye" melken. Hva gjør den som ikke eksisterende melk ikke gjør? Helmelk, lettmelk eller skummet melk for den saks skyld. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er rart selv.  Kommer ikke til å kjøpe denne.  Nok kalorier i lettmelk 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke den høres så dum ut, liksom en fin mellomting mellom lettmelk og helmelk (som vel er poenget deres også...). 

Selv pleier jeg å kjøpe "ekstra" lett, så jeg tviler på at jeg kommer til å kjøpe den nye, men jeg ser absolutt bruksområdet for den som en hverdagsmelk til matlaging, i kaffe o.l. 👍

Anonymkode: 9dd42...08a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ny favoritt her i huset, litt magrere alternativ til helmelk i hverdagen, samtidig som den smaker godt og rundere, og ikke like «vannete» som lettmelk

Anonymkode: 8b2ad...8c2

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har jo flere forskjellige typer lett og fettfri melk, men å få tak i noe mellom lett- og helmelk har vært vanskelig. Så det synes jeg er fint at de forandrer på nå. Flere får heldigvis øynene opp for at fett (også mettet) ikke alltid er usunt, så kanskje det er marked for den.

Jeg liker best gårdsmelk fra Røros, siden den ikke er homogenisert. Men om butikken ikke har den, kjøper jeg gjerne mellommelk.  

Anonymkode: ab15d...2d6

• Liker 1
Skrevet

Min venninne i Tine sier den skummer fint ved steamimg spesielt. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte det samme. Vi har nok sorter nå. Tine tenker vel at de kommer til å selge mer jo flere sorter de har, av en eller annen grunn.

Anonymkode: e94d7...da0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenkte det samme. Vi har nok sorter nå. 

Hvorfor plager det deg at det kommer en variant til?

Anonymkode: 60d8c...d9c

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes den høres riktig ut til havregrøt. Jeg synes helmelk blir for mye, men noe imellom er fint! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor plager det deg at det kommer en variant til?

Anonymkode: 60d8c...d9c

Verre å finne fram i hylla for oss med dårlig syn jo flere sorter de får. To grønne melk.

Ikke at det plager meg personlig om jeg tar ekstra lett i stedet for mellommelk, men de kan forveksles.

Jeg har tatt feil av geitemelk og matfløte, som ble ganske like etter at de fjernet bildet av geita (Hvorfor gjorde de det!)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Også mer arbeid for de som jobber i butikk. Får plass til færre av hver sort og må fylle på oftere. 

AnonymBruker
Skrevet

For noen som er vokst opp med å melke sin egen melk fra kuene vi hadde, skjønner jeg ikke poenget heller. 

Anonymkode: 9b67e...20b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg foretrekker ekstra lett så for meg personlig er den nye uinteressant, men jeg kan godt skjønne at noen synes helmelk smaker/har for mye fett og lettmelk for lite og at denne passer bedre.

Jeg husker da lettmelk kom på markedet. Før det fantes bare skummet melk og helmelk og du kan tro mange kom med akkurat de samme kommentarene som i denne tråden. Hva var poenget med lettmelk liksom? Vel, 40 år senere sitter vi nå her og lettmelk drikkes fremdeles. 

Endret av Arkana
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helmelk blir for «kraftig» i kaffen, så tror den nye er perfekt til kaffebaserte drikker.

Anonymkode: d35ed...35d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2025 den 8.33):

Verre å finne fram i hylla for oss med dårlig syn jo flere sorter de får. To grønne melk.

Ikke at det plager meg personlig om jeg tar ekstra lett i stedet for mellommelk, men de kan forveksles.

Jeg har tatt feil av geitemelk og matfløte, som ble ganske like etter at de fjernet bildet av geita (Hvorfor gjorde de det!)

Altså... mener du seriøst at det ikke skal komme nye produkter på markedet fordi "oss med dårlig syn" får vanskeligere for å se hva som er hva? Da får du ev ta med deg en ledsager med godt syn i butikken eller et eller annet som kan gjøre at du klarer å velge riktig melk eller produkt i butikken.

Synes det er temmelig sløvt å hevde at grunnen til at det ikke bør komme nye produkter for alle, er at noen få med dårlig syn får mer å velge blant som de ikke ser skikkelig.

Anonymkode: a5ed9...9d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er flott jeg! Jeg pleier alltid å kjøpe lett melk og helmelk, siden jeg bruker det til forkjellige ting. Mellom melk funker supert til alt!😊

Men så er jeg veldig positiv til nye produkter og da 

Anonymkode: f7b1b...b6d

AnonymBruker
Skrevet

Er vel noe som passer spesielt bra for de som drikker kaffe med melk, så vidt jeg forsår. Der lett blir for tynn og hel for mektig...  Kanksje også en trend at folk ikke er så redd for melkefett mer, men fortsatt synes helmelk er for feit.

Vi som har levd en stund husker den tiden de bare av H-melk og skumma melk. Hjemme hos oss ble det for det meste egen blanding i glasset, selv om noen drakk rein skummamelk. Det krevde litt tilvenning med lettmelk, men etter hvert brukes den til det meste. Til noe matlaging forerekker jeg H-melk, f.eks. grøt og så er de veldig godt med H-melk på sjokoladepudding - der jeg synes vanlinjesaus blir for søt. .

Anonymkode: 4bb09...ce0

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er denne melken for de som har dårlig LDL kolesterol? 

Anonymkode: def77...2f7

Skrevet

Synes det er litt mongo at kiwi ikke selger den store lettmelken med tilsatt D vitamin. Må på Rema 1000 for å finne den. 

Har testet den mellom melken. Synes den var god. Bare positivt å få litt mer å velge mellom.

Danskene tror jeg har veldig mange typer melk om jeg ikke tar helt leif.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Vi"? "Trenger"? 

Folk er forskjellige. Om DU personlig ikke føler at du trenger den ny melken, kan du ikke bare la være å kjøpe den da...? Ingen tvinger den vel på deg? 

Det er ikke alt man strengt tatt "trenger", men man kan jo likevel like det og ha lyst på det? 

Anonymkode: 51dad...ba3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...