Gå til innhold

Bruke bunad før konfirmasjon?

JackRT

Anbefalte innlegg

Har konfirmant I år, som får bunad. Nå vil hun bruke bunad på 17.mai selv om konfirmasjonen er en uke senere... jeg sa nei( og ble da verdens verste mor). Men jeg mener at siden bunaden er en konfirmasjon gave, så bruker vi den ikke før konfirmasjonen. Er jeg skikkelig urimelig her? Hva er vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er litt urimelig. Er den klar er det stas å bruke den. Ikke konfirmanten sin feil at konfirmasjonen kommer så sent… 

og, vil du virkelig bruke penger på et ekstra antrekk til 17. mai? 
de fleste venninnene møter sikkert også i bunad, kjipt for din datter å være den eneste uten? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne bruke bunad 17. mai. Selv om jeg forstår deg også. Det er vel ganske tilfeldig hvilken konfirmasjonsdato man får, så den kunne sikkert like gjerne vært før 17. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde latt henne bruke bunaden, uten tvil :)

Anonymkode: 8dd10...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde helt klart latt henne bruke den, det er jo en av få anledninger man får brukt den. Det er ikke en brudekjole det er snakk om. Minner meg på at jeg skal passe på at bunaden yngste arver til konfirmasjonen er ferdig omsydd til 17. mai neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg aldri tenkt på å nekte for engang. Det er jo kjempestas å få ha på seg bunaden på 17 Mai 🇳🇴

Anonymkode: 972d0...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Selvfølgelig bør hun få bruke den 17 mai. Er ikke så ofte en kan bruke en bunad akkurat.

Anonymkode: 34f78...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klarer ikke å finne en eneste grunn til at hun ikke kan bruke bunaden på 17 mai 🤷‍♀️

Anonymkode: 5014b...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil latt henne bruke den og oppfordret henne til det! 17.mai er jo fantastisk dag for å vise frem flunkende ny bunad! Jeg brukte ikke min i konfirmasjondn til min fetter en uke før min konfirmasjon. Har alltid tenkt det var veldig rart, og husker ikke om det var jeg eller mine foreldre som tenkte det var en god ide å spare bunaden. Den er jo til for å brukes nettopp i slike anledninger.

Anonymkode: a4199...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...